Terveydestä asiaa

Olen kirjoitta muille alueille ja nyt avaan itseäni tänne myös.
Olen eläkkeellä vaikean masennuksen ja pakko-oireisen häiriön takia. Myöhemmin sairastanut kaksi psykoosia jotka olivat rankka kokemus. Mielenterveyden ongelmat eivät ole minulla olleet päihteistä riippuvia vaan olen osannut aiemmin käyttää alkoholia ns. oikealla tavalla eli saunan jälkeen 2 olutta ja siihen jäänyt. Vasta vuonna 2017 minulla rupesi tulemaan ongelmia alkoholin kanssa.

Seittemän vuotta siis jo ollut ongelmia alkoholin kanssa, vai ootko jo päässy siitä irti? Minkälaisia on ongelmat? Osaatko sanoa, mikä ne laukaisi?

Itse olen syntymäalkoholisti, mutta minullakin juomisen pahenemisen laukaisi vaikea elämäntilanne aikoinaan. Sain tuolloin masennusdiagnoosin ja siihen avuksi pelkän lääkityksen. Aloin juoda kaksinkäsin ja alkoi tulla ongelmia. Vaikea sanoa tuosta ajasta tarkalleen, mikä oli syytä ja mikä seurausta… Mutta olin kyllä aiemminkin juonut ja jälkikäteen ajateltuna alusta asti alkoholistisesti, mutta vasta tuossa vaikea elämäntilanne->masennusdiagnoosi->lääkitys vaiheessa alkoi tulla varsinaisia ongelmia alkoholinkäytöstä. Aiemminkin elämä oli kyllä ollut vaikeaa, mutta ei alkoholin takia…

Minäkin lääkitsen itse itseäni; mulla on PTSD ja vakava masennus. Elin nelisen vuotta tätä aikaa raittiina, mutta sitten rakas koirani ja isäni kuoli ja retkahdin 8 vuoden raittiudesta juomaan. Nyt en pääse siitä eroon.

Minuakin kiinnostaisi vastaukset esittämiisi kysymyksiin. Outoa, että Lataamo on nykyaikana niin hirveän hiljainen. Ihmiset ei varmaan vaan tiedä tästä palstasta. Toivottavasti se muuttuu vielä!