Tilanne tänään?

Terve Jalmar! Tosi kiva kuulla että olet saanut elämäsi järjestykseen :smiley: antaa ainakin mulle voimia jatkaa kun kuulee, että muutkin ovat selvinneet ja skarpanneet.

Terve Jalmar!
Tässä huhuilin joku kerta ryhmäläisiä, kun joistakin ei kuulunut paljon mitään! Mutta sieltähän teitä tulee takaisin. Mukava kuulla, että olet saanut työhommia, kuntouttava työtoiminta on hyvä asia lähteä etenemään!
Päihde kuin päihde? Riippuvuus kuin riippuvuus?

kiva kuulla susta jalmar!! voimii sulle paljon :slight_smile:

Miten menee Nezumi, oletko miettinyt sitä EI-sanan sanomista?
Ja joko ahis pääsit maalaamisen pariin?

No se on realisti. Mut tökerö sellainen. Joku väitti et yks sadasta opiaatti riippuvaisesta selviää :unamused:

Asioita voidaan esittää niin monella tavalla…

Yksi sadasta ei ole paljoa. Kuinka moni sitten niistä on sellaisia, jotka ovat vilpittömästi halunneet niistä eroon, noh asialla voi spekuloida myös monella tavalla.

Opiaattikoukusta oli aika helppo päästä eroon kun mulla oli se vilpitön halu lopettaa. Mut siihen tilalle tuli alkoholi. Mulla on joka päivä lähes sietämättömät viinan himot.
Ja sitten on helvetin vaikea päästä takaisin yhteiskuntaan vaikka haluais. Alkoholisti ei juo jos se ei halua mutta ei kaikista alkoholisteista tule yhteiskuntakelpoisia ihmisiä vaikka ne haluaisivat. Mulla ei ole nykyään yhtään kaveria enkä mä halua liikkua paljoo missään etten mä rupee douppaamaan.
Mä asun pikkukaupungissa vanhat kaverit vieroksuu mua ja mä niitä. Douppareita en tosiaan halua tavata.
Mun on pakko päästä täältä pois. Eka on suoritettava vaan toi yhdyskuntapalvelus ennen kuin voin muuttaa mihinkään.
Sitä saa mitä tilaa mut on tää aika raskasta.

Mä rupeen käymään uimassa joka aamu saan mielen rauhan ja hyvän kunnon. Jaksoinhan mä ennenkin harrastaa liikuntaa jokapäivä. Jos pää on heikko niin mulla on ainakin hyvä fysiikka
Kerron kuukauden päästä miten olen edistynyt. Siihen asti pidän breikin päihdelinkistä.

Hyvää jatkoa teille!!

Durak; tsemppiä sinulle myös!
Palaile linjoille, kun sinusta siltä tuntuu. Minäkin tässä jään tauolle.

itseasiassa olen. ilmoitin etten halua nähdä heitä pitkään aikaan vielä… ainakaan ennen joulua. ehkä sen jälkeen olen vahvempi sanomaan ei tilanteessa jossa saattaa olla aineita.

Hienoa Nezumi!
Hienoa! :slight_smile:

kiitos :slight_smile: eihän se ollut helppoa ja kauheen kivaa sanoo etten haluu nähdä mutta en mä sitä suoraan sanonut mutta kuitenkin tein selväksi ettei nähdä pitkään aikaan vielä. tiedän vain sen että nyt en oo tarpeeks vahva sanoo ei kun pää huutaa piikkii. ajattelin että saan tolla ainakin aikaa itselleni joulun yli ja oon ehkä sit vahvempi.

ja oon jatkanut sen cipraleksin syöntii huonosta olosta huolimatta. pamei otan enää yhden maksimissaa kaks päiväs. pientä huonoa oloa se tekee ja sitten ihan vakio että kolmen aikaan simahdan ihan täysin ja oon loppu illan aivan unessa… en oikeen tiedä mistä se sitten johtuu kun eihän ton pitäis väsyttää :astonished:
mutta ajattelin nyt koittaa jonkin aikaa vielä tota lääket ja kattoo mitä tekee… jos ei tunnu olevan mitään apuu niin lopetan sen sitten. mutta maanantaina vasta aloitin että ei kai se vielä vois ees vaikuttaa…

ainut mitä oon huomannut ja kaveri sanonut että kun katotaan telkkuu niin mulla käy jalat ja kädet koko ajan tauotta vaikka oon nii väsynyt etten jaksa tehdä mitään, mutta jalat käy koko ajan :astonished:

Heips kaikille!

