Itse asiassa ei, kyllä Temgesig on kovemman luokan kipulääke. Mutta kun ajattelee, että mä opiaattikorvaushoitolaisena sulatan joka aamu 24mg bubrenorfiina ja silti joudun ottamaan kipulääkettä esim. nivelrikkokipuun…Johtopäätös on se, että sulle ei ole oikea lääke toi Teemu.Eli juttele lääkärisi kanssa ja kerro läääkärille se, muistaen että opioideihin tulee voimakas fyysinen riippuvuus, joka aiheuttaa vaikeat vieroitusoireet. En usko, että kyseessä on placebo, miksi olisi? Mielestäni bubrenorfiini ei ole tehokas kipulääke.
Paras kipulääke (ellei tarvi akuuttiin helvetilliseen kipuun (ollut kolarissa ja käsi tai jalka irtipoikki tms…) niin silloin tietysti joku oxanest(oksikodoni) tai fentanyyli i.v:na on hyvä), mutta vähän lievemmissä, mutta isoissa kivuissa yks parhaita kipulääkkeitä ja pitkäkestonen, mutta niinkun Dark Magus sanoinkin, väärinkäyttöpotentiaali on ihan eriluokkaa kun Panacodeissa ja Tramaleissa esim, näin on esim itselleni käynyt temgesicin kanssa kannattaa tarkkaan miettiä noita kipulääkeasioita jos on iso ja pitkäaikanen vaiva, että mihin sitä päädytään.
Kyllä ne poiskin saa,mutta tuskin lääkärisi määrää/sinä haluat oxycontineja alkaa syömään.
Kyl se riippuvuus rupeaa kehittymään ihan muutamassa päivässä. Vieroitusoireet kestävät n. kuukauden, tosin toi sun tän hetkinen annos on jo sen verran pieni et ei siitä älyttömän pahoja tule,varsinkin jos vähän tiputetaan annosta ennen lopetusta. Mut kyl se vittumaista on jokatapauksessa.
Pari terassikaljaa on ihan ok (juo varovaisemmin), vaikka periaatteessa kalja+temgesic voi olla tappava yhdistelmä, eli jos meinaat juoda kunnon kännit niin jätä lääkkeet kotiin/piiloon ettet päissäs syö kaikkia kerralla. Tai älä edes juo kunnon kännejä.
En missään nimessä itse haluaisi unohtaa lääkkeitä kotiin jos lähden vaikka jonnekin reissuun, vuorokaus menee ihan oireetta mut 2-3:s päivä ilman voi olla jo vähän inhottavampia.
Joo, kolmantena päivänä “ne” alkaa.
Tuolla annoksella “ne”, ei kuitenkaan ole vielä pahat.
1-2vkoa kestää fyysiset, lievinä. Psyykkiset onkin sitten täysin oma juttunsa…
Ei kipua aina voi pois saada…
Kolme kuukautta on kuitenkin pitkä aika. Jos niin kauan vetää buprea päivittäin, on lopettaminen varsin työlästä - vaikka kyseessä olisi pienikin annos.
Jaahas, mitäpä tuohon nyt uskaltaisi sanoa ettei sensuroitais. Kodeiinilla on 4t puoliintumisaika, buprella 30t. →
[Poistettu haitallisia neuvoja. -Päihdelinkin toimitus]
Kysy lääkäriltäsi ennenkuin alat ottamaan molempia, niin hän saa syyt jos tulee jotain
Mä suosittelisin bubren väliin sellaista ainakin vuorokautta, kahta, riippuen annoksestasi, minkä lääkäri on määrännyt. Älä ylitä niitä!!! Koska bubrenorfiini(Temgesig) on antagonisti ja muut opiaatit agonisteja, niin ne kumoavat toinen toistaan: Pahoinvointi, sydän hakkaa, oksettaa, kulma/kuuma…ikäänkuin vieroitusoireet. Siis se odotettavissa,mikäli käytät ristiin Temgejä muiden oppareiden kanssa. Ja vähättelijöille voin kertoa omakohtaisen kokemuksen: ylläpitoannokseni on 24mg/vrk bubrenorfiinia—otin vahingossa Panacod-poretabletin, kun piti ottaa Panadol-poretabu. Seurauksena parin tunnin pahoinvointi…onneksi pääsin niin vähällä.
