Levozinit on kauheita,söin sellaisen 100mg vahvuisen (ja vielä 25mg päälle kun ei tuntunut toimivan) unettomuuteen ja olin pari päivää NIIN pihalla ettei pystyssä tahtonut pysyä! Se oli eka ja vika unilääkkeeni. Multa puuttuu nupista varmaanj oku tipahtamis mekanismi ku en oo ikinä simahtanu mistään, meen aina vaan pihalle.
Törmäilin huonekaluihin ja kusin jaloilleni ku en osunut pönttöön (se oli niin utuinen) . Kaaduin lattialle ja pumppu takoi kuin viimeistä päivää. Olin kyllä poltellut paljon alle. Seuraavana päivänä olin täysin tokkurassa, suussa maistui paska, mongersin ja kavereilla oli hauskaa… Mutta kai joku tykkää ku niitä valmistetaan. Taitaa olla aika huono nappi kokemattomalle.
Nykyään valvon mielummin ja katson vaikka telkkua kun uni ei tule.
Kaveri ajatteli kerran, että kun hänellä on aikamoinen toleranssi lääkkeisiin (esim. 60x10mg diapamia) niin täytyy sitten varmaan ottaa Levoziniakin vähän enemmän. Otti sitten 400 mg. Huh huh. Leponexit ovat kyllä vieläkin sairaampia kuin Levozinit. Niiden kanssa saa nukuttua todella kauan ja pää ei varmasti toimi yhtään. (Muistelen kauhulla omia lepari kokemuksiani.)
Minä en suosittele Remeronia unilääkkeeksi, koska se ei ole unilääke (kuten eivät ole Levozin tai Leponexkaan) vaan Remeron on masennuslääke johon kasvaa todella nopeasti toleranssi. Kun syö sen joka ilta niin vaikutus ei välttämättä riitä edes siihen, että saisi joka ilta viikon aikana unta. Aluksi toimii kyllä loistavasti ja aikamoinen tokkura seuraavana aamuna, mutta tosiaan aluksi ja se on tosiaan masennukseen.
Hirveitä määriä kaverisi syö Mikäs oli kunto 400mg:n jälkeen? Neurolepteillä taatusti saa unta, mutta ei niitä kyllä kannata käyttää unilääkkeenä, ellei ole hätä (esim. pirikuurin jälkeen tai jotain).
Minä tunsin itseni jo aikamoiseksi pölkkypääksi kun otin 0.5mg Serenasea (haloperidoli). Tai siis olo oli inhottavalla tavalla tunteeton ja harmaa, eikä koulussa pystynyt seuraamaan opetusta lainkaan. Olin vain omissa oloissani. Väsytti myös. Luulen, että tuota haloperidolia 1-2mg antaa hyvin unen jos ihan tavallisesta unettomuudesta kärsii.
Ajattelin aluksi, että kokeilen tuota vielä hieman isommalla määrällä, jotta tietäisin kuinka pölkyksi voi tulla, mutta sai jäädä tuo eka kyllä viimeiseksi. Vaikka annos olikin pieni.
Hänellä ei toleranssia juurikaan ollut joten kunto oli arvatenkin aikamoinen. Ensin hän oli -erittäin- sekava, mutta nukahti aika nopeasti ja nukkui melkein kaksi vuotokautta, jonka jälkeen vasta sekavana heräsikin.
On se kyllä hauska seurata lääketoleranssien eroa. Jos nyt otetaan esimerkiksi nuo 10 mg diapamit. Yksi kaveri voi ottaa nuo 60 ja toinen vain yhden ja menee aivan kuutamolle. Itse yritän pitää toleranssia mahdollisimman alhaalla, mutta kyllä se väkisinkin kasvaa kun niitä syö.
Kyllä minullakin Remeronista teho lähtee kun pitkään syö, tosin paljon hitaammin kuin varsinaisista unilääkkeistä. Ja jatkuvassa käytössä taitaa olla terveellisempikin vaihtoehto. Remeron-annoksen nostaminenhan piristää, joten se ei kannata. Muutaman päivän tauko palauttaa tehon ainakin itselläni. Otan 7,5-15mg tuntia ennen nukkumaan menoa, jos se ei riitä (esim. stressin takia), niin 5-10mg tsolpideemiä ja heti nukkumaan. Sen puolikkaan Stilnoctin olemassaolo yöpöydälläkin auttaa kummasti, ei sitä tarvi edes syödä joka kerta.
