Niin onko kellään kokemuksia Temesta nimisestä rauhottavasta? Olen kuullut että on yksi vahvimmista bentsoista kun taas jotkut sanoo että on paskin bentso mikä on. Tottakai kaikkien bentsojen vaikutukset ovat kovin yksilöllisiä. Jossakin luki että suun kautta nautittuna vaikutus on maksimissaa 2 tunnin päästä. samanlaisia kokemuksia? En saanut TK:sta ahdistukseen ja paniikkihäiriöön bentsoja ollenkaan koska olen entinen subutex narkomaani. Olin valmis kusemaan kuppiin että huomaavat että en enään käytä mutta ei käyny päinsä. Joten nyt on tultu siihen pisteeseen että hommaan bentsot kadulta ja olen vaarassa sortua uudestaan subuun koska yleensä niitä myös kaupataan paikoissa missä bentsoja kaupataan. mutta takaisin itse asiaan. Kertokaa kokemuksia vaikutusajasta, onko toiminut hyvin, sopiiko viihdekäyttöön jos joskus ottaisi viikonloppuna vaikka 3x annoksen ja kertokaa temestasta kaikkea mitä päähän tulee wikipedian mukaan 1mg temesta vastaa 10mg Diapamia ja 35mg opamox. Luin wikistä myös että temesta on keskipitkästi vaikuttava bentso. Oletteko samaa mieltä? otin n.40min sit 4x 1mg (tarvitsen ison annoksen saadakseni ahistuksen pois)
On kokemusta. Mulla tuo toimii melko samalla tavalla, kuin Xanor, eli poistaa tehokkaasti ahdistusta ja nostaa mielialaakin, mutta kääntyy sitten myös helposti itseään vastaan, eli kaiken aikaa mun ei todellakaan huoli noita popsia, vaan ainoastaan silloin tällöin, niin vaikutus pysyy sellaisena, kuin toivonkin. Säännöllisempään käyttöön mulle sopii sitten esim. Rivatril erinomaisesti, mutta kuten sanoitkin, niin yksilöllisiä ovat benzojen vaikutukset; jotkut eivät hyödy mitään esim. siitä Rivatrilista, vaikka mun mielestäni se on kaikista paras benzo ja jotkut voivat syödä Xanoria pitkäänkin päivittäin ilman, että toleranssi nousisi tai lääke alkaisi vaikuttaa paradoksaalisesti .
Benzojen viihdekäyttö nyt on yleensäkin ääliöiden touhua . Siinä on käynyt monelle varsin ikäviä juttuja ja vaikkei mitään sen pahempaa tapahtuisikaan, niin toleranssi ainakin nousee aivan turhaan moisen pelleilyn seurauksena. Jos sä nytkin tarvitset noinkin ison annoksen Temestaa ihan oikeasti ahdistuksen ja paniikin hoitoon, niin miksi ihmeessä haluat pilata lääkkeen mahdollisen hoidollisen vaikutuksen viihteilyllä. On niitä muitakin aineita viihteeseen, jos sitä varten on pakko jotakin vetää. Kuten ylempänä sanoin, niin mulla ainakin Temesta kääntyy herkästi itseään vastaan, joten viihteilemällä sillä saat itsesi todennäköisesti vain pahempaan kuseen.
temesta on suurinpirtein ku xanor, paitsi menee hiukka enempi kroppaan.
Jo 5mg temestaa vastannee jotain levyllistä pameja.
Sanottasko, että on rivatrilin ja xanorin ja pamin sekoitus, se ehkä parhaiten kuvaa ko. lääkettä.
Eli menee myös lihaksiin ja päähän. Mutta jos otat 4mg loratsepaamia ahdistuksen poistoon ja olet entinen subunisti, niin anteeksi vain, mutta olet kusessa!
niin, mulla on ihan omakohtaisia kokemuksi ko. lääkkeestä, eli en ole ns. wikipedia-nisti, jokka tietää kaikki!
Toki määkin tiedän jotain, mutta olen tarkemmin lukenut vasta kun netti tuli kaikkien saataville.
90-luvulla ei juuri ollut foorumeita, joitain amerikkalaisia lukuunottamatta.
aaevan. Rivatril on omastakin mielestä paras bentso mitä on. jaksaa imuroida tiskata viedä roskat ajaa naapurin mummon nurmikon jne. tänään vetäsin noita temestoja 3 aamulla ja en oikeestaan tuntenu mitään mutta silti tunsin. virkistyin tietenkin ja mieliala nous ja kädet ja jalat tuntu kevyiltä mutta olin kylä edellisenä iltana ottanu niitä 4 että saatto vanhat myrkyt vielä pöhistä. Mutta ahdistukseen helvetin hyvä lääke! turruttaa ihanasti keskushermoston. Tässä on kyllä lääke joka vaivaan jos vaan on semmoinen ihminen jolla tämä toimii
4mg menee pahimpina päivinä. 2mg parempina päivinä. Mutta en ajatellut temestaa alkaa kiskomaan joka päivä. Riva, xanor tai diapam voisi olla ehkä paras lääke minun elämäntilanteeseen ja ahdistuksen määrään. Ystävä hirttäytyi pari päivää sitten jotenka menee muutama viikko hiukan isommilla annoksilla. Temestaa voisi sitten jemmata kaikkein pahimpien päivien varalle.
