temgesic ylläpito

Meikäpoika on ollut monessa mittauksessa ja piuhoja kiinni kuin robotissa, ainoastaan näyte selkydin punktiolla ja tutkitaan niin on se kipiä. Sen olis voinu vaikka kysymällä selvittää. Mä kysyn miksi ja miksei korjata, riski liian suuri sanovat niin mä lupaan kirjoittaa lapun jossa riski on mun, paikallinen anestialääkäri ei uskalla nukuttaa. Menin yksityiselle magneettikuvaukseen ja sielähän se vika on.

No meni ohi aiheen mutta jos teemuilla pärjää niin vähennystä ja vähän pameja kramppeihin niin kesään mennessä kunnossa jos haluaa.

Kannattaa tutustua http://en.wikipedia.org/wiki/McGill_Pain_Questionnaire. En ois kyllä itekään tuota tiennyt, mutta kun sattus olemaan tuo oma vaiva ylimpänä tuossa listassa…

Joku tollanen dafugin laittaman linkin kaavakehan sitä tuli aikoinaa täytettyä kipupolilla,mutta minusta se nyt oli lähinnä huvittavaa täytellä jotain" lämmin kuuma polttava" vaihtoehtoja siitä taulukosta :slight_smile: kun se lekuri oli ihan täysi vitsi,tuntui että sen tehtävänä oli vaan määrätä sellaisia lääkkeitä mitkä ei auta sekä tekee kaikenlaisia sivuvaikutuksia ja ne mitkä auttaa olis pitänny heti pikimmiten ajaa ales ja se ikään kuin tunki sanoja suuhun ja vääristeli kaikkia niitä lausuntoja mitä se kirjoitteli,olihan niitä hauska lukea sitten kotona kun ne saapui muutaman päivän päästä :slight_smile:
Mutta aiheeseen,eli hyvä juttu että jotkut saavat korvaushoitoihinsa tengesiggiä ja subutexejä jne mutta se ei minun päähäni edelleenkään mahdu että jos jollain on kipuja niin silloin ei määrätä samanlaisia määriä kuin joillekkin korvaushoitoon joilla ei välttämättä ole mitään päivittäisiä kipuja vaan siihen ettei ne ostaisi kadulta noita troppeja ja tekisi rahan toivossa rikoksia+ettei vieroitusoireet ilmaantuisi,joskus on käynyt mielessä että onko Suomessa yhtään kipupotilasta mikä on alkanut vetämään aineita sen takia että pääsis korvaushoitoon että saisi edes kunnon lääkkeet kipuihinsa :slight_smile: no kaukaa haettua mutta merkillistä kuitenkin vai onko joku saanut esim pelkkiin kipuihinsa buprenorfiinia 16mg/vuorokaudessa???

Eihän siinä mitään merkillistä ole. Väärinkäyttöannokset kun kuitenkin ovat huomattavasti suurempia kuin analgeettiset (kipua lievittävät) annokset. Ja jos se maksimimäärä Temgesiccejä (Pharmacan mukaan 4x0,4mg resoritabletteina tai 4x0,6mg injektioliuoksena) ei riitä kunnolliseen vasteeseen, niin sillon siirryttään vahvempiin analgeetteihin.

Esmes mulla ei pubre vaikuta kipuihin ollenkaan. Ei mene kyllä päähänkään.
K-hoidossa olen siis ollut jo pidemmän aikaa.

Sen sijaan esim 20mg oxya (sairaalassa ollessa, oxynorm) vie kivun pois, muttei kyllä mene päähän sekään.
oysissä kun sanoin, että olen opiaattinarkomaani, niin tuplasivat annosta, kunnes vei kivut. 5->10->20.
Noh, eihän sitä isompia oxynormeja olekaan… :confused:

Ellei sitten oxynorm-liuoksella läträtä, muist. sama kauppanimi.

