Googlasin hyytelökakkushotin reseptiä ja kuinka ollakaan päihdelinkki tuli mukaan. Olen aikoinaan kirjoitellut tänne eri nimimerkillä ja päätin kurkata miten täällä menee. Kakkureseptiä täältä ei löytynyt, vaikka tuohon kakkuun vahvaa viinaa käytetäänkin. Olenpa hupsu!
Enivei, olen ollut jo vuosia raittiina ja raittiuden antoi minulle AA, mutta ensin oli menetettävä työpaikka, omaisuus ja niin rakas aviomies. Tänään minulla on koti ja mies, jonka kanssa on yhteinen teini-ikänen lapsi.
Koettakaa tsempata raittiutta ja pysyvää sellaista, sillä siitä saatte elämänne parhaat tukkipilarit.
Nyt kakkureseptin tutkintaan ja raaka-aineiden hankkimiseen, mutta mikä on kyllin väkevä viina, jota tarvitaan muutama senttilitra? Täytyy kysyä Alkon myyjiltä, en ole käynyt alkossa vuosiin.
Kakut, reseptit ja AA liittyvät minunkin raittiuteeni. Olen maistellut monenlaisia eli toinen toistaan parempia täytekakkuja AA-tovereiden tarjoilemina. Suomessa monet raittiudestaan kiitolliset ja iloiset alkoholistit tarjoavat kakkukahvit vuosipäiviensä merkeissä. Niin minäkin, ja toisinaan teen kakut itse. Ja on herkkää saada onnitteluhaleja ihan eläviltä ihmisiltä, ja vieläpä selvin päin!
Eräänlainen resepti on 12 askelen ohjelmakin. Sen ehdottamilla toimenpiteillä alkoholistilla on hyvin suuri mahdollisuus raitistua, pysyä raittiina ja saada hyvä elämä itselleen ja lähimmilleen.
Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
Tää s##t#nan akka retkahti pahastu ku leipos sitä perkeleen kakkua ja erhtyi leipoessa vähä maistamaan siitä pullosta kakkua leipoessa. Voi perkele minkä menin tekemään, työpaikka meni ja vuokrat on rästissä. Miten voi naisimmeinen olla näin tyhmä. Nyt maaliskuun jälkeen vasta kolme raitista päivää takana. Hikeä pukkaa, tärinät on kamalat.
Taaaas on kaikki aloitettava alusta olen kyll tissutellut keskaria nämä raittiit päivät, mutta ei kai sitä lasketa.
No ei tuollaista nyt lasketa. Kyllä kokki-leipuri-kondiitori on paukkunsa ansainnut. Ihan kiva kuitenkin olla välillä päivä pari “raittiina”, jopa muutama viikko. Ohhoh ja tsemppiä vaan!
Itsesi sinun on luokiteltava ne keskaripäivät juomapäiviksi tai raittiiksi.
Toisaalta eipä rattijuoppoakaan rangaista rikoksestaan, jos promillet jäävät alle 0,5.
Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
No heippa Kirsti-Kyllikki. - Olen kanssasi samaa mieltä, että tyttöjen ei kannata katsella juoppoja ukkoja. Äijän roinat vain jätesäkkiin ja säkki ja äijä ovesta pellolle potkaistaan vauhdilla! Juoposta äijästä ei ole kuin riesaa, eikä mitään iloa, sillä Jumala on luonut miehen naisen iloksi, ei kuitenkaan mistään kylkiluusta vaan valitettavasti peräpukamasta. Vaan kyllä siitä pukamastakin jumala on parhaassa tapauksessa saanut jotain aikaan, harvoin tosin.
Nykykäytännön mukaan AA-kokoukseen ei enää tarvitse mennä selvin päin. Joten rohkaisua varten voit aivan hyvin vetäistä lavan olutta tai jotain muuta kuraa. - Ajat on vapautuneet tässäkin mielessä! Täällä lopettajissakaan ei tarvitse juomista lopettaa ollenkaan eikä edes yrittää lopettamista. Myöskään juopottelun jälkeen laskuria ei tarvitse nollata ollenkaan.
Huomattu. Täytyy sanoa, että aika surkeaksi on touhu mennyt. Jos itsellä ei olisi kunnon yritystä, toivetta saati aikomustakaan LOPETTAA alkoholin käyttöä, keksisin varmasti parempaa tekemistä kuin kirjoitella “me lopettajissa”. Vaik en ole ihmeellinen ihminen minäkään, niin se ei kuulkaas ole lopettamista jos pystyy kynsin hampain olemaan muutaman päivän jopa pari kolme viikkoa kuivana ja sitten “alko vituttaa niin pakkohan se oli juoda viinaa”. Kohtuukäyttöhaaveet voi ihan ensin heittää nurkkaan, mikäli on tenuttanut vuosia päivittäin tai viikkoannokset ollut sellaista 40 ja päälle. Noin pari esimerkkiä mainitakseni. Siel on ennenaikanen hauta vastassa.
