Temgesic ja pahoinvointi/päänsärky

Parisen viikkoa otin joka päivä Temgesiciä 0.2 - 04mg päivittäin. “Vikana” päivänä otin 0.2 ja se päivä meni ok. Seuraavana aamuna heräsin mahtavaan päänsärkyyn ja oksentelin koko päivän. Johtuisiko Temgesicistä? Voiko siitä tulla tuollainen “krapula”? Auttaisiko pahoinvointilääke (esim Marzine)?

edit. Pitäisikö Temgesicistä johtuva huonovointisuus tulla saman tien kun on ottanut? Kelasin vaan, et jos toi oksentelu seuraavana päivänä johtuikin ihan jostain pöpöstä tai jotain :open_mouth:

Tämä nyt on tällaista arvailua, mutta jotkut ovat buprelle paljon herkempiä kuin toiset. Tuollaiset yliannostusoireetkin voivat tulla ihan miniannoksella jos elimistö ei tykkää bupresta. Olitko muuta ottanut? alkoa?, bentsoja? Lyricoita?

Niin hullulta kuin se kuulostaakin noilla annoksilla mutta kyse voi olla vain “övereistä”. Kyllä mäkin olen joskus yrjönnyt ihan miniannoksesta.

Niin, ja mä en lähtis tuohon mitään Marzinea sotkemaan lisäksi vielä ettet lääkitse itteäs kipeäksi.

kyl se huono vointisuus iskee yleensä parin tunnin päästä aineen nauttimisesta, en kyllä osaa sanoa mikä sua vaivaa ite en usko et johtuu bupresta jos tulee kymät vast seuraavana päivänä.

No tuossahan oli kaksi viikkoa käytetty päivittäin, että saattaa olla kyse myös jonkinlaisista lievistä vieroitusoireista.

Itse kun bubrea kokeilin ekoja kertoja, mulle tuli nimenomaan laskuissa huono olo. Porukka väitti, että överit, mut vaikea se on övereistä tulla kun useampi tunti vaikutuksen jälkeen tulee huono olo. Huomaa et vaikutus alkaa loppumaa, Jess; kohta on huono olo… :unamused: Sit vaa savui vetämään vessan eteen, mä ajattelin aina että se oli sen hauskanpidon “krapula”… :unamused: Sama homma trambojen ja hitaiden essojen kanssa oli pitkään. Tosin siinä vaiheessa sen laukas usein savunpoltto, mut ei aina… Usein riitti rööki, joskus ei tarvinnut sitäkään…

Ainoa ero oli, että mulla tuli tuo alle 2pv:n bubren vetämisen jälkeen, sama riitti kerta-käyttö (=ilta) tramboi tai essoi (nopeista ikinä tullut mitään tuollaisia oloja)… Turha varmaan mainitakaan et ajattelin laskujen olevan tuossa vaiheessa kärsityt, vaikka yhteen aikaan ravasin vessassa jatkuvasti… Nopeasti kuitenkin ne “savu-jyvä-pari bisseä”-illat jää vauhdikkaampien iltojen (päälle nopeita/+ hitaita) varjoon… Tole kasvaa hurjaa vauhtia yms. mukavaa…

Mukavaa olikin kun oli vetäny reilu kk bubrea luk. ottamatta 2 päivää (erikseen)… Oli ilm. ainetta kehossa sen verran, että päivän tauon jälkeen olin et “ei mitää ongelmia, voin ottaa huomenna taas” ja kun viekkarit alkoikin vasta kolmantena päivänä kunnolla… Yllätys että klinikalla asian huomasivat, vaikka testeissä se ei näkynyt ja ne viekkarit mä tosiaan kärsin ilman lääkkeen lääkettä. Olivat varmoja etten itse siitä selviä, mut sanoin että ite oon oloni hankkinut ja itse myös sen kärsin… Itseasiassa huomasivat töissäkin, paha vain syyttää mistään kun mitään ei näy; tosin ihminen joka ei hereillä pysy (tipahtelee sekunnin sadasosaksi jatkuvasti), kun kaikki yöt valvonut kylmässä hiessä ja säryssä saattaa herättää huomiota päivälläkin… :unamused:

