Tilanteeseen havahtunut

Olen uusi täällä. Liityin viimeyönä kun heräsin krapulan tunteeseen ja mietin mieheni eilisiä totuuden sanoja siitä että juon pullon viiniä päivässä. Olen siis alkoholisti - selkeästi. Jossain vaiheessa tilanne vaan on näköjään karannut käsistä, eikä tämä korona-aika ole asiaa ainakaan parantanut - eristäytyminen. Jollakin aika täytyy täyttää ja pitkät illat lyhentää. Olen yksin viikot kotona.

Olen valmis muutokseen, mutten lopettamaan. Kohtuukäyttö on tavoite ja olen huomannut että jos kotona ei ole viiniä, en sitä myöskään juo. :slight_smile: Ensimmäisesi luovun laatikkoviinien ostamisesta, en osta niitä enää koskaan. Enkä myöskään osta koskaan enää yhtä pulloa enempää kerralla. Asun maalla ja Alkoon pitää erikseen lähteä, joten näillä keinoin yritän nyt.

Mitä mieltä olette?

Moi ja tervetuloa Viivi! Kyllä se hyvältä kuulostaa. Mulla myös kohtuukäyttö tavoitteena. Se prosessi ei ole helppo, itekkin täällä jo kaks vuotta kirjoitellut vähentelyistäni ja takapakkeja on tullut paljon. Mutta kun ei luovuta niin jossain vaiheessa alkaa tuloksia tulemaan. Kirjoittele lisää ja tsemppiä sulle! :slight_smile:

Moikka Viivi. Hyvä kun olet herännyt viinintissuttelun suhteen. Kirjoittele ja lueskele täällä plinkissä. Täällä saa tukea.
Mulla sama juttu kun sulla ettei kaupat lähellä. Helpottaa huomattavasti kun juomisen halu iskee. Ei yksinkertaisesti viitsi ajella vaan kaljaa ym viinaksia hakemaan.
Tsempit vähentelyllesi.