AI niin ja lisäksi näitä mukahauskoja Nyrkki-Kyllikkejä löytyy aina jostain. Tietty jos ei ole varaa mihinkään muuhun niin onhan trollailu halpa (mutta tyhmä) harrastus.
Kiitti vaa ja kaikkee jaksamist meill raitistelioil. Tää tyttö heräs vast ja miulle on varmaa syöttänööt myrkkyy, ku toi suu maistuu nii törkelt. Emmä ihan sinne AA päässy, se jäi vähä puolitiel mä olin sit yhen ison aan kokoukses pusitopenkill, kauniita ilimoi ku pitelee. Olihan tässki tillaisuudes vähä sammaa ku siin tulpla aassa, kaikki alan immeisiä, täss oli vaa mukana pakollinen pahvisalkku. En kyll ennää muista kui pääsi kotio, keittiö pöyrältä mä heräsin. Nyt loppu juominen sannoo Kirsti-Kyllikki Suominen meen maanantain hakkee töitä ruottiinlaivon tiskaajana. Oon mä siel ennenki ollu tiskiss, se oli Svea jaarli ja me tiskin muijat seistii siin pienes kopis höyrys koko passa. Aina ku paarain poijat toi tiskiprikat, nii me muijat kaaettiin kaikki viinalasit tyhjäks ommaan kurkuun. Oi niit aikoi.
Peukkuja ny mull et pääsee muija töihin, tulis toi talouski kuntoon. Mun täytyy vissi hakkee jottain appuu lääkärilt mun rekahduksen pysäyttämiseks. Mua vaivaa kans toi manis tepressivi vika. Paljo suru ollu koko mun elämä, veli tappoi ittensä hirvikiväärill ja isä kuoli pois ku sai jo toisen kerran lyhyes ajas ton tulehduksen haimaan.
Kyll mä sen on niin aatellu et tää lyyli kertoo kaiken lääkärill. Mä oon ollu jo pari viikko sit terkkarilla ja tunnustin, et mull menee pullo kirkasta päiväss ja se vaa kysy milt must aamusi tuntuu? Aamusi? en mä vaa tiiä ku mä nukun sillo, mä sanoin. Enkä mä saanu mittää appuu. Nyt suihkuu
[quote="liz]
AI niin ja lisäksi näitä mukahauskoja Nyrkki-Kyllikkejä löytyy aina jostain. Tietty jos ei ole varaa mihinkään muuhun niin onhan trollailu halpa (mutta tyhmä) harrastus.
Sun se nyrkki-kyllikki pitäis tavata, tuhma poika.
Kyll mull raitistelu mennee etiä ihan muurahaisen askelin, ei mie ennää tiiä mittään. Mie kävin pari tuntii sitt sales ku piti ostaa darra kaljoo, mut ei voinu ostaa. Mie olin siel liika aikaisin. Mie en voinu orottaa siel penkil ku varpuset vattast halus vappauteen, piti perse kireenä kipittää takas kotio.
Mie olin eilen melkke koko päivä selevinpäin, mut sit mie näin et kokous on alakanu. Mie nään akkunast kolome kokkoontumispaikkaa. Kaikki kolome on pelekkää Aaaata. Ja ku on kaanit ilimat ne kolome kokkoontuu samman aikaan. Keskellö on itte Jumalan valitsema AA ja siel mie kävinn monnet vuuoet. He tarjoo kahellatoisella askeleel piääsyn taivaaseen. Ku he aloittaa kokkousensa he pistää ovveen pienen laatan ja siin lukkee AA-RYHMÄ.
Vasemmalla kokkoontuu A-puistoryhmä ja ku he alottaa he pistää siihen nurmikol merkiks kaljasalkun. Tämä porukka tarjoo kahentoist kaljan jälkee pikamatkan kanveesiin eli nurmikol. Heitin paikka on vaa noin 200 metrii tuost AAsta.
Oikkeella AAsta vaa kolomesattaa metri pääs kokkoontu A-kaupparyhmä. He kokkoontuvat lähteen vieres Salen päädys. Ku he alottaa he pistävät kaljapurkit esiin ku kaupast ei tartte hirastaavaa pakkausta ottaa mukkaan. Sale on monta keretaa sanonu irti soppimuksen tän ryhmän kans, mut me ei olla alistunu saneluun. Penkki ja tuhkakupit on otettu pois meitiltä, mut ny myö istutaan isoil kivil.
Näil kaikil on yhteist et on kiellettyi asioi ja ulkoryhmis on kiellettyy puhhuu krapulast.
