Olemme kaikki kuulleet siitä, että pitäisi elää tässä hetkessä. No, vääjäämättä me sen kaikki kyllä teemmekin, mutta suurin osa meistä tekee sen tiedostamatta sitä. Mietitään vain, että voi voi kun mulla meni silloin aiemmin hyvin, tai hyvin huonosti, tai sitten positiivisimmat meistä miettii ja odottaa sitä ruusuista tulevaisuutta ja taas pessimistisimmät murehtii ja odottaa tulevaa surkeutta. Eletään siellä ja tuolla, muttei tässä missä pitääs.
Ei ole helppoa oppia elämään tässä hetkessä, kun on vuosikymmeniä tottunut ja oppinut elämään menneessä tai tulevassa. Kokeilkaapa, pistäkää sekundaattori tikittämään ja ottakaa aikaa kuinka monta sekuntia pystytte olemaan ajatuksissanne nykyhetkessä ilman että ajatus karkaa menneeseen tai tulevaan. Kannattaa kokeilla ja tavoitella niitä muutamaakin sekunttia, koska tässä hetkessä on jotain magiaa, tai Suomeksi sanottua elämää.
Minulle tässä & nyt on tehokas “työkalu” jonka olen aika hiljattain löytänyt ja opettelen vasta sen käyttöä. Työkaluna sitä ei ole yhtä helppo käyttää kuin vasaraa, mutta lopputulos on sama, sillä osutaan suoraan naulan kantaan, eli elämään.
Olen oppinut käyttämään tässä & nyt “työkalua” raitistumiseni apuna. Ennen miettiessäni lopettamista olin kovin murheissani tulevista juhlista, jouluista, uusistavuosista, viikonlopuista, kissanristiäisistä ja ties mistä tilaiksuuksita jossa pitäisi ottaa alkoholia. Kannaltani suurin kompastuskivi alkon jättämisessä oli juuri nykyhetkestä pakeneminen tulevaan ja sen murehtimiseen.
Edelleenkin käy välillä niin, että alkoholistinen ajatukseni rupiaa petamaan jotain tulevaa tilannetta missä vois juoda ja silloin soppa on päässä valmis. Yleensä, tai oikiastaan aina tuosta sopasta seleviää voittajana vahvin ja kokenein vaisto, se vaisto joka on ruokkinut itseänsä vuosikausia voitoilla ja palkinnot on ollut parasta mitä maailmassa on, eli alkoholi. Olen kerta toisensa jälkeen hävinnyt 6-0 tuolle mestarivaistolle, joten luovutin ja myönsin heikkouteni, sekä tappioni sitä vastaan.
Nykyään kun huomaan että mestari kutsuu minua taisteluun, niin otan tässä ja nyt “työkaluni” esiin ja palaan nykyhetkeen, jolloin ei tarvi taistella ja saada taas turpiin. Tässä hetkessä ei ole muita mestareita kuin minä itse, mutta jos lähden liikaa menneeseen tai tulevaan, niin siellä on aina ylivoimainen vastustaja odottamassa nyrkit ojossa.
T. Luovuttanut ja hävinnyt, mutta onnellinen Prosentti.