Onnea Nezumi, et oot pärjän noin hyvin, ku luet sun ekoi kirjotuksii, ni huomaat varmaa kuinka hukassa silloin olit… :slight_smile: Nyt on jo varmaa parempi olokii… :slight_smile:

Mä kävin klinikal, soitin sinne eka, et uskalsin mennä; pelkäsin et omahoitaja suuttuu, vaik eihän se suutu… Pettyy vaa ja on mun puolest pahoillaan… Sano mun oppineen jotain, et tavallaan oli ollut ihan hyväkin, kun retkahin ja ku selittelin kokoajan, se sano et se tarkottaa et mä kadun tosissaa mitä tein ja et se on tervettä :slight_smile:

Mä tunnen silti oloni vahvemmaks ku aiemmin vaik retkahin :open_mouth: … Se en ollu mä, kuka silloin oli bubreissaa, vaa mä muutun eri henkilöks; en mä oo valvoja ja hirveä siivooja… vaa opiaateis oon sellanen. Ja huomenna meen vaik omahoitsu ei oo paikal. Haluun normi-päiväjärjestyksen ku yritän olla ennen synttäreit ilman pilveä ja mahollisimman vähäl alkol; tosin pikkujoulut ens keskiviikkon ja jonaa toisen päivän yhen tuttavapariskunnan kans vähä nostaa alkon kulutust.

Huomasin kuitenkin, et oon kyllästyny tähän vanhaan malliin, et jokapäivä ollaa pilveä hiisaamassa ja paria kaljaa korkkaamassa… Joten yritän muuttaa sitä. :slight_smile: Ja nyt alan askartelee Joulukortteja :smiley:

Jakselkaa kaikki… :smiley:

kiitos malibu. ihan totta puhut. olin kyllä ihan pihal verrattun nykysee tilanteeseeni…

mä sanoin ettei se hoitaja mitää suutu sulle :slight_smile: hienoo että menit sin ja sait puhuttuu asioita!!!

voimia sulle paljon ja kaikille muillekin voimia :slight_smile:

Molemmat; Malibu ja Nesumi, olette molemmat edistyneet, saaneet vahvuutta ja menneet paljon eteen päin!
Malibu; todella hyvä tuo sinun klinikka homma. Ja kaikki lähtee siitä, että itse haluat hoitaa itsesi kuntoon ja olet ymmärtänyt ottaa apua vastaaan. Monet ovat kovia tarjoamaan apua toisille, mutta kuitenkaan eivät itse osaa sitä ottaa vastaan.

tuomo. ideoita meille jotka tarvii piikin… :blush:

…tarviitte piikin? Tarvitsette… hmm… jotain muuta kuin piikin…

Ihan ok päivä vaikka tosi raskas. Pää pyörittää ajatuksia heti aamusta kun silmät aukeaa siihen saakka kunnes uni tulee. Se kait kuuluu asiaan tässä vaiheessa. Alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan ainakin osa asioista jotka pitää hoidon aikana käsitellä- ja sekin jo ahdistaa kun niistä asioista ei ole koskaan missään puhuttu. Varmaan tulee vielä paljon selvitettävää mitä en edes vielä tajuakkaan. :open_mouth:

Jotain muuta kuin piikin, vaikka tasapainoa, eheyttä, uskoa tulevaisuuteen ja uskoa tähän päivään. Uskoa siihen, että tämän hetkinen taistelu on taistelun arvoista ja uskoa itseen.
Tarvitset ajatusten siirtymistä piikistä hyvään oloon ilman aineita.
Mitä enemmän ajattelet piikkiä, sitä enemmän se sinun ajatuksiin syöpyy. Mieli on sellainen. Jos yrittää olla miettimättä jotain asiaa, silloin se on kahta kovemmin mielessä. Esimerkiksi; en mieti porkkanaa, en mieti porkkanaa… en mieti porkkanaa… Niin se on koko ajan mielessä.