Tästä eteenpäin

noniin. pikku välirapsa tähän.
sunnuntaina tulee 8vkoa. ja tänään on ollut ensimmäinen kerta kun olen alkanut kyseenalaistamaan tämän mielekkyyttä. ei sillä että olisi mitää juomahimoa, mutta tunnen oloni yksinäiseksi, mikä pistää miettimään että onko tämä tämän arvoista? no on se, tiedän sen :point_up:
vaimo on ryyppäämässä, paras ystäväni on espanjassa ryyppäämässä, poitsun kanssa piti mennä nyrkkeilemään huomenna mutta menen yksin koska hänkin on ryyppäämässä.
vaikka tiedän että minun palkintoni on kun saan aloittaa arjen hyvällä fiiliksellä ja muut ei, silti tämä pimeys ja tunne muiden “hauskan pidosta” vie mielen matalaksi.
noh nämä on fiilikset… ei siinä. lähden lenkille ja huomenna menen yksin salille ja katson säälien rapuloivia läheisiäni. sitten onnittelen itseäni ettei tarvitse tuota paskaa kokea. hyvää viikonloppua jokaiselle. tsemppiä :facepunch:t3:

9 tykkäystä

Alkoholin tuoma hauskuus se vasta onkin teeskentelyä. Kemiallista ” hauskaa” joka maksetaan takaisin korkojen kera. Tsemppiä jatkoon

3 tykkäystä

tuo on kyllä totta :point_up: ottaa enemmän kuin antaa :person_shrugging: pikkuisen ehkä vahingoniloisena tässä kahvia ryystelen ja katselen tuota ihmisrauniota jota kaiketi vaimoksi pitäisi kutsua. neljältä tuli kotiin poronsarvet vinossa päässään, ja ilmeisesti housujen poisotto oli liian työläs prosessi nukkumaan mennessä, että on näemmä jättänyt ne puoliksi jalkaan. itsehän tässä jo reippaana käynyt lenkillä, tehnyt lumityöt ja aloittelen fillarin huoltoa. mukavaa saada asioita aikaiseksi :smiling_face: jos itse olisin pikkujouluillut aamuun asti, olisi fillarin huolto n.viikon päästä aikaisintaan. lunta tulee aivan helvetisti ja jonkun typerä “on ihanan valoisaa” kommentti soi mielessä kun kiroillen tuota kolalla puskee… mutta silti, ei ole rapeloa niin suoriudun tuostakin tyylillä :muscle:t3:. iltapäivällä tyttären kanssa vähä shoppailemaan… mikä myös olisi täysi no no jos olisi darra :joy: joo, hyvää joulun odotusta. oon vähä ylpee itestäni kun selvitin tuon eilisen paskan fiiliksen joka yleensä kyllä on johtanut ankaraan dokaamiseen .

6 tykkäystä

8vkoa. tuntuu että aika on mennyt hujauksessa.
noh ei tämä nyt elämää kummempaa ole ollut, tasainen tyyni olotila kai päällimmäisenä mielessä.
tunne myrskyt ja ahdistus on jäänyt pois.
uni tuntuu palauttavalta, jostain syystä olen alkanut nähdä valtavasti unia, en tiedä miksi mutta näin on.
tässä on myös taustalla ollut pienimuotoinen laihdutuskisa veljen kanssa, viime kesänä aloitettu ja jouluaattona on punnitus. hyvä dietti kun kumpikin on kai vain lihonut. muutaman viikon olen nyt skarpannut ja ollut vhh-ruokavaliolla, se toimii mulle. ironista tosin että kisan palkinto on laatikko olutta :joy: lahjoitan sen jollekkin mikäli voitto tulee :saluting_face: raportoin sitten miten kävi :point_up: hyvää alkavaa viikkoa.

2 tykkäystä

Onnea 8 viikosta!!

On hieno tilanne, että meitä on täällä useampi tässä suunnilleen samassa vaiheessa eli 8-9 viikon haminoissa. Itselle ainakin tosi merkityksellinen juttu ja tärkeä vertaistuki.

1 tykkäys

täysin samaa mieltä. mielenkiintoista seurata toisten fiiliksiä ja ajatuksia suunnilleen samassa kohdassa matkaa :grinning:

1 tykkäys

Uusi etappi, uudet kukat. Hyvin sulla menee. Tsemppiä

1 tykkäys

Onnittelut kahdeksasta viikosta!:rose: Se on hyvä merkki, jos aika on mennyt nopeasti. :smiling_face:

1 tykkäys

Paljon Onnea @punakuono :smiley:
Yritän kovasti seurata Teidän perässä raittiilla polulla…

1 tykkäys

tänne vaan samaan jonoon meidän kaikkien kanssa :blush: mennä puksutetaan kuin possujunassa eteenpäin :saluting_face:

6 tykkäystä

Täällä onkin nyt mukavasti uusia raittiutta kohti kulkevia ja mahdollisuus saada hyvää vetoapua toisistanne.
Kannustan siis minäkin kaikkia alkoholinkäyttöönsä kyllästyneitä hyppäämään kännisestä sika(ilu)junasta tuohon possujunaan puksuttelemaan kohti raittiutta ja parempaa elämää!
On ollut älyttömän kivaa lukea onnistumisista ja yksi kerrallaan (jopa viime hetkellä) taklatuista tilanteista, joissa olisi voinut päätyä juomaan. Juomia on kaadettu viemäriin, mocktail/mojito sekaannus saatu selvitettyä pikaisesti jne.
Välillä melkein pelimäinen tunnelma harhautuksissa viina vs. raitistuja. Vaikka toki leikki tästä vaivasta on kaukana ja oikeastaan jokaisen oma elämä pelissä.

Hyvin menee, tsemppiä jatkoon kaikille!

7 tykkäystä

Se et on muitakin jotka tajuaa ongelman mikä itsellä on ja mikä on täällä sama muillakin. Alkoholismi. Ei se tee meistä huonompia tai parempia mitä juovat se tekee meistä ihmisiä jotka ei vain enää voi juoda kuten juovat tekee koska se on normaalia ja kuuluu elämään mutta juomattomuus on meille mikä antaa elämän ja elämänhallinnan.
Se antaa vapauden elää normaalisti. Joka päivä tehään valintoja ja yksi tärkein on aina et tänään en juo. Tänään olen raitis. Se on asia mihin vain itse voi vaikuttaa vaikka miten ympäristö yrittää kikkailla asioita. Ollaan vahvoja yhdessä!

3 tykkäystä