Tilannepäivitys ja elämän kadonnut suunta

Hei taas

Ajattelin aikani kuluksi kirjoitella tänne pitkästä aikaa. Nykyään olen saanut jonkun verran vähennettyä tuota alkoholin kulutusta vaikka eilen joinkin taas liikaa(182,7 viinipullo ja noin 20 tölkkiä/pulloa olutta/siideriä joista puolet oli 0.44l kokoa) Tuonkin juomasession lähinnä sen takia kun olin su-ti Lontoossa josta tuli noita olusia hankittua. Siellä noita valitettavasti myydään vaan 4 paketeissa ja yleensä tuossa 0.44l koossa. Nyt on muutenkin tullut matkusteltua paljon kun kävin Latviassa, Virossa ja tuolla Lontoossa tämän kuun aikana, mutta valitettavasti joka reissulta on tullut tuotua viiniä ja kaljaa ihan vaan sen takia että saan kokeiltua minkä makuisia ne ovat vaikka eipä noissa suuria eroja ole. Olen iloinen sentään siitä että nyt tämän kuun aikana en ole juonut kuin murto osan siitä mitä aikaisemmin tuli juotua mutta silti liikaa. Viron reissun jälkeen 1 kpl 0.33cl Jack Daniel colaa ja 2 litraa viskikolaa jossa oli 0.20cl viskipullo sekoitettuna. Nyt olisi tarkoitus pysyä vain viinilinjalla uuteenvuoteen asti eli pullollinen viiniä kerran viikossa jaettuna usealle päivälle. Vaikka eilen tulikin otettua liikaa niin krapula voisi olla pahempikin mitä nyt vähän heikko olo on ja päätä jomottaa.

Mutta sitten tärkeämpään eli siihen kadonneeseen elämään. Vaikka tämä ei mikään terapia palsta olekkaan niin jospa täältä saisi tälläinen introvertti apua uuden elämän alkuun. Itselläni ei oikeastaan ikinä ole ollut kavereita joiden kanssa mennä minnekkään mitä nyt aikoinaan koulussa oli pari kaveria, mutta heidän kanssaan yhteydenpito on lakannut koulun loputtua. Viihdyn omissa oloissani ja sosiaaliset paineet aiheuttavat stressiä. Käyn tällä hetkellä töissä pelkästään viikonloppuisin 12 tunnin vuoroissa ja tuo työ onkin suurin syy miksi juon nykyään(vaikka nykyään ei teekkään mieli) koska se on tylsempää kuin maalinkuivumisen katselu. En voi tuolta niin helposti lähteäkkään koska omista eroahdistuksesta kärsivän koiran ja jos joudun uudessa työssä aamuvuoroon niin se ulvoo täällä hiljaisuuden aikana(kerrostalo) Nyt tosin olen katsellut asuntoja Heinolasta jossa kävin kesällä että jos sieltä saisi omakotitalon jossa koira voisi ihan rauhassa ulvoa aamuisin ja öisin mutta en vaan ole varma että onko tuo Heinola se minun paikkani asua. Tässä kuussa on tosiaan tullut matkusteltua aika paljon josta tykkään:) vaikka meinaakin introverttius tulla esille(henkinen loppuun palaminen) Tuo Lontoo tosin ei ollut kiva paikka koska siellä oli ihmisiä aivan liikaa:/ kun kävimme(siskon kanssa) british museumissa, Tower of Londonissa, regent parkissa ja oxfort streetillä. Vielä pitäisi keretä käymään Edinburghissa ennen brexitin voimaan tuloa. Suomessa ei ole tällä hetkellä mitään paikkaa minne matkustaa lähinnä tuo koiran takia. Voisin tähän väliin lisätä että mistä nykyiset ongelmani johtuvat. Eli vuosi 2014 oli lähes painajaismainen. Alkuvuodesta olin vielä fazerilla töissö huonossa työtehtävässä joka aiheutti stressiä johon sitten viikonloppuisin käytin tuota alkoholia. Vuoden 2014 myös mummoni kuoli nekroosiin ja samalla vaimoehdokaskin lähti. Nyt sitten alkoholin käyttö tuon takia lähtikin nousuun kun yritin unohtaa kaiken tuon. No sitten loppuvuodesta isäni kuoli yllättäen syliini kun oltiin samana päivänä lähdössä sairaalaan hänen ummetuksensa takia. No tämä tapahtumahan sitten taas kiihdytti alkoholin käyttöä entisestää. Tuon kuolinhetken muistan vieläkin kuin eilisen. No siinä sitten muutin vähäksi aikaa äitini luokse vuoden 2015 puolessa välissä kun asunto meni alta(ei ryyppäämisen takia) ja siellä tuli myös tuota alkoholia käytettyä salaa. Vuoden 2015 lopussa muutin taas omilleni ja täällä Tuusulassa asustelen vieläkin. Kun olin tavallaan työtön niin tuli juotua pahimmillaan joka toinen päivä kaljoja ihan pinttyneen tavan ja tylsyyden takia. Viime vuonna kuoli sitten toinen mummoni kesällä mutta se ei pahentanut enään tilannetta. Samana vuonna vaihdoin työpaikkaakin nykyiseen työhön sen takia että jos siitä saisi uutta nostetta elämään mutta tuntuu vaan että nykyinen työ vaan pahentaa tilannetta tuon stressin takia ja varsinkin noiden 3 kertaa 12 tuntisten päivien takia joita tulee suunnilleen 3 viikon välein. Sain tuossa viime vuoden lopussa paniikkikohtauksen traumojen ja huonosti nukutun yön jälkeen(Tuli ryypättyä) ja sitä seurasikin ahdistus, ahdistuskivut ja kuolemanpelko. Nämä viimeaikaiset uutisetkaan kuten sen aviceen kuolema ei ainakaan helpota oloa. Nyt ahdistusoireet on aikahyvin aisoissa mitä nyt sydämmen pysähtymisen takia välillä stressaan varsinkin sunnuntaisin kun valvon iltaan että saan käännettyä yörytmin takaisin päivärytmiin. Ahdistusta aiheuttaa myös sekin kun tuntuu etten saa mitään nykyisin aikaiseksi vaikka tilanne onkin periaatteessa sama kuin esim vuonna 2013 kun kaikki oli vielä hyvin. Videopelit ei jostain syystä nykyisin kiinnosta niin paljoa kuin joskus ne kiinnostivat vaikka niitä tuleekin pelattua ihan vaan tylsyyden takia. Nettideittiprofiilin tekoa uudestaan olen miettinyt jo pitkään mutta se on jopa masentavaa kirjoitella kun ei saa vastauksia kuin ehkä yhdeltä kymmenestä ja muutenkin alkaa alemmuskompleksi iskeä tuon kaverittomuuden takia kun kaikki töissä kertoo kavereiden kanssa olosta ja itse en voi sellaisista kertoa kun niitä ei ole(enkä tarvitsekkaa) Vaikka minulla on nyt ollutkin tuollaisia pidempiä jaksoja selvinpäin niin jotenkin tilanne ei tunnu tästä paranevan. Terapiaan menoa olen miettinyt mutta kun aikaisemmin tuon yksinviihtyvyyden takia kävin työterapiassa niin ei siitä ollut mitään hyötyä. Mitä minun kannattaisi kokeilla? tuntuu vaan että elämä valuu hukkaan kun unelmissa olisi perhe ja onnellisuus. Tällä hetkellä kaikki tuntuu niin turhalta.