PÄIVITYS : Noniin oma mielipiteeni temestasta kokeilujen jälkeen. Vetäsin eilen ja toissapäivänä 5mg annoksia ja ahistus lähti todella hyvin mutta päähän ei mennyt odotettua enemmän.Hyvä lääke niille joilla toimivat mutta ei kaikille hyvä. Jotenka siirsin temesta listat kaapin pohjalle pahan päivän varalle ja kävin ostamassa pari liuskaa 10mg diapamia. 3 otin tänään aamulla ja muistin taas miksi aina diapamia ostan. ahistus lähti, mieliala nous ja tuli tosi energinen olo. Jaksoi imuroida ja tiskata ja juosta ympäri Rovaniemeä. Diapami ei ikinä petä. jaksaa touhuta kaikkea. Vähän sama asia opamoxin kanssa mutta sitä saa napsia sen 200mg että menee päähän. Mutta pääasia että ahdistus lähtee pois eikä tule paniikkihäiriö kohtauksia.
Temesta (loratsepaami) on oman kokemukseni mukaan aika voimakas bentso. Vaikutuksiltaan hieman ksanormainen, mutta ahdistusta lievittävä vaikutus on mielestäni pidempi. Temestaa käytetään aika vähän avohoidossa, mutta sairaaloissa ja päivystyksissä se on runsaassa käytössä.
Loratsepaamin vaikutus alkaa hitaammin kuin esimeriksi diatsepaamilla, koska sen imeytymisessä kestää kauemmin. Piikki loratsepaamin vaikutuksessa on kuitenkin pitkäkestoisempi, ja se sitoutuu hanakammin bentsodiatsepiinireseptoreihin.
Ei kai niiden benzojen kuulukaan mitenkään erityisesti “mennä päähän”. Tai tokihan ne aina siinä mielessä menevät päähän, että niiden vaikutus perustuu keskushermoston lamaamiseen, mutta tarkoitin tuolla, että silloin niitä on otettu sopiva määrä, kun ahdistus ja paniikki helpottavat ja pysyy jotakuinkin toimintakykyisenä. Jos niistä tulee joitakin erityisempiä oloja, niin silloin niitä on otettu liikaa. Tietenkin täysin tolettomalle benzot yleensä tekevät jonkinlaiset “olot”, vaikka niitä olisi ottanut ihan pienen määrän juuri niin kuin lääkäri on määrännyt ja ihan oikeaan tarpeeseen, mutta sä tuskin olet aivan toleton.
Joo, tiedetään, en ole mikään puhdas pulmunen tässä asiassa. Olen vetänyt benzoja yliannoksilla olojen vuoksi monet kerrat ja vielä nykyäänkin yritän välillä vitutuksissani hakea niistä oloja liika-annoksilla, mutta juuri tuo onkin ainakin osatekijä siinä, että benzoriippuvuuteni on päässyt riistäytymään näin pahaksi, joten suosittelen noudattamaan äärimmäistä varovaisuutta niiden benejen kanssa, vaikka ne toki monesti ovatkin se kaikista paras täsmälääke.
Joo itsellä sama juttu. Yleensä koitan hakea oloja ottammalla esim 3-5 10mg diapamia että mieliala nousis ja jaksais tehä kaikkea. Mutta sitten on niitä päiviä että haluaa vain saada ahistuksen pois mutta yleensä se menee siihen että koittaa kuosia saada. Nuo temestat laitoin kaapin perälle sitä varten jos ahistus iskee ja haluan vain ahistuksen pois enkä kuoseja että voi toimia normaalisti. Noita diapameja ku napsii sen 3-4pv putkeen 5 päivässä niin tolet kyllä nousee sen verran että ei niistäkään saa mtn oloja jotenka oon pitäny välipäiviä jos oon vaan pystyny. oon ollu kuivilla subusta pari kolme kuukautta mutta sihenki nyt retkahtanu vähäsen niin sitä ottanu nenään ja koittanu laskee noita toleja. sittenku sopivasti menny aikaa niin taas bentsot maistuu ja subu saa jäädä sivuun =). Lyricat ovat kanssa erittäin hyvä poistaan ahistusta. antaa euforisen olon ja tulee erittäin sosiaaliseksi. niistä tykkään! mutta niihinki nousee tole muutamassa päivässä kattoon. Pitää pittää välipäiviä niissäki. Tuntuu että haen vain kuoseja lääkkeillä ja se varmaan onkin tottu. Kerran nisti aina nisti. Olen miettinyt että todennäköisesti ahistukseni johtuu siitä kun on tottunu syömään lääkkeitä ja sittenku on ilman niin ahistus iskee. Suvussa on kyllä kanssa ahdistusta ja paniikkihäiriötä jotenka jos vierottaudun bentsoista niin uskoisin että ahistus jatkuu jotenka jatkan popsimista. subun koitan jättää mahdollisimman vähälle. Eihän sekään sinänsä ole niin myrkkyä kuin piri mutta koukuttaa tosi salakavalasti ja sittenku on tosi koukussa niin sitä tekee kaiken että saa rahaa siihen! mutta rottailua en harrasta. HYI
Benzoriippuvuus suhteessa bupreen on paljo pahempi. Harmi että oot siirtyny subust benjoihin…
Toiki on hyvä tekosyy syödä benjoi “suvus ahdistusta ja paniikkihäiriötä”. Venaa vaa ku ne bentsot alkaa toimimaa käänteisesti. Ite ollu tässä 36vrk ilman benei.
Fyysiset reflat alkaa helpottamaan huolella, vieläkää ei oo kokonaan ohi. Pelottavaa ajatella korkean dosen bentsorefloja, kun ite katkasin kun meni ~5-10mg/vrk ja silti reflat todella karut.