Teija kertoo, että hänen kotinsa ikkunoista avautuu kaunis merinäköala. Kun aurinko paistaa, hän istahtaa tuolilleen ja tuijottaa kaunista maisemaa kiittäen tulevasta päivästä.
- Minulle tulee tuolloin oikein hyvä olo. Mietin usein ystäväni Jukka Virtasen viisasta sanontaa:
“Kun tietää, että aika lähestyy, elämä on joka päivä kivaa, eikä siitä haluaisi millään luopua”, hän hiljentyy.
“Kun herään aamuisin kello viisi ja jään sänkyyn makailemaan, niin kyllä minä elämääni ja sen rajallisuutta ajattelen.”
iltasanomat.fi/viihde/teija- … 70285.html
Aikanaan oli mukava käydä nukkumaan, kun Teija Sopanen oli toivottanut “Hyvää yötä, hyvät tv-katsojat”…
Teija on nyt mennyt…
Vaikka onkin tässä kaikenlaista kremppaa, ja kivut joskus kovatkin, olen myös Virtasen kanssa samaa mieltä:
“Kun tietää, että aika lähestyy, elämä on joka päivä kivaa, eikä siitä haluaisi millään luopua”
Nautitaan syksystä, vaikka välillä kurjalta tuntuisikin…tsemppiä kaikille…
Ekaks luulin että eihän Teija ole kuollut, mutta nyt tajusin että onhan hän.
Muistan aina hänet laittamassa ruokaa ja juttelemassa mukavia Huomenta Suomi -ohjelmassa aamuisin.
Hän oli sellainen lady, jonka kuka tahansa haluaisi vaikka omaksi mummikseen!
Teija oli ihana ihminen. <3
PS. Kas kummaa kun tulikin tuo pullantuoksuinen isoäiti-mielleyhtymä. Teijahan on syntynyt samana vuona kuin toinen mummini: 1933.
Hmmm… Saanko kysyä intiimin kysymyksen sinulta Ketostix? Nimittäin ikääsi. Naisiltahan sitä ei saisi vissiinkään kysyä, mut sehän koskee vain miehiä… Kun toi sun allekirjoitus sanoo sinun olevan vanha nainen, mutta silti ainakin mummosi on ollut 12 vuotta nuorempi, kuin minun mummoni!! Tosin mummo oli kolmissakymmenissä kun sai isäni ja samoin vanhempani olivat yli kolmekymppisiä minut saadessaan… Niin että siis kuinka “vanha” sinä oletkaan?
Kyllä minäkin Teijan muistan telkkarista… Tuli aikanaan se Teijan keittiössä-sarja, sitä tuli katsottua. Helpotushan lähtö on hänellekin varmasti lopulta ollut, pitkään sairastaneena… Osanotot heille, joita asia lähemmin koskettaa.