Harmi vain että joka kerta lopettaminen oli vaikeampaa putken jälkeen fyysisestikin. Alle vkon putkella sai nopeasti yhtä “mukavat” viekut kuin aiemmin oli saanut kk:den putkesta jne. Mutta kun mä joka kerta pystyin lopettamaan ja minkä käytön tahansa; kunnes sit ei vaa enää oikein onnistunutkaan kun korkeintaan pariks vkoks lääkkeillä… Aiemmin lopetin +1½v:den sekakäytön ilman lääkkeitä (3vkoa karsee olo, mut onnistui), siitä 3-4kk ja tuo bubre-putki ja sen jälkeen vielä piri-putki jonka jälkeen piti vältellä vain piriä, mut kaikkea muuta sai kyllä ottaa… :unamused: Noiden lopetusten jälkeen meni vielä pari vuotta lopetellessa nopeita yms. ja vasta sen jälkeen oli ongelmana ne opparit, että aika hidasta lopetusta… :confused:

Kyllä se on hyvä asia vain, jos laskut (+viekkaritkin kenties jos olet väh. viikon ottamatta mikä on jopa suositeltavaa) saa. Niin petollista paskaa tuo on! Itelläni meni kyl totaalisesti puurot ja vellit sekaisin. Sekakäyttäjä just siks, että ei jää koukkuun “mihinkään”. Heti ku laskut oli kärsitty niin lisää kamaa ja sit voi ihmetellä et miten hemmetis tärisee sohval, vaikka ei oo ottanut mitään suurempaa (mitä yleensä) parii päivää… Tosin en ollut ainoa joka yllättyi miten paljon koukuttaa… Yhes vaiheessa tajuttiin lopettaa putki jo 3vkon jälkee… Tais tän hetken korvauslaiset paria luk. ottamatta suuri osa siihen aikaan käyttää “korvaavia”. Piri/herska/napit+savu… Oudointa oli, et osa oikeasti kuvitteli pääsevänsä bubresta eroon herskalla… :open_mouth: :unamused: Tosin ku ite viekkareissa haki piriä samasta paikasta josta sai bubrea+/herskaa yms. ni naureskeltiin et “sillä se lähtee millä on tullutkin” ja että piri ei auta… Juuri tuollaisella vittuilulla mä nimenomaan pidin pääni; mä en kuitenkaa koskaan ollut koukussa yhtään mihinkään, paitsi omiin lääkkeisiin… :unamused: :open_mouth: :neutral_face: :smiling_imp: :smiling_imp: :imp:

Pikkasen offia, mutta… ku mun mielestä se bubre ei vain ole kovin järkevä aine. Kauaa ei oloja tule, sen jälkeen on vain helvetin pitkät viekkarit et sais normi-olon… Sitäpaitsi ei se korvauksessa oleminen ole mitään mukavaa touhua jos oikeasti haluaa vain eroon koko stnan paskasta! Mikäli tahtoo käyttää hoitoa väärin, niin silloinhan se on todella kiva lisä; muuten se on vain turha velvollisuus! (IMHO) Ite olisin nyt ilman mitään aineita vähintään kk:den. Kolmantena päivänä vedä vaikka kännit jos on paska fiilis, mut miks kytätä oikein paskaa oloa??? Bubrekoukku se mukava koukku on… kaikki koukut on… Jos kerran laattaa ni so? Onhan 2vkoa ollut mukavaa?? Mä ite oon tuon oman aiemman “probleeman” takia päätellyt, että ilm. kun elimistön pitoisuus laskee tietylle tasolle; laskut tulee. Aivan kuten jos on ollut dokaamassa ja herää kesken yötä (3h nukahtamisen jälkeen) vessaan ni kun on laskuhumala, ni mulle se on ainoa aika jolloin saatan laatata (tapahtunu useampaa vuotee, mut…). Aamulla ei oo krapulaa, en edes voi juoda niin paljoa että olis…

Siis tosiaan otin silloin vikana päivänä vaan ton 0.2. Ei alkoa tai mitään muutakaan päihdettä. Napin otin joskus 15.00 aikoihin, seuraavana yönä heräsin muutaman kerran päänsärkyyn mut nukahdin uudestaan. Aamulla sitten toi kammotusolo. Ihan mukava lääke, mut ei tollasen kankkusen arvoinen.

