Tervetuloa uudelle keskustelualueelle!

Hei!

Mitä mieltä olette uudesta foorumialustasta?

Todella mielellämme kuulisimme teidän ajatuksia ja toiveita foorumin suhteen; mikä toimii, mikä ei? Olisiko vielä kehittämistarpeita? Voitte kirjoitella näkemyksiänne tähän ketjuun, tai laittaa palautelomakkeen tai sähköpostin kautta (paihdelinkki@a-klinikka.fi).

Terkuin Päihdelinkin porukka

Moi,
Uudet asiat vie aikaa opetella.
Jotenkin tuntuu etten näe kokonaisuutta näillä sivuilla yhtä selkeästi kuin ennen.

Tuo kenttä,
UUDET JA LUKEMATTOMAT KETJUT.
Siellä näkyy lähes vuoden takaisia ketjuja.
Eli aikajana on hieman sekava.

Käytän sivuja älypuhelimella.

3 tykkäystä

Monia ominaisuuksia pystyy säätelemään itse, mikä on ihan hyvä mutta vaatii aikaa. En ymmärrä tuota uudet ja lukemattomat ketjut-kohtaa minäkään. Olen johonkin klikannut, että näytä uusina vain tiettyjä, mutta tuohon se ei näytä vaikuttavan. Ehkä siellä on sitten lukemattomia. Viestiketjun loppuun hyppäämiseen on keinoja, mutta vielä huomaan skrollailevani paljon turhaan erilaisilla sivuilla.

Lainaustoiminto on nykyään tosi kätevä kuten myös se, että voin rullailla ketjua taustalla samalla kun kirjoitan vastausta. Ennen avasin pidempää/useampaa viestiä kommentoidessani koneella kaksi ikkunaa vierekkäin, jotta pystyin kommentoimaan haluamiani kohtia järjestyksessä. Enää sitä ei tarvitse tehdä. Tämä selkeää plussaa.

Tykkäys- ja kunniamerkkitoiminnoista en sen sijaan pidä lainkaan. Täällä on paljon vähän epävarmoja ihmisiä jo yhteiseen ongelmaammekin liittyen, joten niitä saattaa helposti alkaa tarkailla liikaa. Täällä toivottavasti on kuitenkin tavoitteena tuntea olevansa turvassa ja saada ymmärrystä sekä vertaistukea eikä koukuttaa uusiin asioihin. Toisin kuin jollain muilla somealustoilla, missä tavoitteena voi olla yksinomaan käyttäjien ja kävijämäärien lisääminen.

Käytän sivustoa ainoastaan läppärillä, joten puhelimen ominaisuuksista en tiedä.

1 tykkäys

Moi Putkis!

Menee hetki kun silmä tottuu hakemaan asioita uudelta alustalta. Täytyy vielä pohtia miten saisimme “ensinäkymästä” informatiivisemman. Itse tykkään käyttää tuota “tuoreimmat” -listausta, kun lueskelen foorumia.

Kun keskustelut siirrettiin uuteen alustaan, ne näkyvät sen vuoksi kaikille ikään kuin “uusina” vaikka vanhoja ovatkin.

terv. Tiia / Plinkki

1 tykkäys

Kiitos palautteesta! Kunniamerkkejä on kyllä melkoinen määrä, amerikkalaiset kehittäjät varmaan tykkäävät niistä :smiley: Katsotaan saisimmeko niitä vähän rajattua.

Tiia/Päihdelinkki

1 tykkäys

Silmä totuttelee aikansa mutta yleisesti ottaen kaikki tärkeimmät toiminnallisuudet ovat sulavampia uudella alustalla. Käytän plinkkiä mobiililaitteella ja kun se tällä toimii näin hyvin, kaikki on joka tapauksessa entistä paremmin :smiley:

Mukavaa, kun ei tarvitse koko aikaa kirjautua uudelleen sisään eikä arvuutella, olenko robotti.

2 tykkäystä

Kiva kuulla! :slight_smile:

Kunniamerkit eivät todellakaan sovi suomalaiselle luonteelle. Minulla on jo kunniamerkki ensimmäisestä kommentista, ensimmäisestä emojista, ensimmäisestä tykkäämisestä, vuosipäivästä, ja omituisesta “tervetuloa” (? sisäänkirjautumisestako?). Ja olen täällä uudessa vasta toista kertaa.
Toivottavasti ei tule kutsua pressan juhliin, näille kunniamerkeillehän tarvitsee jo palkata kantajat. :woozy_face:

5 tykkäystä

"Vuosipäivä

Tämä kunniamerkki myönnetään… plaa plaa plaa… Kiitos, kun olet yhä keskuudessamme ja antanut panoksesi yhteisön hyväksi. Emme pärjäisi ilman sinua."

Ei tod. sovi suomalaiselle. Kirjottaa yhden viestin niin on muka korvaamaton :nauseated_face:

1 tykkäys

Hei!

Muokkasin kunniamerkkejä hieman, jätin vain muutamia aktiivisuuteen liittyviä merkkejä. Katsotaan miltä tilanne nyt vaikuttaa niiden suhteen :slight_smile:

yt. Tiia / Päihdelinkki

1 tykkäys

Mobiilina aivan paska tämä alusta :upside_down_face: mis tä hankittu? Yritin laittaa uutta ketjua mut ei onnistunu.

Sekava

1 tykkäys