Terve vaan eli esittäydyn tässä samalla ihan lyhyesti.
Olen mies, jolla yli 20 vuoden sekakäyttö takana. Nyt puolen vuoden syöksykierre vahvoihin opiaatteihin tutustumisen myötä.
Nyt kokonaista melkein 2 päivää ilman rippustakaan opiaattia ja tarkoitus raitistella jonkun aikaa kaikista päihteistä (ehkä esim. kuukausi) lukuunottamatta pameja (niiden lopettelun/vähentelyn aika on ehkä myöhemmin). Opiaatit on tarkoitus jättää lopullisesti!
Myöhemmin tulee ehkä jättää muitakin aineita lopullisesti tai melkein lopullisesti, kun niitäkin on mennyt päivittäin (piristeitä). Ykköspäihteenä on ollu oksikodoni (OxyContin), josta ihmeen vähänkin näkyy juttua täällä - ehkä konttien käyttäjät päätyy subun tai pollen käyttäjiksi?
Taustalla myös kamppailu alituista masennusta ja ahdistuneisuutta vastaan - jokseenkin hävitty. Ja kamppailu työelämässä roikkumiseksi. Tai no tavoite, että työn tekeminen josta jossain määrin pidän, ei olisi sitä roikkumista.
Tässä siis jotain tilanteestani. Oksikodonia olen ollut ilman nyt viikon verran ja työpäivistä selviämiseksi käytin viikon pieniä määriä buprea. Opiaattia siis viimeksi toissa päivänä. Nyt viikonloppu menny kovasti ahdistuneena - tilannetta olen korjannu pameilla. Pamit vie ajatuksista kirkkauden ja raittiuden optimismin ja tuo masentuneita ajatuksia. Niiden syönti tuntui nyt lähinnä pakolta. Opiaattireflat ovat jääneet ainakin toistaiseksi viluun. Nyt synkkänä hetkenä ajattelen, että ellei tämä ahdistus helpota, niin palaan vakaasti harkiten takaisin käytttään, mutta kuten tuolla juttelupaikassa ystävällinennainen/ohjaaja/mikälie sanoi, että täytyy antaa sille raittiudelle aikaa.
No ainakin olen tässä oppinut, että oksikodonin rakettimaisen toleranssin nousun ja korkeahkon hinnan, sekä kovan koukuttavuuden takia ainetta on mahdotonta käyttää hallitusti. Minulla on suhteellisen lyhyt tuttavuus aineen kanssa ja en käytä iv. Silti ei ole helppoa sanoa ao. aineelle hyvästejä. Parempi kuitenkin sanoa ennemmin aiemmin, kuin myöhemmin. Liian hyvää käytettäväksi järkevästi.
Älkää tutustuko oksikodoniin! (Vaikkei täällä kuivureissa kai nyt enää tutustujia ole
)
Terv: Yo