Meillä on tällainen tilanne… Olemme puolisoni kanssa korvaushoidossa ja meillä molemmilla on jonkinasteinen alkoholiongelma.
Itse juon 10-15 olutta 3-4 päivänä viikossa, puolisoni juo joka päivä 12-20 olutta. Itse olen silloin juomatta jos meillä ovat lapset käymässä ja välillä muutenkin. Ahdistaa tämä tilanne. Nyt esimerkiksi puolisoni ei ole 2 päivään saanut korvaushoitolääkettä kun on puhaltanut lääkkeenjaossa. Olo tuntuu tuskaiselta, olen tänäänkin jo 7 olutta juonut.
Lääkäri uhkailee jatkuvasti puolisoni korvaushoidon lopettamisella kun ei ole kuulemma tarvetta kun jää päiviä väliin. Käyttäähän hän kuitenkin, hankkii vain ne “lääkkeet” sitten muualta. Kuten hankin minäkin, koska ei korvaushoitoannos edes riitä eikä sitä nosteta ennen kuin on todistetusti ollut selvinpäin (itseltäni ei ole jäänyt juurikaan käyntejä väliin paitsi kun puoliso ei ole halunnut että lähden lääkkeille ilman häntä. Puhaltanut en ole koskaan että ei sen takia ole jäänyt lääkettä saamatta.) Lisäksi puolisoni syö antabuksia, saa aina lääkkeenjaon yhteydessä ellei puhalla lukemia. Ne eivät kuitenkaan häneen mitenkään vaikuta, pystyy juomaan ihan kuin ei mitään… Pelottaa tuokin, pelkään että hänellä hajoaa maksa kun nuo sitäkin rasittavat mutta ei vain tahdo mitään maksa-arvoja päästä mittauttamaan. Tuntuu, että pitäisi jo 2 kuukauden jälkeen tajuta, että kun ukko aina vain puhaltaa niin ei auta. (Hänen siis oli pakko aloittaa antabus jotta korvaushoito jatkuisi.)
Meillä on aika raskasta. Kumpikaan ei jaksa mitään, vähän yritetään joskus kun lapset ovat käymässä mutta muuten vain istutaan, juodaan kaljaa ja tuijotetaan youtubea.
Pari kertaa puoliso on ollut katkolla ja ollut sen jälkeen 3 pv - 2 vk selvinpäin, ne ajat itekin olen selvistellyt. Välillä olen yrittänyt olla juomatta kun puoliso on juonut, mutta kun ei se hänen juomistaan vähennä niin tuntuu turhalta. Silloin kun molemmat ovat olleet juomatta on tuntunut että asiat ovat olleet hyvin, olemme harrastaneet kaikenlaista, pitäneet kodin ja pihan kunnossa, lääkkeillä käyty säänöllisesti ja lastenkin kanssa mennyt hyvin. Mutta sitten taas tulee se, että voishan sitä pari ottaa kun mennään saunaan ja sitten taas haetaan lisää ja seuraavana päivänä onkin pakko vähintään se loota puoliksi juoda. Tuntuu, ettei tästä ole enää mitään ulospääsyä jos ei puolisoakaan tuo antabus edes estä juomasta Masentaa kun menee elämä hukkaan. Välillä tekisi vain mieli kuolla mutta ei puolison ja lasten takia voi. Ei kai tähän voi mitään sanoa, kunhan nyt avauduin.