tarkoitin sitä että kun yleensä kipupotilaat jätetään kipujen kanssa kärsimään kun ei muka saa käyttää jotain mg suurempia annoksia jotain tiettyä ainetta tietyssä kivussa mutta sitten huumaus tarkoitukseen niitä kuitenkin saa määrätä moninkertaisia annoksia eli jos ei ole joku vakava syöpä kyseessä tai muuten vaan elämänsä loppuvaiheilla niin useat lääkärit kuiteskaan ei määrää kipuun tollaisia määriä mitä korvaushoito potilaat saavat,luulis että asia olisi juuri toisinpäin ja kivusta kärsivät saisivat niitä 16mg subutex annoksia ja väärinkäyttäjät vaikka 1-2mg päivässä(buprenorfiinia) koska jos sitä haluaa korvaushoitoon niin kyllä se elimistö siihen pienempäänkin annokseen tottuu kun ei sitä muuhun tarvi kun vierotusoireisiin.
Jotenkin sama asia kun alkoholisti sais valtion puolesta 3litraa vodkaa krapulaan kun se vois pärjätä 1litrallakin :slight_smile:

Kipupolin lääkäri sanoi et niitä on jo ihan liikaa katukaupassa ja mistä sä saakelin ketku oot niitä saanu, ennmä ainakaan myy ja jos jää yli meen myöhemmin apteekkiin. Väärinkäyttäjien takia kipupotilas saa buranaa, A klinikan psykiatri sanoi mulle et pameja on liikaa niin nousin heti ja sanoin et älä soittele perään äläkä lähetä uusia aikoja. Meilläpäin myynin hoitaa ryssät että ei ne ole kipupotilaan lääkkeitä.

Buprenorfiinissa on kattovaikutus, jonka jälkeen analgeettinen teho ei enää lisäänny, ainoastaan vaikutusaika pitenee.

Korvaushoidokeille määrätään isompia annoksia (esim mulla 24mg /2vrk), sen takia, että lääke kantaa pidempään, voi ottaa vaikka kahden päivän välein. Lisäksi korvaushoidon suurten annosten tarkoitus on estää tehokkaampien opiaattien käyttö, eikä se onnistukkaan koska xone on “tukkinut” reseptorit.

Sitäpaitsi korvaushoidokeilla on yleensä, pitäisi ainakin olla, aivan hillittömät opiaattitolet, johtuen vuosien täysagonistien käytöstä. (esim. mulla usita satoja mg oxyä per töpseli)

Sitäpaitsi silloin kun 3*0.4mg temgesic ei enää takaa riittävää analgeettista tehoa, ei annosta lisätä, vaan lääke vaihdetaan vahvempaan, yleensä oxyihin tai harvoin morfiiniin, nykyään yhä yleisemmin Durogesicciin, koska lääkäreiden mielestä sitä on hankalampi väärinkäyttää. Vaikka kyllä se mielestäni on ihan helppo väsätä fixejä niistä laastareista. (en sano miten).

Analgeettinen teho ei enää juuri nouse esim 3-4*0.4mg temgesiceistä vaikka annosta lisättäisiin 20mg, juuri tuon kattovaikutuksen, joka siis koskee myös analgeettista tehoa, vuoksi.

Niin, sitäpaitsi, jos otan aamulla yhden 0.4mg temgesicin, on mulla jo illalla nitkut.
Ja uskon, että näin on kaikilla, jotka oikeasti täyttää korvaushoidon vaatimukset.

Jos mulla olisi xone annos 2mg päivässä, vetäisin itteni kiikkuun tai rupeaisin taas piikittämään itseäni, mikä ei ole hyvä juttu.

Tällä annoksella arki sujuu, ja sain jopa työpaikankin, tosin vain 24h/vko, mutta kyllä siinä vähän enemmän tienaa ku päivärahlla ollessa.

^ Näkee kyllä että tietyt ihmiset eivät kertakaikkiaan ymmärrä kuntien välisiä eroja!!! Itse tällä vkolla lopulta kävin arvauksessa, kun olen jo reilu 3kk:tta kestänyt kipua; ehdotti aluksi aikaa reilun vkon päähän. Aika katosi samalla hetkellä, joten pääsin päivystykseen! 2h odotin ja tämän jälkeen odotan jatko-aikaa, jonka onneksi tällä kertaa mukavan lääkärin tähden ilm. saan! Ostopalvelu, joten peruslääkäri tutkii kaiken! Mukava lääkäri antaa jatko-lähetteen, peruslääkäri vittumaisella asenteella kertoo diagnoosin ilman kuvia tai testejä!

