Toleranssin huonontuminen

Niin, siis tässä kirjoittelee lääkkeiden väärinkäyttäjä, joskin tätä nykyään melko satunnainen sellainen. Mulla on viime aikoina ollut huonompi toleranssi ainakin bentsojen kohdalla. Olin jossain vaiheessa (melko kauan sitten) lievästi koukussa niihin, kunnes oli pakko pitää tauko. Ei ollut todellakaan helppoa, mutta onnistui! :slight_smile: Nyt kun oon viime aikoina taas uskaltanut satunnaisesti nauttia bentsoja, niin toleranssit on huomattavasti huonontuneet, vaikka oon kuullut sanottavat, että muutaman ensimmäisen kerran jälkeen toleranssin pitäs palailla suht samanlaiseks kuin se oli, mutta mulla tuo ei oo palannut siihen pisteeseen, mitä joskus oli. Tietty tää on sinänsä ihan ok juttu, mutta kun vähän huolestuttaa toisaalta, että keho on jotenkin surkastunut? Tää on ihan mahdottoman klisee kysymys, mutta onko normaalia, että todella pitkän tauon jälkeen toleranssi on taas melkein kuin aloittelijalla? Vaikuttaako toleranssiin esim. laihtuminen tai runsaampi alkoholin käyttö kuin ennen?

Onkose sit sun mielestä huonontunut toleranssi, kun lääkkeet toimii.

Itse en sanoisi sitä huonoksi vaan pikemminkin hyväksi toleranssiksi.

Noh, syö taas kunnon kuuri, ni kyllä ne toleranssit siitä taas paranee!

Ja ei, kehosi ei ole rappeutunut, toleranssi palautuu vuosien saatossa, mutta esim. opiaateissa jää aina ns.perustole, jonka takia niiden ensimmäisten nuokkujen tavoittelu on turhaa hommaa. (poislukien vahvimmat opiootit, toisaalta tuntuu et nykyään joka toinen ihminen vetelee subua).

Vai että toleranssin huonontuminen…
Vai mahtaisitkohan tarkoittaa toleranssin kasvamista…

Itte ainakin olisin onnellinen jos oma bentsotoleranssi “huonontuisi” niin toimisikin paremmin ja unenkin saisi paremmin kiinni :laughing:

No ihan millä nimellä sitä nyt kutsutaankin, mutta taisin löytää tänään vastauksen tuolta “Askarruttavat asiat” -ketjusta, kun siellä joku toinen just kysäs, että vaikuttaako nikotiinin käyttö asiaan ja tajusin just, että kun viimeks käytin bentsoja, niin polttelinkin huomattavasti enemmissä määrin. :slight_smile: Ja ei tässä mitään valittamista tietenkään, joskin annostelu on ollut vähän hakusassa, eikä nyt tartte murehtiakaan omasta ruumiin kunnosta, kun vastaus tuli esille. :smiley: