Kun kesällä 2020 selvitin itseni kuiville 12 vuoden pelihelvetistä ja ulosotosta, velattomana, voittajana, niin enpä olisi uskonut, että nyt melkein 2,5 vuotta myöhemmin olen kaivannut itseni entistä syvemmälle ongelmiin.
Se lähti oikeastaan heti siitä, kun olin maksanut viimeisen velkani ulosottoon ja saanut luottotietoni takaisin. Ihan vain vähän kokeilen pelaamista ja rahaakin oli nyt luottotietojen avulla saatavilla. Alta puolen vuoden olin hankkinut kymmenien tuhansien eurojen velat ja nämä sitten tuplaten ja triplaten, kun piti yhdistellä velkoja isommiksi. Yhdistelyjen jälkeen vain hankin ne pikkulainat uudestaan ja pahimmillaan pelasin maanisesti kerralla tuhansia euroja tallettamalla kerralla 1000 tai 2000 euroa pelitilille ja ne sitten vetelin 100e panoksilla Maltalle.
Tilanne nyt. Velkaa noin 165 000 euroa, tilillä 50e, palkkapäivään kaksi viikkoa, varoitus työnantajalta, koska pelasin isot velat myös firman luottokortille. Vaarana on työpaikan menetys. Velkojen lyhennyksiä olisi 3500e /kk, tähän ei palkka riitä ja myös tuo velka pitäisi maksaa työnantajalle. Puoliso ei tiedä. Pomo tietää, muutama muukin siellä. Ja tämän paskan kruunasi vielä korona, jonka tikutin tänään. Saanpahan nyt sen varjolla pari päivää saikkua. Lapselle olen velkaa 120e, puolisolle 450e.
Työterveyslääkärille sain tänään varattua ajan, koronan takia meni nyt vain parin vkon päähän. Yritän ehkä huomenna saada kontaktia Peluuriin. Tuo 50e polttelee kuumeisesti tilillä, tekisi mieli pelata. Eilen voitin 2500e, sain kotiin 1000e, siitä on tuo 50e jäljellä. Reaaliteetit ymmärtää, mutta mieli niin sairas, ettei kuitenkaan ymmärrä. Sitä vain luulee voivansa muuttaa tuon 50 euroisen sataseksi, satasen tuhanneksi euroksi ja sen taas kymppitonniksi.
Ulosotto on tässä tilanteessa aika varmasti taas luvassa ja talo lähtee, ellen saa puolisoa ostamaan puolikastani pois. Toki sen avulla voisin myös välttää ulosoton, mutta pelottaa vain niin hitosti taas kertoa. Luultavasti hän ei jätä minua, mutta edelliseltä kerralla oppineena, tulee hän stressaamaan asiasta minua paljon enemmän. Minun aivot eivät ymmärrä rahan määrää. Samaan aikaa, kun terve ihminen kauhistelee bensan hintaa, minä depotan koko palkkani peleihin alta kahden tunnin. Lainaraha on ollut minulle ilmaista rahaa, jolla saada oikeaa rahaa. No oikeaa tässä on vain nyt omakotitalon arvon verran velkaa.
Siinäpä ajatukset tähän päivään. Ainoa tiedostamani asia on, että tästä ei enää pelaamalla pelastuta, mutta siltikin olen luultavasti pelannut tuon viiskymppisen ennen iltaa.