Tuokin putki (2vko joka pv) voi aiheuttaa lieviä viekkareita… Ne kestää kyllä… Mut joo ne sit pahenee jos ottaa useammin elämäs… Tsemiä!

Kai mä jätän noi nyt kaappiin…jos sit joskus uskaltais uudestaan :sunglasses:

Vaikka noi vaikuttaa ekaks pikkuisilta yliannoksen oireilta, niin on kumma jollei pikkusia vieroitus oireita tulis parista viikosta.

Olin pari päivää ilman vain tolejen takia ja kärsin kivuista aamuisin mutta muuten eimitään ja samalla jätin pamit paitsi yöksi yksi kramppien pelossa. Pienehköt annokset ja oikeaan kipuun syöty niin ei niihin koukutu kutenn Lyrikaan, samalla halusin kokeilla tarvinko niitä todella ja toteamus oli että tarvin. Ei viittis mitään muuta rauhoittavaa ottaa eli Tramalin max annosta ihan mielevirkeyden ja polvikipujen kanssa kaipaan. Niitä olis kyllä mutta Cymbaltan kanssa ei saa syödä ja siitä en luovu vaikka olen pudottanut kolmasosaan ja neuropaattisia kipuja eii ole ilmemmyt vaikka Gapapentin on myös pydotettu niin et lääkäri toppuuttelee mutta niin ales mene että kipu palaa ja sit nostan pikkasen. 0.2 teemuja en edes muista koska olisin syönyt vaan aamulla 0.4:n tekee musta ihmisen ja ja sen vaikutus rupeaa vaan kestään pitempään. Hyvä lääke oikein käytettynä ja vain kerran harkitsin murskata pari ja vetää nokkaan mutta järki voitti, onneksi koska olis voinut tehdä gutaa.

mulla ei noilla annoksilla tuu parissa viikossa mitään viekkuja bupresta 0,2-0,4mg/pv, mut parin viikon benzo kuurin jälkee alkaa tulee ihme oloi.

Nyt kun olen asiaa yrittänyt netistä selvitellä, luulen että jonkinsortin yliannoksesta kysymys. Tämä tietenkin sillä olettamuksella et Temgesic kerääntyy elimistöön. Ilmiöön sopii myös “Yliannostusoireet ilmaantuvat hitaasti ja kestävät kauan”.
Noihin viekkareihin en usko ollenkaan.

Eikö vieroitusoireet tule kun on tietyn ajan käyttänyt säännöllisesti jotain ainetta ja sitten lopettaa sen kuin seinään. Tässä olin jonkun aikaa käyttänyt eikä ollut tarkoituskaan lopettaa. Toi “olo” vaan teki sit stopin.

Moi.

Muinoin kun vielä tuli otettua epäsäännöllisesti teemuja/subua, niin usein seuraava päivä meni helvetillisen päänsäryn kourissa. En usko, että kohdallani olisi kyse ollut yliannostuksesta, vaan pikemminkin päivittäiskäytön puutteesta, sillä vetämisen muututtua päivittäiseksi, rahojeni lisäksi päänsäryt katosivat. Ja paljon parempaa tuli tilalle, subukoukku. Sekä kaikki ne ihanat, rehelliset, älykkäät ja viehättävät ihmiset joihin tutustuin subupiireissä.Tuo oksentelu liittyi ainakin minulla aivan ensimmäisiin käyttökertoihin tai siihen, jos takana oli pidempi tauko.

Nyt tosin laatta on lentää siitä, että kultaiset muistot tuolta ajalta tulevat mieleen. Kauniina palaavat mieleeni heräämiset hetket paskaisen yksiöni palavalta sohvalta, kun rööki kädessä oli niin mukava nuokkua ja seurata tv:n kulttuuritarjontaa.

