Tervetuloa keskustelemaan mielenterveydestä!

Tervetuloa lataamaan akkuja uudelle keskustelualueelle.

Tämä alue on tarkoitettu keskustelulle mielenterveyden pulmista ja päihteiden käytön yhteydestä siihen. Halusimme avata oman keskustelualueen mielenterveys- ja päihdepulmille, koska usein nämä kaksi asiaa kulkevat käsikkäin. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Lukaisethan ensin myös Päihdelinkin säännöt.

Areena on teidän ja sana on vapaa!

Mielialaasi voit kartoittaa esimerkiksi Päihdelinkin mielialakyselyllä.

Hienoa, että avasitte tämänkin keskustelufoorumin! Toivottavasti kaikki oman ja/tai läheisensä mielenterveysongelmien kanssa kamppailevat löytävät tämän. Itsellänikin olisi mielen pohjalla paljon asiaa, mutta juuri nyt ei ole puhtia kirjoittaa. Jonakin päivänä sitten :slight_smile:

Tosi hyvä, että tällainenkin osio saatiin tänne. Omien kokemusteni ja havaintojeni perusteella MT-häiriöt ja päihderiippuvuudet kävelevät varsin tiiviisti käsi kädessä. Jo lyhyen forum-historiani aikana olen monesti huomannut asiaa sivuttavan Saunan puolella, joten viimein voidaan nostaa se kana pöydälle… vai munako sinne ensin laitetaan? :astonished:

Aika usein mietin Pentti Karvosta ja hänen elämäänsä nyt.Vaikka hän itsekin myöntää tehteensä pioneerina virheitä,mielestäni hän on todella väärin kohdeltu ihminen.Hän ymmärsi ja ymmärtää edelleenkin huumeiden-ja mieliala-lääkkeiden käyttöön ja tarpeeseen liittyviä asioita enemmän kuin kukaan muu tässä maassa.Itse en ole käyttänyt huumeita koskaan mutta ahdistuslääkkeitä olen käyttänyt .Kukaan muu ei ole auttanut minua kokonaisvaltaisesti kuin Pentti Karvonen.Hän nopeasti tajuaa näkemänsä ihmisen ongelman.Minun tapauksessa kävi juuri näin. Hän auttoi minua silloin kun kukaan muu ei ymmärtänyt eikä ollut halua eikä kykyä katsoa potilasta ihmisenä,hän räätälöi minulle sopivan mallin ammattimaisesti.Olen paljosta velkaa hänelle. Yhteiskunta ja sen muka kaikesta kaiken tietävät päättäjät saisivat hävetä !!terv Harri Hki

Kiitos kun teitte tällaisenkin palstan tänne.

Vilkuilen välillä jos täällä keskustelua syntyisi. Monimuotoiset päihdeongelmat ja moninaiset diagnoosit on tulleet valitettavankin tutuiksi. Nyt jotenkin rauhaton olo uhkapelaamisen jäljiltä enkä saa mitään jäsenneltyä keskustelunavausta (aihetta) aloitettua mutta katotaan jos johonkin varmaankin pian syntyvään aiheeseen jotain tuhertaisin.

Varmasti on ainakin päihdelinkkiläisillä annettavaa tälle osiolle. Mielenterveysongelmista alkanut päihdekierre, päihdekierteestä alkaneet mielenterveysongelmat, niiden risteytymiset eri aineiden vaikutuksineen jne… mielenkiintoista.

Mä olen vakavasti masentunut ja kärsin lisäksi ahdistuneisuushäiriöstä, tosin mulla on nyt “tutkimusjakso” vielä kesken, että eiköhän mulle joku persoonallisuushäiriökin keksitä, ennen olin epävakaa persoonallisuus. Lähes kaikki lääkkeet kokeiltu ja sähköshokkihoitoa ehdotettu. Mutta on tää uus magneettiterapia, mihin voin jonoon päästä miedompana vaihtoehtona mitä haluaisin ensin kokeilla, ennen sähköshokkihoitoa siis.

Niin joo ja päihdeongelmat on alkaneet vähän salakavalasti masennuksen ja mielenterveysongelmien takia.

Vihdoin ja viimein päästiin puimaan päihdeongelmien perimmäisiä syitä. Itselläni alkoholismi alkoi nimenomaan mt-ongelmien itsehoidosta. Lopetettuani alkoholin käytön, minulle selvisi, että mt-ongelmani olivat aiheutuneet toisesta päihderiippuvuudesta, kofeiinista.

Tutkittuani asiaa vuosituhannen alusta, olen löytänyt nopean keinon selvittää, aiheutuuko mt-ongelma kofeiinin kertymisestä elimistöön vai jostain muusta syystä. Riippumattomien asiantuntijoiden arvioiden perusteella yli 80% psyyken ongelmista saattaa aiheutua kofeinismista eli kofeiinin kertymisen aiheuttamasta kroonisesta kofeiinimyrkytyksestä.

Oman ongelmasi taustat voit selvittää siten, että syöt putkeen noin puoli kiloa Halvaa ja juot runsaasti vettä. Seuraavana päivänä juot pelkästään vettä (vähintään 3 litraa)ja syöt hedelmiä ja 100-200 grammaa Halvaa.

Tämä menetelmä on testattu ja todettu toimivaksi. Sillä on poistunut vaikea krooninen hoidolle resistentti masennus, ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö vuorokaudessa. Myös alkoholistin viinanhimo katoaa nopeasti.

Menetelmä perustuu siihen, että tutkimusten mukaan kofeiini kertyy elimistöön virtsahappona, joka sitoutuu verenkierrosta suolen seinämän läpi Halvan sisältämiin emäksiin. Suolessa vaeltava selektiivinen happotamponi puhdistaa keskeisestä verenkierrosta virtsahapot hyvin tehokkaasti, ja aivoihin menevä veri on huomattavasti puhtaampaa, jolloin kofeiinin virtsahappojen aiheuttamat keskushermosto-oireet helpottavat. Myös krooniset lihaskivut ja -jäykkyys katoavat yhtä nopeasti.

Lisää hoidosta täällä. qmies.blogspot.fi/p/yksinkertais … aohje.html