täysi ikäisyys 20vuotiaana

Tässä on miettinyt kaikenlaista kun poika täytti 18v ja viimeinenkin ote auttaa vaikka väkisin lipesi käsistä.
Itse toivoisin niin että jos nuorella on päihde ongelmaa,ei täysi ikäisyyttä tulisikaan 18v vaan vasta 20v. :open_mouth:

Pojilla varsinkin henkinen kehitys vielä 18v aivan kesken ja sitten sen keskelle annetaan täysi vapaus päättää omista asioista.mitäköhän tuollainen 2v lisä aikaa teksi oman poikanikin kohdalla?olisi mahdollisuus "pakko"hoitaa huume ongelmaa ja samalla saada se 2v kasvu aikaa henkisesti…tulipahan vaan mieleen kun tällainen kasvava ilmiö nuo huumet on :imp:

Huumeet ovat pahinta mitä tiedän ja kun miettii miten monen elämän se huume on vienyt ja miten moni sen kanssa kamppailee niin ei voi kun olla vihainen asian suhteen että tuollaista on edes olemassa :angry: Mutta kanssasi olen samaa mieltä siitä että ikäraja saisi olla suurempi koska 18v joka on käyttäjä on todennäköisesti enemmän tai vähemmä sekaisin aineista ja jos ei vielä itse koe että olisi ongelmaa asian suhteen niin peli on sillä selvä ei sitä voi mitenkään auttaa kun on täysi-ikäinen ja osaa ja on vastuussa itse itsestään. Surullista mutta totta ja kuinka moni yli 18v olisi todellakin avun tarpeessa juuri huumeiden takia,uskon että aika moni. Veljeni on ollut huumeiden käyttäjä alaikäisestä asti ja on nyt 25v ja olemme koko perhe ihan kädetön hänen suhteensa koska hän ei apua halua tai siis ei kuulem tarvitse joten minkäs tekee tässä vain odotellaan ja pennään veljen ehdoilla koko ajan.Mutta jos ikäräaja olisi korkeampi auttaisiko se mitenkään tässä huume asiassa,ehkä ei mutta ehkä joidenkin tilanteessa kuitenkin. Se että toinen olisi alaikäinen edes auttaisi sen että toinen saadaan vaikka sitten väkisin hoitoon mikä minusta olisi monessa asiassa hyvä.