Mie menin eilen tähän A-kaupparyhmän kokkoukseen ja aina kaverit ottaa avosylin vastaan, tääkin on sekaryhmä. Poijat ja tytöt oli jo naamast punaisii ku inkkarit ku menin sinne mukkaan. Illalla ennen alkon sulkemist piti viel lähtee hakkee kirkasta ja ku mää olin heitin mielest selvin nii mie lähin. Se on pakko aina tällases pahas paikas tilata taksi, eikä mikä taksi tahansa, täytyypi olla tilataksi. Se kun pysähtyy siihen alkon ovven eteen on varovasti noustava penkiltä ja tartuttava käsillä oviaukon molemmin puolin. Siin sit vähä aikaa hakkee tasapainoo ja otta ensimmäinen askel ulos autost, tää ratkaisoo kaiken ihan ku immeisen ensi askel kuus. Sit tarkka kiintopiste silmiin ja kävelemään sitä kohti. Tiukka mutka vasemal ja olet jo pullojen paris. Pari kirkasta kumpaanki kätteen ja kassal, sillo meikä tytöl tulee kauhu ku ne on siirtäny pullopaikkoi. Ne näkkee kyll heleposti et onki kaatokännis.
Huoment vaa Kirsti-Kyllikille! Kyl nii tost lainnaaukses tulloop miuuki tuntemusset esil, ko sillo aikanaa käv tassil hakkee lissää juotavvaa. E mie vaan kirkast ottant mie kaljoo lipitin mieluummin. Mut meijä paikal on viel yks A-porukka lissöö. On nieät nämä alaikkääset eli penskat. He siin kaupan kulumil tää toise A-poppoon kansha tekkööt diilii. Pennuil o paljo rahhaa ja hyö antaat issoi palkkioit ko heil hakkoo viinaa, kaljaa, tupakkii tai energiajuommoo. Hitto, ko jotkut niit kusettoop ja pistääp kok viihenkymmene euro seteli ommaa taskuunsa. - Jot kyl sillo penskoloihe porukast kuuluup kova mökkälä, vittukii saa siivet!
Ny miu täytyy lopettoo ko tää accumulaattori näyttääp tyhjöö!
Ossaako joku neuvvoo miten mie saan laitettuu teijät kaikki miun ystäväks. Teitin nimiä on miul jo kirjotettuna.
Mie kävin kaupassa ja ku mie asun tiääl piääkaupungis on kaikki heleppoo. Poika tulloo kotio juoppo isän luota sunnuntaina ja mie piätinkin tehrä sille oikkeen karjalanpaistii. Miun piti ostaa kaupast pari kaljoo mukaan, mut mä olin piukkana, ei kaljoo! Miepä otankin siideriä enkä millään tohtinut rikkoo sitä pakettii nii pistin mukkaan kaikki kuus. Ei niit tartte juua kaikkii, mä otan vasta sunnuntai ilitana, jotta saa unen piästä kiinni ja vaan kaks. Pitäkää ny kaikki peukkuj ja varpai pystys maanantaina kello 11 ja mä piääsen töihin.
Kesäleninkejä hain äsken ja kaikki oli kaapis kutistunu, osaa ei saanu piäälle ja muut oli ku makkarakuoress olis. Olenko mie pyllertyny, aina vähä rehevä ja iloinen karjalainen oon ollunna. Piääkaupungis ku oon kulkenu immeiset oikke pysäyttää miut ja kyssyy oonko Haloska, ku miull on viel samanlainen frisyyri.
Sitä mie olen miettinyt, miksi mie saan aina juopon miehen itelleni. Tämä viimeinen oli kierompi ku kieroin mänty ulkosaaristos. Se oli nii ens sporttinen ja hauska ja joka ilta se pisti verkkarit pääll ja lähti lenkil, lauantaisin vähä aikasemmin. Mie ussein kehuin sitä miun kavereil, miull on ukko joka pittää huolta ittestään eikä juo.
Sit mie olin unohtanut kerran ostaa hiiva ja menin ostariin sitä ostamaan ja kuka sieltä ovvest ostarin tulikaan verkkareis, mun ukko. Se meni suora alko ja mie näin et se osti pienen pullon mukaansa. seurasin sitä ja mun ukko meni nurkan taa juomaan sen pullon tyhjäks kerralla. Kuntoilu siit sit jatkui seuraavaan alkoon ja taas samaa hommoo. Nyt mie ymmärrän miks ukon oli nii tärkeet aina piästä hoitamaan kuntoaan.
Mie sai koottoo kelepo neuvot miehen ottoon. Sanovat joh älä sie Heli ota auringon rusettammaa miehen puolikasta jot näet hyö ei oikee viihy työmaal ko nii rusettuu eläkä juoppoo ota laisikhaa. No miul on säkä käynt siin mieles, jot miehän se pahemp juoppo oon ko sattuu repsahtammaa, toivottavast ei enää koskaa tarvihe juua! - Koit sie Kyllikki pittää korkki kii ko siul se poikahi o ja ko isäki o viel juappo.