Meillä klinikan lääkäri on paikalla 1krt/vko. Ajat poikkeuksetta 1-3kk:n päähän! Ei kk tarkastuksia, ei puheluita lääkemuutoksista; hoitajan kautta voi ilmoittaa jo annosta pudottaa! Ei meilläpäin ole ollut 10 vuoteen ilmaista th:a opiskelijoille! Terveydenhoitaja voi auttaa vain saman kunnan oppilaita lääkäriin! 27€:n lasku tulee kotiin, toinen jatkosta paikan vuoksi; mikäli olisin ottanut kertamaksun, olisi käynyt vielä kalliimmaksi! Hampaanpoisto 50€ JULKISELLA ja jonot yli 1/2v! Tarkastus pari v aiemmin 37€, kipuajan saa samalle päivälle, usein illaksi jolloin lasku tulee tuplata+eriteltynä toimenpidemaksut!

Ei näyttänyt toimivan edes tietojenvaihto. Ei merkintää yhdestäkään PVK-lääkkeestä, kh:sta puhumattakan. Ei sähköistä reseptiä ja melko hyvä suomenkieli; harmi ettei ole omalääkäriä, tämän ihmisen ottaisin ehdottomasti!! Allergialääkettä pyysin, en mitään kipuun! En tahdo pilata tietoja! :laughing: :mrgreen: Kyllä samana päivänä pääsee illaksi, 2-3h odotusta ja jälleen tuplamaksu! Ellei aikaa soita klo 8.00-9.00, voi mennä kauemmas polille (tuplahintana tietenkin)!

PS. Meillä pätee vielä lääkäripulan tähden julkisella puolella tonni/kk enemmän käteen! Erityislääkärit ovat silti yksityistetty, joten usea sanoo “maksa itse”; huolimatta laista (jossa tietenkin porsaanreikä jota muutama kunta käyttää) jossa lukee “mikäli kunta ei kykene järjestämään erikoislääkäriä, tulee potilaan saada samaan hintaan palvelu yksityiseltä”. Jotain mainintaa löytyy kohtuullisesta ajasta ja kivusta, mutta tämän voi kiertää… +1/2v fysioterapiaan, kohta 2 lanssia +100km:n meno-paluu akselilla. Mutta kyllä kannattaa yksityistää! :laughing: Opiskelukortista on hyötyä vain kaupoissa ja pitkänmatkanliikenteessä!

PPS. Joku stadilainen sanoi että on helpompaa voittaa lotossa kuin nähdä karhu. Alle 150km stadista karhuja on niin paljon, ettei marjametsään ihmiset uskalla lähteä! Eri maa, eri maailma; kapeakatseisuus on huono asia! Onneksi täältä löytyy kunnolla metsää ja halpaa maata, voin myydä luomuvihanneksia sinne stadiin hyvällä voitolla… :laughing: :sunglasses: :sunglasses: :slight_smile: :laughing: On stadi sekoomuksineen sekä lande jonne useiden sekoomuslaisten tulisi tutustua ihan kulttuuria ajatellen; Sasin ent avustaja hyvänä esimerkkinä… :laughing: Landen sekoomuslaiset usein kolmannen polven yrittäjiä, tosin samalla tavalla asiaa ajavat kuin hallitus; sossut tukipuolueineen… Pää pilvissä ja hjyvä veli menee osaamisen edelle; hallinnosta perheelle suojapaikat. Homevaurioita paljon tästä syystä :neutral_face:

Piruuttaan kokeilen koska tekee mieli teemuja jota liottanut jo niin kauan et hampaap kärsii, eilen ei yhtäkään ja tänään ei vielä yhhtäkää ja pamit samoin. Kivut on kasvamaan päin että kohta loppuu mutta mieli ei tee, mitä se kertoo. Vanhoja säästöjä on niin paljon et aamu ja iltateemut/pamit riittää Juhannukseen asti kun ostin loppuvuodesta niin paljonku saa ku tuli 700€ täyteen niin kaksi muovikassillista 1.5€ lekurille sanoin et paa respaan max annokset vaikken syö niin paljon ja vitaamiini hyllykin vajeni.

