Annie!
Mä komppaan edellisiä. Sä et voi jatkaa noin. Voi olla, että sun työkaverit jo aavistaa ja siksi olet heikoilla jäillä. Ei ole normaalia olla töissä humalassa. Tuota totuutta ei vaan voi kiertää.
Tee palvelus itsellesi. Ota saikkua ja mene sinne avokatkolle.
Mä luulen kanssa, että olet nyt tienristeyksessä. Älä valitse sitä vanhaa reittiä. Jossain vaiheessa jäät valheesta kiinni ja elämä hankaloituu entisestään.
Rohkeasti kohti uutta. Avokatkolla olit jo ollut, joten ihan tuntemattomaan et ole menossa. Vaadi lisätoimenpiteitä, ettet taas jää yksin. Kirjoita tänne ja kerro mitä kuuluu. Olet ollut rehellinen ja se on hyvä lähtökohta tulevaa varten.
Kaikki tämä Juhanin tavoin ystävyydellä ja kaikella hyvällä.
Kirjoittele kuulumisia!
Annie!
Kuinka sulla sujuu? Kuinka viikon on lähtenyt käyntiin!
Kirjoittele!
Nyt on aika toimia.Oletko sitä mieltä,että työt hoituu hyvin humalassa vai onko se varma fakta.Humalassa ei olla parhaimmillaan joten minäkin uskon,että kohta teet jonkun virheen joka johtaa puhalluttamiseen.Mahdollista myös,että työkaverit huomaa tai ehkä jo epäilevät.Sitten saat potkut.
Kaikki työ terveydenhuollossa on vastuullista.Olet enemmän tai vähemmän ihmisten kanssa tekemisissä tai jopa jossain vastuussa.Et voi jatkaa samaa rataa.
Riippuvuutesi on todella voimakas.Et pidä huolestuttavana olla humalassa töissä, joten alkoholi on mennyt varsin tärkeiden ja olennaisten asioiden edelle.Lisäksi näyttää siltä,että et halua nähdä tämän asian vakavuutta.
Mene avokatkolle ja kirjoita tänne.Minä luulen kuitenkin,että tarvitset kaikki keinot käyttöön.Toivottavasti huolehdit itsestäsi ja etsit riittävää apua ennenkuin saat potkut,sairastut tai mikä pahinta,kuolet.
Alkoholismi on pitkällä siinä kohtaa,kun juodaan käsidesiä.
Tällaisissa sinunkaltaisissa tapauksissa ei oikein tiedä mikä olisi parasta vertaistukea? Pitäisikö hyssytellä vai potkia persuksille? Jatka kuitenkin tänne kirjoittelua! Ehkä joku solmu aukeaa! Toivottavasti menit tänään avokatkolle!
t. Juhani
Hei Annie!
Kuinka voit tänään? Toivottavasti minun kirjoitukset eivät ole olleet liian suorasukaisia! Kirjoittele kuulumisiasi teitäpä mitä valintoja tahansa. Kukaan ei tuomitse sua, jos valitsisikin toisin tällä kertaa.
Halusin kirjoittaa tämän siksi, että itse ajattelen paljon sitä mitä muut ajattelevat minusta ja välillä se erakoittaa minua. Toivon, etteivät sanani ole toimineet niin!
Lämmöllä.
Eipä se haju paljasta kun syö koko ajan pastilleja HAHAA.
Viime viikko meni lomalla ja siis tissutellessa. Alkaa nurkan takaa kolkutella konkurssi. Alkkiselämä on hemmetin kallista, kaikki rahat menee. Mikä pahempi ei huvita tehdä mitään, siivota tms.
tunturin kukka, sulla oli hyvät jutut, tiedän tän kaiken, kävin yhdessä AA-kokouksessa mutta piiri oli pieni, ne oli ehkä vähän liian kiinnostunu musta, en pystyny olemaan niin tuntematon, ehkä heillä ei ollu uusia useinkaan. Promilleissa töissä taas mutta mietin JOKA VITUN PÄIVÄ avokatkoa, työvuorotkin siihen vaikuttaa, avokatko alkaa klo 8:30 aamulla ja mä tuun iltavuorosta kotiin 23 eikä heti saa unta tietenkään. Joo mä tiedän kuullostaa tekosyyltä, mä oon niiden kingi.