[Poistettu haitallisia neuvoja. -Päihdelinkin toimitus]
Btw. Sä oot rekannu plinkkiin lähes samalla nimimerkillä kuin minä
Hei,
Ensinnäkin minua ihmetyttää miten munuaiskivet ja päihteet liittyvät toisiinsa? Täähän on narkkareiden ja muiden päihdeongelmaisten tukipalsta.
Mikäli olen tällä kokemuksella väärässä, niin suotakoon se minulle. Kukaan tuntemani ei-narkkari kipupotilas ei erottele panacodeja, ei ole sellaisesta mekanismista tietoinenkaan.
Jos puhtaasti haluaa kipua pois, kannattaa silloin tällöin kokeilla ibuprofeiinia 600 - 800 mg. Kyllä, BURANAA!
Nyt joku hyökkäää mua kohtaan että ohjeistan syövyttämään vatsakalvot ja hankkimaan vatsahaavan.
Parissa päivässä ei tule vatsahaavaa -kokeilkaa.
Kipuun auttaa hyvin, mutta valitettavasti (jonkun mielestä) ei päihdytä ollenkaan.
Tällä syntilistalla ja lekureiden vuosien pyörittämisellä omaan tarvittavan kompetenssin tähän keskusteleen, vaikka provokatiivisella tuulella olenkin. Lääkäreistä (ihmisiä kun ovat) saa helposti yliotteen. Vuosien pyörittämisen jälkeen huomaa että vastuu on itsellä, kuten itseasiassa on aina ollut. Nykyisin on niin helppoa kirjotuttaa itselleen mitä haluaa. Moni ei tajua että se napsahtaa melko nopeastikin omaan nilkkaan ja KOVAA!!!
Hyvää kesää!
Yt. Q
Eivät varmaankaan mitenkään, mutta munuaiskivet ja lääkkeet liittyvät, ja juuri niistä tässä topicissa on kyse.
Jos tuntee parasetamolin vaarat, ja lääkäri käskee vetämään jopa 20 Panacodia päivässä, alkaisi itse kullakin käydä vesierottelu mielessä.
Tuo nyt on suoranaista vittuilua ja kipujen vähättelyä kaikkia hermosärystä kärsiviä kohtaan. Onneksi et ole lääkäri
Jos ihan varman päälle haluaa pelata, kannattaa bupren jälkeen tosiaan odottaa kolme vuorokautta ennen kuin ottaa jotain toista jarrua. Muuten tehot voivat jäädä vaisuiksi tai jopa olemattomiksi.
Korvaushoidossa bupreannokset voivat olla yli 20mg. Niitä annoksia ei pidä verrata bupren lääkinnällisen käytön annoksiin.
Täh? Älä nyt yleistä muutaman vittuilijan takia Ovathan monet myös yrittäneet olla sinulle avuksi.
Lääkkeistä vielä sen verran, että kannattaa kokeilla Dark Maguksen jo mainitsemaa Lyricaa, varsinkin opioidien kanssa. Oman kokemuksen mukaan Tramal + Lyrica = enemmän kuin osiensa summa.
edit. ei parane viduilla ylläpidolle
Hei,
Kunhan hieman provosin. Tätä palstaa ja aihealueita jokusen vuoden seuranneena, on tottunut siihen miten palsta ja minkäkin ikäiset käyttäjät mihinkin reagoivat.
Tarkoitan siis käyttöikää, en välttämättä fyysistä ikää. Usein kylläkin miltei sama asia.
Kun näiden asioiden kanssa on ollut kauan tekemisissä. Niin narkkauksen kuin kivunhoidonkin -
On kiva heittää välillä provoa kehiin kun huomaan kipupotilaiden valittavan asioistaan huumepalstalla tms. jeesustelua, minkä tunnistaa jopa omista kokemuksistaan.
