Eiliseltä tuli Jeppeen 1 annos. Tosiasiassa mä otin kaverin siideristä kaks pientä hörppyä ja maistoin toisen kaverin skumppaa tosi pienen lasillisen, eikä niistä kertynyt kuin ehkä kolmasosa-annos Mutta mä nyt laitan koska se oli alkoholia. Enkä mä saanut mitään omantunnon tuskia noista maisteluista. Oikeastaan päinvastoin, juuri noin mä mielelläni alkoholia käyttäisinkin. Hyvässä seurassa vähän, silloin tällöin No joka tapauksessa mä koen selvinneeni eilisestä todella hyvin. Tämä ilta on se varsinainen tulikoe. Meidän seurue tapaa baarissa, lähtökohta on jo aika huono. Luin toisesta aiheesta niitä vähennysvinkkejä, niin aattelin tähdätä yksin tiskille jolloin voin tilata alkoholittoman. Se mua vähän ärsyttää, kun seurueessa on yks sellanen jota mä en kestä selvinpäin, siis jos se on humalassa, selvinpäin se on loistavaa seuraa. Siltä mä välttyisin jos lähtisin aikaisin kotiin, mutta toisaalta mielelläni seurustelisin niiden muiden kanssa kuitenkin pitempään.
Mulla on nyt tälle illalle sellainen tavoite, että tuo mun kuuden viikkoannoksen tavote ei ylity tällä viikolla. Tavallaan vähän lipsun aiemmasta, mutta millonkas mulla ei mieli muuttuis Ja mun tavoitteena on myös tulla hyvissä ajoin kotiin ja herätä huomenna aamulla ilman krapulaa.
Huomenta
Mä pysyin viikkotavoitteessani!!! Rimaa hipoen kylläkin, mutta saavutettu tulos on nyt tärkein. Kyllä mua silti hämmensi kuinka humalaan viidestä annoksesta joutuu. En mä kännissä toki ollut, mutta en olisi uskonut kahdesta oluesta ja kolmesta viinilasillisesta joutuvani noin päihtyneeksi. Ilta oli hauska, mua ei yhtään kaduta että mä nyt join, mutta en mä tätä juomista halua enää tavaksi ottaa. Mulla oli kuitenkin sellanen olo, että yhtä hauskaa mulla olis ollu juomattakin. Hyvä ja opettavainen kokemus
Mutta totisesti jokin muutos mussa on tapahtunut. Mä en vaan juonut samalla tavalla kuin ennen ja mä olin jotenkin eri tavoin asennoitunut koko hommaan. Hankala nyt pukea sitä sanoiksi, mutta mä uskon että tämä toimii. Nyt mä kuitenkin tiedän että voin helposti olla taas kolme viikkoa vesiselvänä ennen seuraavia kunnon juhlia. Miehen syntymäpäivät on tässä välissä ja mä ajattelin antaa sille yhtenä lahjana selvän rouvan, joka voi toimia vaikkapa kuskina mikäli se haluaa lähteä baariin
Mukavaa sunnuntaita kaikille!!
no nyt se on koettu.
Tsemppiä Thelma jatkoon, itse en tiedä uskaltaako sitä enää ottaa ollenkaan enää. Tosin olen nyt hurhatunut / koukussa näihin alkottomiin olusiin joten en tiedä onko sekään nyt sitten hyvä.
Miten itsellä tuntuu, siis onko helppo tästä jatkaa “normaalia” alkoholinkäyttöä silloin tällöin? omalle kohdalle oskon, että nyt jos ottas niin aika pikaiseen menis takaisin siihen vanhaan pöhnään taas ?
Todella hyvä jos tämä sopii sulle, ei muuta kuin kohti uusia haasteita !
No niin, tässä on välissä muutettu ja aloitettu uusissa töissä ja elämä on pikkuhiljaa asettumassa uusille raiteilleen.
Niitä läksiäishommia ei sitten ihan alkotta vietetty. Tosin sain pidettyä kiinni viikkotavoitteestani eli siitä kuudesta annoksesta Mulla tuli siis kahtena viikkona peräkkäin juotua kuusi annosta, mutta viime viikko oli taas vesiselvä. Asutaan tosiaan taas miehen kanssa saman katon alla ja sen ilme oli näkemisen arvoinen, kun mä otin saunajuomaksi alkottoman oluen Sen verran olen huomannut oikeaa muutosta, että mä en enää ajattele alkoholia samalla tavoin kun ennen. Se ei pyöri mielessä päivittäin enkä suunnittele tulevia juomisia hyvissä ajoin etukäteen. Se nimittäin oli aiemmin mulle tyypillistä. Mä saatoin jo maanantaina ryhtyä miettimään mitä ostan perjantaiksi, jos oli viikonloppu vapaa. Sitten pitkin viikkoa piti muutamia oluita maistella siihen lisäksi. Nyt esimerkiksi viime viikko vierähti niin etten edes ajatellut koko alkoholia ennenkuin mies pyysi ostamaan saunaoluet. Ja silloinkin pidin tavallaan itsestään selvyytenä että mä otan sitä alkotonta.
