Toisten haukkumaksi joutumalla raittiiksi?

Olen ihmetellyt AA:ssa puheenvuoroja,joissa “olalletaputtelu” ja “myötätunto” on pahasta… Sen sijaan ylistetään sitä että kun joku tulee haukkumaan retkahtaneen PATALUHAKSI… :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: Itse olen juuri tullut ALKOHOLISTIKSI toisten haukkumisen seurauksena… En edes oleta, että raitistuisin samaa tietä tulemalla jonkun PATALUHAKSI haukkumaksi… :open_mouth: :open_mouth:

Joh 1:14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä----> armoa ja totuutta. <—

Totuuksien laukominen ilman ARMOA on täysin hyödytöntä…vie henkilön vain kauemmaksi raittiudesta…sitten nämä valtiomiehet itkevät että miksi ei uusia jäseniä tule, ja kävijät eivät jää AA:han…

1.Kor 13:4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;<— Olalletaputtelu ilman todellisuutta on myös hyödytöntä… Ilman neuvoa pois toisenlaiselle tielle on yhtä hyödytöntä myös,kuin haukkuminen…

Mikä ylipäätään on pataluha? :question: