Viinillä saa aikaan kunnon alkoholismin, se on sen verran vahvaa.
Mäkin yritin joskus sen juontia harjoitella, mutta ei siitä mitään tullut, kun sitä joi kun olutta.
Viisaampaa pysyä erossa alkoholista kokonaan, jos huomaa lipsuneensa päivittäiseen käyttöön ja tehneen sitä kauan. Siitä pisteestä ei ole paluuta kohtuukäyttäjäksi.
Oli juoma mikä tahansa, niin vuosien saatossa määrät kasvaa ja juomisen aloittaminen aikaistuu joka iikalla.
Tästähän voi vielä leipoa tipattoman tammikuu ketjunkin, jos niitä päiviä alkaa siinä kertymään vähän enemmänkin ja muitakin innokkaita löytyy mukaan.
Itse osallistuin täällä vähentäjien puolella tasan kaksi vuotta sitten tipattomaan tammikuuhun, ja sillä tiellä ollaan edelleen. Kannustan kovasti kaikkia halukkaita kokeilemaan vähän elämää kuivin suin ihan vain vaikka pelkästä uteliaisuudesta, siinä kun oppii äkkiä aika paljon itsestään ja vähän muustakin tästä elämästä.