Tipaton tämä päivä

Meinasin kirjoittaa otsikoksi ”Tipaton tammikuu” mutta otetaan pienempi pala kerrallaan.

Itsellä siis jo vuosien historia iltakaljottelusta, joka nyttemmin on muuttunut enempi punaviinin lipittämiseksi.

Olen onnistunut viime aikoina pitämään pari nollapäivää viikossa. Tällä viikollakin maanantai ja tiistai meni hyvin.

Eilen ei oikeastaan edes tehnyt mieli juoda mutta kun huomasin, että alko meneekin jo klo18 kiinni, niin jotenkin panikoin sitä ja hain viiniä🤦‍♂️.

Mutta tänään ainakin ilman alkoa.

4 tykkäystä

Viinillä saa aikaan kunnon alkoholismin, se on sen verran vahvaa.

Mäkin yritin joskus sen juontia harjoitella, mutta ei siitä mitään tullut, kun sitä joi kun olutta.

Viisaampaa pysyä erossa alkoholista kokonaan, jos huomaa lipsuneensa päivittäiseen käyttöön ja tehneen sitä kauan. Siitä pisteestä ei ole paluuta kohtuukäyttäjäksi.

Oli juoma mikä tahansa, niin vuosien saatossa määrät kasvaa ja juomisen aloittaminen aikaistuu joka iikalla.

1 tykkäys

Tästähän voi vielä leipoa tipattoman tammikuu ketjunkin, jos niitä päiviä alkaa siinä kertymään vähän enemmänkin ja muitakin innokkaita löytyy mukaan.

Itse osallistuin täällä vähentäjien puolella tasan kaksi vuotta sitten tipattomaan tammikuuhun, ja sillä tiellä ollaan edelleen. Kannustan kovasti kaikkia halukkaita kokeilemaan vähän elämää kuivin suin ihan vain vaikka pelkästä uteliaisuudesta, siinä kun oppii äkkiä aika paljon itsestään ja vähän muustakin tästä elämästä.

4 tykkäystä