Mulla oli ensin tarkotus lopettaa joksikin aikaa kokonaan ja vaikka mä en siihen oo päässytkään, oon mä silti aika tyytyväinen. Vähentämään mä lähdin ja siinä oon onnistunu. Seitsemästä vähentämisviikosta viisi on raittiita viikkoja ja se on mulle jo tosi hyvä saavutus. Voi olla että mä jo onnistuin tässä, mutta voihan olla että en… Mutta nyt kun mä oon saanu ton tissuttelun aisoihin, mun täytyy alkaa työstämään mun juhlajuomista… Enpä muista milloin olisin juhlissa osannut ottaa sievästi.
Onnea muutolle, hyvinhän se menee sulla. Kun kaikkia ei täällä pysty seuraamaan niin on muutama ketä on mukava seurailla kuulumiset!
Eli hyvin siis sulla menee mutta menköön
Itsellä on kuudes raitis viikko menossa ja nyt olen päättänyt olla ihan ilman alkoa, sen näkee kuinka pitkään. Olen nyt pääasiassa kirjoitellut tuolla lopettajien puolella, no täytyy myöntää ettei hirveesti sielläkään
Hei Ramppe! Mäkin oon sun kuulumisia koittanut seurailla, mutta nyt sun jutut taitaa hukkua tuolla lopettajien puolella eri aiheisiin. Et sä perustais omaa aihetta sinnekin?
Mäkin jossain vaiheessa mietin totaalikieltäytymistä alkoholista, mutta en mä taida olla vielä kypsä siihen. Enkä tiedä olisko sille tässä vaiheessa tarvettakaan. Mutta ei se ole ollenkaan poissuljettu vaihtoehto. Jos mä en opi hillittyä juhlajuomista, sitten mun on varmaan viisainta lopettaa kokonaan
Minulla on kyllä oma lokero tuolla Lopettajissa “Rampen Uusi Alku” muistaakseni. En ole kovinkaan aktiivinen johtuen siitä varmaan etten nyt juuri koe raittiutta muuta kuin positiivisena. Eli näillä mennään.
Mukavan raitista sunnuntai-päivän jatkoa ja palataan!
Hei Ramppe, mähän löysin sen sun ketjun sieltä lopettajista heti kun olin edellisen viestin kirjoittanut Oli kiva lukea se läpi. Mä uskon että sä onnistut tuossa projektissa.
Mulla on tulossa viikonloppuna ekat pikkujoulut. Lähdetään miehen ja muun porukan kanssa koko viikonlopuksi mökkeileen. Taas tulee tiukka paikka. Tai no mistä mä sen vielä tiedän, mutta ne tulee olemaan kosteat juhlat. Oon mä jo lupautunut ajamaan sinne, eli menomatkan oon takuuvarmasti selvinpäin
Mutta mä tuun sitten kertomaan miten meni.
Ai niin, mun mies on vähentänyt juomistaan tuossa sivussa kuin huomaamatta! Se on aina ollu sellanen viikonloppu-juoja. Yleensä vielä lähtenyt johonkin baariin tms. Nyt viikonloppuna se ei juonut edes yhtä olutta ja tänä aamuna keskusteltiin tulevasta isommasta hankinnasta ja se tuumi, että ihan hyvin voidaan ryhtyä siihen, kun eihän meillä mene enää juomiseenkaan rahaa
Ne pikkujoulut silloin marraskuun alussa (joista mainitsin aiemmin) ei menneet ihan niinkuin Strömsössä… öh. Toleranssi laskenut niin paljon, ettei oikein osaa ottaa tarpeeksi vähän. Otin mä kerran sen jälkeenkin, mutta muutoin en oo sitten ottanutkaan. Ja viime viikolla mä lopetin kokonaan ainakin vuodeksi, mä oon nimittäin RASKAANA Saa nähdä jos mä joskus lopetan kokonaan, mutta nyt ainakin siihen saakka oon juomatta että lapsi lopettaa tissin imemisen…
Ne pikkujoulut silloin marraskuun alussa (joista mainitsin aiemmin) ei menneet ihan niinkuin Strömsössä… öh. Toleranssi laskenut niin paljon, ettei oikein osaa ottaa tarpeeksi vähän. Otin mä kerran sen jälkeenkin, mutta muutoin en oo sitten ottanutkaan. Ja viime viikolla mä lopetin kokonaan ainakin vuodeksi, mä oon nimittäin RASKAANA Saa nähdä jos mä joskus lopetan kokonaan, mutta nyt ainakin siihen saakka oon juomatta että lapsi lopettaa tissin imemisen…