Juu, sori, jos sain ensin sellaisen käsityksen, että olet niitä, jotka ovat heti vinkumassa korvaushoitoon, kun bupren kanssa leikkiminen on vähän lähtenyt lapasesta. En edelleenkään ole korvaushoidon vastustaja, mutta kyllä tuo on mielestäni jo aika paksua, että korvausta tyrkytetään heti ensimmäisenä hoitomuotona, varsinkin, jos asiakas itse on sitä mieltä, että ennemmin vieroittautuisi :open_mouth: .

Vieläkin ilman teemuja niin jätin pamitkin pois, kipu nousee mutta ei mielihalut. Hullun ukon kokeilua ja meinaan illalla juoda valkkaripullon ja kaksi pinttiä karhu strong ku en selvänä ollessani saanut kipulaastareita jotka luvattiin kun käyn A klikalla ja todistan selvyyteni. Haistakoon p****t mutta ku ei enään tee mieli viinaa niin olkoon mutta pari bisseä kunnollista ja kuiva valkkari, mitä mä itseäni kiusaan. Jos kivunhoitoa saa niin haetaan alkosta buustia tai ostetaan ryssiltä. Perhana ku yli 2v tupakkilakossa niin ei voi pössäytellä, olis kuulemma hyvä apu hermostolliseen särkyyn ja lääkä nauroi kun kysyin sitä nenäsumutetta mikä on nyt hyväksytty meilläkiin.

Neurokipu se Sativex sumute EI sisällä kannabista ollenkaan vaan sen kaltaisia aineita.
Tämän takia se on laillista jopa Suomessa kun lääketehdas tajusi nyt, että niiden kannattaa puskea tommonen
markkinoille kun vastaavaa tuotetta ei ole laillistattu vielä ainakaan, voittoa tulee joka sumusta! :unamused:
Tiedän miten lääkärit reagoi kun ottaa ganjan aiheeksi. Kukaan lääkäri ei vain uskalla omalla nimellään
määrätä edes sitä Sativex sumua!

Jos nyt tahdot koittaa auttaako se ganja sulla särkyyn suosittelen sen hankkimaan sellaiselta kaverilta
joka tietää mitä polttaa. Lähinnä tarkoitan, että passaa se lätkä suosiolla siitä ei ole mitään apua kenellekään ellei sitä joka voitot napsii lasketa.

Selaile tuolta jotain ja koita sillä ainoa mitä voi tulla vastaan on armoton nälkä ja pienet kuumotukset.
:mrgreen:
hamppu.net/forum/search.php … 3#kalainfo

Ps. Jack Herer on Suomen virallinen lajike Kannabista reseptillä olevilla.
Suosittelen lämmöllä Jaskaa se on aina tuttu ja turvallinen poltto.

Polttaminen ei tule kysymykseenkään koska retkahtaisin takaisin tupakanpolttoon, en uskalla edes sähkötupakkaa koittaa kun mitäs tiikeri raidoilleen voi. Ei pään sekoitusta yhtään lisää kun 6 kolmiolääkettä ja päälle Gabapentin, Cymbalta joiden rinnalla Lyrika on karamelliä. Kolmatta päivää ilman teemuja ja tänään kipu taitaa pakottaan ottamaan mutta koitin tekeekö mieli kahdenvuoden käytön jälkeen ja pameja vain yksi kun tuo Neurotol Slow 200Mg 4kpl pitää krampit pois. Varsinaiset ei tarvitsisi mutta selkänikaman murtuma ja paine hermokanavaan huutaa helpotusta. Teemuissa en enää aja autoa kortin saan keväällä takaisin ja lääkärin todistuksella heti mutta säikähdin kolarista niin ettei koskaan enään.

Keskussairaalan kardiologi nosti pamit tuplaksi kun Digitalis ei sovi mulle ja nyt teemujen uusiminen vaatii omalääkärillä käynnin, aikoja ei saa tällevuodelle. Eikun yksityiselle, näin kipupotilasta hyppyytetään. Arvatkaa mitä tuon Turkista ja vaimolle sama satsi. Sadistiset paskiaiset saa pitää lääkkeensä.

Edit1: Kun pyysin apteekkia uusimaan teemut ja muut niin kaksipäivää ja 3€k maksoi, olin jo yksityisellä joka sanoi ettei vuosien käyttöä voi lopettaa ja kun syytä vähentämiseen ei ole kirjoitti vielä lisää myrkkyjä.