Burana on hyvä lääke, ei kylläkään pitkäaikaisen kivun hoidossa tai muutenkaan päivää kauemmin käytettynä. Kyllä mäkin dissasin sitä kaikin tavoin, kunnes kerran huomasin tramalin ja panacod -vuorottelun (+ useat muut ei päihdyttävät uuden polven lääkkeet joita vuosien varrella on saanut “psyykkisfyysisiin” kiputiloihin) jälkeen, että 600 burana ja kipu lähti kuin sukka jalasta! Ei toki toimi kaikilla ja ikävä kyllä ei päihdytä ollenkaan.
Eräs ylilekuri (ollut myös kakolassa ja eräässä lääninvankilassa lekurina) sanoi minulle joskus että “kipu on aina fyysistä ja psyykkistä” näin kai asia on. Tällä on helppo perustella itselleen jokaista opioidi/aatti ottamista.
Suuriin ongelmiin ja kovaan riippuvuuteen pääsee kyllä Suomessa hyvin. Tarkoitin kirjoituksellani, että kyllä lekurista saa mitä tahansa jos siellä aikansa juoksee ja verbaalinen puoli on kunnossa.
Vastuu riippuvuuden kehittymisestä on siis lopulta itsellä, kuten miltei kaikissa asioissa.
On h-vetin huono selitys syödä kovia kipulääkkeitä pupillit pienenä siksi että lekuri määräsi.
Ja edelleen seison sanojeni takana, että kuulostaa epäuskottavalta että lääkäri määräisi 20 kpl panacod./vrk, silloin soitto mmmm… olikohan Valvira nykyiseltä nimeltään… Eihän ihmisten maksoja voi noin vaan tuhota.
Kaikki kun ei välttämättä tajua heti erotella. Ei kylmällä eikä kuumalla.
Hyvät viikonloput!
-Q
viewtopic.php?f=1&t=20452&hilit=kodeiini+riippuvuus&start=15
Ei ne jätti annokset nyt mahdottomia oo. Tässä kejussa minkä linkitin on ekalla sivulla mun kertomus mun menneisyydestä ja linkittämäni sivun alareunassa on kuvat isosta respasta ja kodeiinikapseli respasta. Suurenevat klikkaamalla. Mulle 25 tablettia oli arkipäivää ja kodeiinikapseleissa 70 kapselia/vrk (30mg kodeiinia per kapseli. Myöhemmin paljastui Suomessa laittomaksi valmisteeksi, jota mulle väsäs apteekki lääkärin määräyksellä ja lääkäri sai varotuksen). Eli turha jeesustella määriä vaan pitäis keskittyä siihen haittojen vähentämiseen.
Mulla on ollut neuropaattinenn vasemmassa jalassa kankusta noin polveen asti. Olen käyttänyt todella Triptyliä 25-50mg x1, Lyricaa 300mg x2 ja Tradolan Retard 200mg x 2. Joskus Panacod 1-2 x 1-4. Aloitin Lyrican ja Tradolan Retard vuonna 2006.
Nyt lääkkeistä on mennyt teho: kipu selässä ja jalassa vihloo. Kerroin lääkärille, että tramadolin teho on tainnut mennä. Hän oli samaa mieltä . Kysyin vaihtoa Temgesiciin, mutta ei. Eikä mitään muutakaan. Kehotti menemään Ortonille, mutta taitaa olla aika kallis mesta.
Mistä ja miten olette saaneet Temgesiciä? Kaikki neuvot tervettuleita!!
Mulla teemut auttaa hermosärkyyn muttei yhtään polven niverikkoon, kaveriksi Pronaksen niin polven kanssa tulee toimeen. Monen lääkkeen koktailit ovat vaikeita kun mulla kymmenkunta lääkettä ja omalääkäri terkkarissa teki hitosti töitä että löydettiin sopivat myrkyt, jopa niin hyvät että sydän ja verenpainelääkkeet sai lopettaa. Teemuja on yöpöydän laatikossa varoiksi et pääsen ylös, hyvyydestä tiedä mutta melkoisen nopeasti vaikuttaa ja yllättävän pitkään. Elämäni loppuun pistän kielenalle ja ei voi välittää koukuttaako koska se on ihan sama.