Hei!
Olen freelance-toimittaja, ja etsin Seuran terveyssivuille haastateltavaksi henkilöä, joka viettää tipatonta tammikuuta vuonna 2013. Löytyisikö teidän kauttanne tällaista haastateltavaa? Hän voi olla mies tai nainen, nuori tai vanha.
Jutussa kerrotaan, miksi tipattoman vietto tuntuu tarpeelliselta ja kiinnostavalta, miksi juuri tammikuu, mikä sai innostumaan ajatuksesta, mitä odottaa tipattomalta tammikuulta jne.
Juttuun tulisi henkilöstä myös kivat kuvat, jotka ottaa ammattivalokuvaaja.
Jutun tarkoitus on viestiä, että tipattoman tammikuun vietto on normaali ja suosittu tapa edistää omaa hyvinvointia.
Mukaan tulevat myös asiantuntijan kommentit tipattoman tammikuun vaikutuksesta terveyteen.
Olen kiitollinen jos voitte auttaa haastateltavan löytämisessä! Jutun pitäisi valmistua viimeistään 14.12., joten haastattelu tehtäisiin lähiviikkoina.
Otattehan yhteyttä:
sanna.hongisto(at)uta.fi
Ystävällisin terveisin
Sanna-Kaisa Hongisto
Toimittaja
Minulla on tarkoitus viettää nyt neljättä kertaa peräkkäin tipatonta tammikuuta. En sitten tiedä pitäisikö siinä välissä olla niitä tipallisiakin kuukausia, jotta kelpaisi tähän lehtijuttuun mannekiiniksi.
Ongelmajuojalle kuukauden paussi on kokonaisuuden kannalta lähinnä vitsi: kuukausi kärvistelyä, ja sittenhän sitä saa juoda taas, kun kerran osaa olla ilman. Eihän sellainen alkoholisti ole.
Onhan noita viinasta välivuotta viettäviä, tai puolikasta tai edes kvartaalia, jotka eivät kaikki ole kaltaisiamme alkoholisteja. Aika moni jakaa sen havainnon, että alkoholitta oleminen on tässä yhteiskunnassa vähän kummallista/herättää huomiota. Tätä moni pelkää, ja sen toivoisi muuttuvan.
Metsatahti puhuu asiaa.Tipaton tammikuu on pelkkä vitsi todellisuudessa ja josta tullut oikein muoti-ilmiö viimeisien vuosien aikana. Messevämmäm jutun saisi tipattoman vuoden pitäjästä. Siinä on jo vähän yritystä edistää omaa terveyttä yms. Nähdä metsä puilta niin sanotusti.
Tipattoman tammikuun hyvä puoli on siinä, että se nostaa alkoholinkäyttöä ja -käyttämättömyyttä yleiseksi puheenaiheeksi sellaisillekin, jotka eivät muuten tule jostain syystä asiaa pohtineeksi.
Tämähän on hyvä asia, mikäli alkoholitta olemista pidetään kummallisena asiana, niinkuin Metsätähti toteaa.
Mutta sitten toisaalta alkoholitonta kuukautta moititaan muoti-ilmiöksi ja vitsiksi?
Minä olisin piintyneenä mediatyrkkynä ja linssiluteena varmaan suostunut tämän artikkelin henkilöksi innosta kiljuen, mutta kun tarkotuksena on viettää lähinnä tipatonta loppuelämää, niin minäkään en ehkä ole paras mahdollinen tipattoman tammikuun mannekiini.
Joitain vuosia sitten vielä kyllä mainostin oikein kovasti viettäväni tipatonta tammikuuta ja vietinkin, koska se tuntui vähän niiku ärsyttävän yhtä lailla juovia alkoholisteja kuin raitistuneita alkoholistejakin.
Naughty miii!