Terapeutti lopettaa!

Hei,

onko kellään muulla käynyt niin, että terapeutti lopettaa terapian kesken omien syittensä takia (opiskelujen takia)?

Käyn toista vuotta psykoterapiassa ja nyt terapeutti ilmoitti, että kesän alussa hän joutuu lopettamaan terapian, koska hänen opinnot vievät niin paljon aikaa. Saan nippa nappa toisen vuoden täyteen.

Tuntuu todella pahalta, koska olen tykännyt terapeutistani todella paljon ja kokenut saavani apua. Viikottaiset tapaamisemme ovat olleet minulle tuki ja turva.

Nyt tuntuu niin kuin olisi matto vedetty jalkojen alta… Voin toki yrittää löytää viimeiselle vuodelle uuden terapeutin, mutta mistä löydän yhtä hyvän ja suhteen kehittyminenkin ottaa oman aikansa.

Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?

Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Ei ole kokemusta tollaisesta, mutta voisiko terapeuttisi suositella jotain kollegaansa? Eihän tuossa tilanteessa valitettavasti muu auta, kun vaihtaa terapeuttia tai jättää se 3:s vuosi käymättä, mikä ei liene sekään hyvä idea. Yritä puhua terapeutillesi, kuinka ahdistavalta tuo tuntuu ja kysy voisiko hän suositella itse joitain hyväksi kokemiaan/ajattelemiaan kollegoita. Kyllä ainakin terapeutti voi psykiatria suositella, miksei siiis terapeuttiakin. Luulisi, että tuollaisessa tilanteessa terapeuttisi voisi sinun luvallasi pohjustaa toista terapeuttia, jotta hoitosuhde ei tavallaan täysin alusta alkaisi. Jos siis kokisit tutustumiskäynnin jälkeen hänen suosittelemansa terapeutin hyväksi.

Hankala tilanne kyllä…

Kiitos Chas vastauksestasi!
Annan tilanteen nyt hautua ja katson sitten, miten jatkan syksyllä: lopetanko terapian kokonaan vai yritänkö etsiä uuden terapeutin…