Kiitos kun jaksoit lukea ja toivottavasti tuosta jotain selvää sai:)

Iltaa ja hauska “tutustua” :slight_smile: . Kaikenlaista on sullekin tapahtunut. Sun työajat kuulostaa aika merkillisiltä, mun terveys ei kyllä kestäisi. Kiperiä kysymyksiä mietit muutenkin. Mietin, että viihdyt itseksesi mutta silti nyt kaipaisit kavereita ja/tai parisuhdetta, ymmärsinkö oikein? Itse olen ollut saman miehen kanssa 20 vuotta joten nettideittailusta en itse tiedä mutta kavereiden puheiden mukaan ihmiset kyllä tapaa siellä nykyään. Tosi moni tapaa uusia seurustelukumppaneita vain netissä. Missä olet pitänyt profiilia? Sekin voi vaikuttaa, että millaisia ihmisiä millekin foorumille kerääntyy.

Tulipa sekin pitkästyttävä viikonloppuvuoro tehtyä:) ja nyt täytyy valmistautua tulevaan 3 päivän viikonloppuun:/

Nuo 12h+12h viikonloput sopii minulle, koska arvostan vapaa aikaa(vaikka se tylsää onkin välillä) ja pystyy käymään tuollaisilla lyhyillä matkoillakin kuten tuo lontoo:) Itse tuosta omasta verenpaineestani huolestuin ja sen takia pitäisi vähentää tuota alkoholia ja muutenkin laihduttaa vähän että saisi sitä alemmas.