Teillä kaikilla on tosi ihania tsemppiviestejä ja myös niitä raadollisen totuuden viestejä. Sen haluan sanoa etten oo tekemisissä potilaiden kanssa eli KUKAAN ei oo vaarassa siitä että oon promilleissa töissä. No, ehkä vähän selittelyn makua mutta näin se vaan on.
Mun pelastus tulee olemaan katko. Viime avokatko meni pieleen siks kun mä olin ihan pihalla, mitä mä nyt teen? Suunnittelin että voisin siivota komeroita yms mut olin ihan pihalla…
Mut sen mä vielä haluun sanoa että ootte tosi ihania, ois oikeestaan parasta tavata joku in situ, mä asun Espoossa, ois tosi ihana jutella jonkun kans vaik kahvilla - ku mä oon sellanen alottava lopettaja
Moi Annie!
Et ole saanut enää viestejä. Luulen sen johtuvan asenteestasi! Kirjoitat edelleen olevasi töissä promilleissa ja kaikki hoituu kun on pastillit poskessa ettei alkoholi haise! Sitten vielä naurat asialle! Kun täällä aloittavat vähentäjät laittavat tavoitteeksi esim. ei alkoholia viikolla, pitäisi Sinun laittaa ehdottomaksi tavoitteeksi EI PROMILLEISSA TÖISSÄ!!! Ja jos olet promileissa töissä, olet todennäköisesti promilleissa vapaa - ajallakin? Siinä käy maksa ja muut sisuskalut kovilla. Maksakirroosiin kuoleminen on tuskallista! Taisin kirjoittaa vähän tylysti, mutta Sinun parastasi tarkoitan! Kahvilla käynti olisi ihan terve ajatus, mutta asun satojen kilometrien päässä Espoosta. Iso halaus ja hakeudu hoitoon!
t. Juhani
Annie moikat,
nyt oon kyllä Juhanin kanssa eri mieltä. en usko, en sitten millään, että ketjuusi ei ole kirjoitettu sen takia että asenteessasi olisi jotain vikaa.
se, että dokaat töissä on tosiaan väärin mutta alkoholismi ei ole asenne-vika vaan sairaus.
sun kohdalla ongelmakäyttö on mennyt kuitenkin niin pitkälle, ettet tule selviämään sen kanssa pitkään enää yksin. tarvitset ehdottomasti ammattiapua. hakeudu siihen jo vihdoinkin. älä odota mielellään enää päivääkään.
tätä jaksan hokea sulle vastakin. olet pohjalla, Annie hyvä, kuten otsikkosikin antaa lukea.
seuraavaksi löydät itsesi, kenties hyvinkin pian, potkut saaneena ja sitten se ilo vasta alkaakin; juot itsesi hengiltä. elämä on kaikesta paskasta huolimatta arvokas. sanon näin, sillä itse oon just tulossa (jälleen kerran) syöpäsairaalasta osastohoidosta jossa annettiin ymmärtää, tai pantiin lähinnä vesiselväksi, että montaa vaihtoehtoa ei ole mulla enää jäljellä (sairastan siis parantumatonta sappitiehyen syöpää), jos siis jatkossakin kehoni ei suostu enää vastaanottamaan rankkoja sytostaattihoitoja.
ehdotuksesi, että josko joku lähtisi tapaamiseen ei ehkä tule samaan paljoa myönteistä vastakaikua, mutta älä siitä pahoita mieltäsi. ihmisillä on omat elämänsä ja kiireensä ja murheensa ja menonsa. toiseksi, eihän sitä koskaan tiedä, joten mielestäni erittäin hyvä että heitit ajatuksen kehiin jos joku vaikka innostuisikin. ei ikinä voi tietää. moni kärsii yksinäisyydestä, tai vaikkei yksinäisyys olisikaan se jutun juoni, niin moni muukin kaipaa ajatustenvaihtoa ongelmajuomisestaan face to face.
uskon että ketjuusi kirjoiteltaisiin paljon enemmän jos itsekin kirjoittelisit enemmän.
ei muuta tällä kertaa.
paljon tsemppiä, jaksamista ja ennen kaikeaa VOIMAA hakeutua avun piiriin.
lämmöllä, Sylvia