Toinen kerta toden sanoo - miksen usko?

‘Viestiketjun aloittajalla’ tarkoitin Benonfirea :smiley:

Hienoa, että sulla Vieraampi on terve suhde itsesi kanssa, ja sitä kautta parisuhteilun kanssa myös. Harmi, että monilta naisilta menee vuosia elämästä hukkaan odotellessaan, että juoppo alkaisi haluamaan elämänmuutosta, vaikka kaikki merkit näyttävät ihan muuta.

Kiitos kannustuksesta, Lopettajavierailija, ja kaikki muutkin kommentoineet! Rakkautta meillä on hirveän paljon, ja paljon hyviäkin hetkiä. Mutta kuten kuvioon kuuluu, välillä lähtee mopo käsistä pahasti, ja silloin sattuu väistämättä minuunkin, jos satun paikalla olemaan. Tuo viikonlopun kännäily oli pitkästä aikaa tosi pahaa, ja minä jumissa hänen luonaan lauantai-iltana, kun en jaksanut yötä vasten lähteä ajamaan kolmeasataa kilometriä kotiin sen hiivatin tapetointiurakan jälkeen. Olisin kyllä lähtenyt, jos ei olisi niin pitkä matka. Olen sen tehnyt aiemmin, jos tilanne on sellaisen mahdollistanut.
Mun mies ei juo mun luona ollessaan kuin muutaman oluen. On meillä ollut kausia, että emme kumpikaan juo ollenkaan, kun tavataan viikonloppuna. Itse asiassa ehdotin sellaista nyt, kun eilen juteltiin pitkään. Kovasti mies oli taas katuvainen, kuten aina ylilyöntiensä jälkeen. Ymmärrän, etten voi häntä parantaa enkä siinä mielessä ehtoja asettaa. Voin vain opetella asettamaan omat rajani tiukemmin, vaikka se tarkoittaisi joskus sitä, että lähden ajamaan yöllä omaan kotiin… :unamused: Kun juteltiin eilen, mä sanoin hänelle, että mun mielestä meidän kannattaa taistella tän parisuhteen puolesta, ja se edellyttää nyt häneltä paneutumista omaan juomiseensa. Hän on vuosien mittaan ollut monta kertaa hoidossa, ja viime talven kulki terapiassa. Valitettavasti se ei oikein toiminut, kun terapeutti oli näin sivusta katsoenkin luvalla sanoen liian lepsu. En usko, että alkoholistia auttaa, jos terapeutti taputtelee päähän ja voivottelee. Ei se ainakaan mun miestä auttanut, sai vain pettymyksen tunteita aikaan. Miehellä olisi halua työstää asioita, mutta hän tarvitsee siihen jämerää tukea. Ehkä ehdotan, että hän hakeutuisi katkolle ja sitä kautta saisi pelin hetkeksi poikki. Tiedämme molemmat, että näin ei voi jatkua.