.
Moi!
Olen naimisissa oleva 56v mies.
Mullakin oli nuorempana sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja pelkäsin mm. armeijaan menoa hirveästi mutta hyvin se kuitenkin meni.
Armeijan jälkeen pelkoni kuitenkin kasvoi jolloin onneksi hakeuduin lääkäriin ja sain avuksi betasalpaajaa, joka auttoikin hyvin. Valitettavasti turvauduin " lääkkeenä " myös alkoholiin josta tuli ongelma, vaikken sitä silloin mieltänytkään. Iän myötä pelkoni helpotti mutta alkoholi jäi.
Sinun kannattaa hakea apua tuohon sosiaalisten tilanteiden pelkoon hakeutumalla lääkäriin.
Vähintään yhtä tärkeää on hoitaa tuota alkoholiongelmaa. Hyvä kun kirjoitit tänne päihdelinkkiin. Sinun pitäisi päättää / kokeilla riittääkö vähentäminen vai pitääkö lopettaa kokonaan.
Täällä on pidetty nyrkkisääntönä että vähintään kuukauden raittiuteen pitäisi pystyä jos havittelee kohtuukäyttöä. Jos päätyy lopettamiseen, niin tämän päihdelinkin ( Me Lopettajat ) lisäksi a-klinikka ja AA ovat hyviä paikkoja. Paljon tsemppiä!
t. Juhani
Moi!
Minulla on myös ollut betasalpaajat apuna jännitykseen muutaman vuoden ajan. Alkoakin on mennyt 15-50 annosta viikossa, koko ajan vain enemmän. Nyt olen ollut 7 viikkoa selvinpäin.
Muutenkin tarinasi aikaansaa täällä nyökyttelyä. Roskakatos voi olla yllättävän pelottava paikka, ja varsinkin sinne lähteminen sekä sieltä palaaminen ovat pitkiä matkoja. Kaupassakin kävin harvoin, oikeastaan pakon edessä ja se pakko syntyi aina opiskelukämpän kaljavajeesta.
Nyt vajaan parin kuukauden selvistelyn aikana pää on selkeytynyt melkoisesti eikä noita betasalpaajiakaan ole juuri tarvinnut napsia. Ennen niitä tarvitsi jopa kaupassa käyntiin.
Suosittelen siis alkon vähentämistä tai jopa sen jättämistä hetkeksi kokonaan pois. Se on yllättävän palkitsevaa.