Tuota parisuhdetta tässä taas haikailen ja sellaisen löydänkin kun jaksaisi vaan lähteä etsimään. Se vaan alkaa turhauttamaan kun itse näkee paljon vaivaa ensimmäiseen viestiin ja ei saa niihin ikinä vastausta niinpä olen tässä miettinyt ihan uudenlaista profiilitekstiä että se olisi ainakin erilainen kuin suurimmalla osalla muista. Olen aikoinaan monta erilaista nettideitti sivustoa käynyt läpi ja aina niissä on ollut jonkunlainen maksupakko kun ilmaiskäyttäjillä on liian rajalliset mahdollisuudet mihinkään. S24 treffit olen todennut parhaaksi vaikka sekin on muuttunut huonompaan suuntaan, mutta sieltä löysin ensimmäisenkin parisuhteen niin miksen löytäisi toistakin? se vaan mietityttää että onko minusta enään siihen ja edellinenkään ei päättynyt hyvin…

onnea seuranhakuun, Juha! ja veks tuommoiset mietteet että “onkohan minusta siihen enää…” tietenkin on!
oon itsekin parisuhteessa joka alkoi netin seuranhalupalstalta, ja lukemattomat muut ihmiset. se vaan on nykyaikaa. siellä niitä ihmisiä tapaa, se on kuin virtuaalinen baaritiski; ei vaan tartte tilailla alkoholia kun tutustuu vastakkaiseen tai mihinkä tahansa sukupuoleen.
isot peukutukset ja tsempit! :stuck_out_tongue:

Moikka! Itselläni on hiukan samanlainen tilanne, että haluaisin kavereita, mutta viihdyn yksin. Hyvänä sosiaalisena kanssakäymisenä on jo monta vuotta toiminut Randomi.fi -sivusto joka on vähän niinkuin irc-galleria aikoinaan. Itselläni ei ole töitäkään, joten kotona vaan. Päivästä toiseen. Syyskuussa alkaa taas päihdekuntoutusryhmä jossa kävin kerran viikossa. Sieltä löytänyt muutamia “kavereita”. Voisin ihan hyvin hankkia itselleni ystäviä, mutta aina vaan suhteet kuihtuneet. Viimeisin siihen, kun kaverini muutti toiselle paikkakunnalle. Seurusteluakin olen miettinyt ja se olisi kivaa, mutta vaatisi tosiaan selväpäisyyttä. Monet kumppanit joita on ollut ovat suoraan sanoneet, etteivät halua känniläistä kumppaniksi.
Tässä hirveässä darrassa kirjoittelen ja tää yksiö on kuin sauna. Onneksi kohta alkaa syksy ja toivottavasti saadaan viileämpää säätä. Meikäläisellä ollut kanssa vaikeat pari vuotta ja kosteat! Kuolemisia ja masennusta ja viinakrampit ja ahdistuskohtaukset krapulassa…
Viinanjuonti ollut jo monta vuotta viikottainen tapa. Menetin työttömienpaja-paikkanikin 2 vuotta sitten kännäilyn takia. Sen jälkeen vaan ollut kotona tai käynyt tuolla päihderyhmässä.
Haluaisin sellaisia frendejä joiden kanssa vaikka vaan viettää iltaa, tehdä ruokaa jne…Mielummin ilman viinaa. Nyt vasta parin vuoden itseni marinoinnin jälkeen tajunnut, että olen ihan alkoholisti. Onneksi olen vielä nuori ihminen ei ole toivo menetetty täysin.
Tuosta nettideittailusta itselläni hyviä kokemuksia ja nämä kännysovellukset kanssa kivoja. Kunhan on vaan aktiivinen!

Tulipa taas selvittyä tuosta 3x12h viikonlopusta:) ja kävin mökilläkin pitkästä aikaa puutöitä tekemässä.

Hienoa kun on positiivista porukkaa täällä:D

Se vaan mietityttää kun tuo alamäki isäni kuoleman jälkeen on ollut niin vauhdikasta että on menty pohjastakin läpi ja tuntuu että olen kadottanut jotain tässä alkoholin käyttöputken aikana. Olen aina ollut enemmän sellainen tekijäihminen enkä puhuja jonka takia tuo nettideittailu on vähän hankalaa kun ei pysty ilmaisemaan itseään sillä lailla kuin haluaisi ja se vastaamattomuus ei ainakaan paranna tilannetta. Ensin käytät puolikin tuntia alkuviestiin(en käytä copy/pastea) ja silti ei tule vastauksia ja vaikka vastauksen saatkin niin se on yleensä sellainen robottimainen jossa ei vastakysymyksiä ole ollenkaan:/

Itse aikoinaan kokeilin sellaista harrastuskaveri sivustoa jota ei näköjään enään googlettamalla löydy. Tuli sen kautta kaksi kertaa käytyä pelaamassa sulkapalloa ja tennistä mutta ne jäivät niihin yksiin kertoihin.

Nyt olen jo jättänyt kaikki viiniä väkevämmät ja viinejäkään ei ole kerennyt juomaan. Niitä en edes ryyppäystarkoitukseen ole hankkinut koska ovat sen verran hintavia. Tänään näin lidlissä että ovat 2.8% finkbraunia saa nykyään 6kpl paketeissa joten pitääpä alkaa siirtymään sen juontiin ja sitäkin tietenkin kohtuudella:)