Hymy huulillani mietin rakkaita, lojaaleja ystäviäni, jotka jokaiseen vuorokaudenaikaan raahasivat kaikkea hienoa, kallista ja erittäin käyttökelpoista tavaraa(yhdet vedot ees, pliis…) asuntooni. Monet pyrkivät myös “lainaamaan” asuntoni irtaimistoa poistuessaan.

Suurimmalla lämmöllä mietin sitä maaseutugangsteria, joka tovi sen jälkeen kun oli huutanut ase kädessä kuolemaa vasikoille ja vannonut valtaavansa Suomen huumemarkkinat, lörpötteli minut(kin) pidätysselliin ja viittä vaille linnaan. Kiitos kysymästä, seitsemän vuotta meni oikeusrekisterikeskukselle maksellessa.

Joten en jaksa lähteä enää kokeilemaan, tulisiko pää pipiksi tai oksut.

viekkarit tulee kun keho tottuu aineeseen ja ei sit saa sitä, lisäksi vaikuttaa puoliintumisaika bupressa se on pitkä ja reflat iskee noin(+/-henkilöstä riippuen) vuorokauden päästä vikasta annoksesta. ja kylhän toi annoskin vaikuttaa aika paljon asiaan jos oisit vetäny 10x annoksen nii vois olla aika tuskanen olo(arvailua).

:laughing: Siis toi on just niin tota joka takahikiällä. Hirvee uho ja puheet mutta sitten… Paha vaan kun aseita moisilla hörhöillä.

Aseen saa nyt ja halvalla koska kaupat ei ota niinä myyntiin ku menekki on pudonnu, muutamalla satkulla on 9mm pistooli taskussa ja usei monta laatikkoa patruunoita, Täysin hallituksen moka. Mitä omaiset piittaa mihin Topi vainaan aseet katos mutta nyt niistä saadaan ees kukkarhat arkulle. Leski ei ole vastuussa missä aseet on.

Joku mae neuvoi muat muskaamaan kaksi 0.4 teemua ja vetääm nokkaan kuulakärkikynällä, ei tapahtunut mitään muuta kuin polvisärky puolittus. Ei mitään hyvää oloa vaikka otin pameja muutaman samalla. Ei toimi ja nyt 0.2 kaksikertaa päivässä ja kielenalla vie kipuja.Kutitti kyllä nenää, ei ole mun juttu. Enkä tiedä euforiasta mitään,ei mitään tuntemuksia tullut, hyvä lääke pienilläkin annoksilla.

Ei niitä euforioita tulekkaan kun on jo pidemmän aikaa käyttänyt samaa ainetta, tai vaikka inan miedompaa ainetta, näin ainakin uskoisin, mutta saatika buranasta → tuon pelkästään 0.4 teemun olisit mitenvain ottanut niin varmaankin olisi kolissut, näin ainakin uskon. Sitä monet multakin kyselee välillä ja isäukko väittää aina, että oon “aineissa”, ehkä näin olisikin jos olisin suoraan panacodeista siirtynyt oksikodoniin, mutta kun pikkuhiljaa vuosien varrella nosteltu annoksia ja kokeiltu kaikkia komboja niin se toleranssi alkaa pikkuhiljaa kehittymään eikä euforiaa näistä pkv lääkkeistä saa.

Kerro ihmeessä minullekin missä kaupungissa saa parilla satasella 9mm pistoolin ja usean laatikon patruunoita? lähden heti ostamaan autollisen tai hommaan jonkun hakemaan kun en juuri nyt pysty istumaan saatika autolla ajamaan. Kyllä täällä melkein 100 000 ihmisen kaupungissa ja tässä 50-100km säteellä saa pulittaa sen 500-800e helposti, revolveristakin pyynti oli eräällä hetki sitten melkein 2tonnia, kaupaksi meni, pelkällä rullallisella patruunoita. Tunnen useita ketä näitä pyörittää ja kerryttää sievoiset summat rahaa taskuihinsa. mutta tuo 200-400 on kyllä helvetin halpa, varsinkin edes hieman uudemmasta ja hyväkuntoisesta 9mm:stä. Haulikostakin saa pulittaa helvetin isot hinnat.