Unilääkeannosten jatkuva nostaminen vain pahentaa unettomuutta ja siitä on turha syyttää lääkkeitä tai lääkäreitä. Omissa asenteissa ja elintavoissa syy useimmiten on.
Joo, tuo Remeron on suositeltu, jos on todella TARVE saada unta. Seuraavan päivän askareet jää kyllä silläkin haaveeksi. Toinen on sitten tuo Levari, joka on vieläkin kovempi “tykki”. Kyllä 100mg nukuttaa sillä useimmat, paitsi kaverini Mr.Imovanen. Sille semmonen 300mg sanoo vasta jotain. :mrgreen: Mutta se onkin lääketolemonsteri. Reme toimii silläkin ekana yönä, jos ottaa kokonaisen, nukkuu sellaisen 18 tuntia, mutta seuraavana päivänä ei Remekään enää sitten nukuta.
Minulla ei Remeron toimi enkä sitä edelleen unilääkkeeksi suosittele. Mutta me olemme yksilöitä, joten ehkä jollakin auttaa. Mutta muistakaa silti edelleen, että se on masennuslääke ja Levozin neurolepti. Unilääkkeet ovat asia erikseen.
Melatoniini + Savu on todella hyvä yhdistelmä , melatoniinia kyllä lääkärit aika helposti määrää. Ja toi remeron/mirtatsapiini on myös ok. Bentsoista unilääkkeenä Halcion on todella tykkiä tavaraa, vaan sitä aika harvoin saa. Pitkävaikutteinen ja nopeasti toimiva. Nykyään apteekissa sitä on vain 10kpl pakkauksissa.
Hoiturina(ex-sellaisena;nyt työkyvytön )sekä omasta kokemuksesta sanoisin, että Remeron, masennuslääke vaikka onkin, parantaa unensaantia, n. 2vkoa lääkityksen alkamisesta, sitten annosta tulisi nostaa. Aikanaan väsyttävä vaikutus katoaa, sitten otetaan nukahtamislääkkeet peliin. Itselleni ei stilkkarit eivätkä Imovanet sovi-näen kamalia painajaisia Kaikki lapsuuden, jmv. traumat tulevat uniini. Jos masennus on vakavaa, em.nukahtamislääkkeillä ei välttämättä nuku aamuun, vaan saattaa heräillä aamuyöstä. Itselläni menee yöksi tarvittaessa Tenox 20mg+2mg Rivaa+hädässä pieni annos levareita. Näin kuurin jälkeen, kun neuroleptit ovat menneet kiertoon otan hieman Serequelia(vastaava Syprexa) - sillä tipahdan 100varmasti&saatan nukkua useamman vuorokauden. Eilen otin normiryynien lisäksi ylimääräisen tennarin+rivan+tukevat savut…Nukahdan aina tv päällä=luulin nukkuneeni la-illasta ma-iltaan, kun töllöstä tuli SalatutElämät Uusintana, onneksi! Uskon elämäntavoilla&“normaali-rytmillä” olevan suurenkin merkityksen. Pitäisi nousta ns ihmisten ajoissa, eikä iltapäivällä…jne. Itsellä itseaiheutettu rytmihäiriö Tavallisesti, kun en douppaa, saatan valvoa tarkoituksella n.1-2x/vko, jottei tolet tennareihin kasvaisi. Sitten nukun päivällä & taas kierre on valmis…Miksei ole täsmälääkettä rytmihäiriöön? Joku henk.koht.huoltaja/virkaholhooja toimisi(miestä kun en ota)
En mä tiedä mtn…Sekavaa selostusta?Nytkin pitäisi tehdä menoa sänkyyn, mutta…kun ei malttaisi…
Unenpuute pehmentää pään
Doxal ja Triptyl toimii mulla satavarmasti. Tosin tokkura seuraavana päivänä ei ole mikään kiva olotila 22,5 mg Zopinoxia/Imovanea toimii myös, jos ei ota joka ilta.
Lakka(tai gamma). Ei ehkä suositeltavaa pitkäaikaiskäytössä,mutta mikäpä unilääke oisi. On unishotti kyllä ehdottomasti tehokkaimpia apukeinoja unen saantiin.