Tarinat nimimerkkien takaa

Lueskellut foorumia jo melko pitkän tovin ja nyt vasta tuli rekisteröidyttyä. Huomannut, että monen nimimerkin takaa löytyy viisaita ihmisiä paljonkin. Päihderiippuvuus jossain muodossa kuitenkin lähestulkoon kaikilla kulkee yhdistävänä tekijänä. Itsellänikin vähintäänkin värikäs tausta kaikenlaisten päätä sekoittavien aineiden parissa, mutta heittäisin pallon aluksi teille. Olisi mielenkiintoista lukea oikeita tarinoita elävästä elämästä, että mitä nimimerkkien takaa löytyvien ihmisten päihdekäytön taustalta löytyy. Jollain tietysti tapaturmaistakin tapahtumaa ja sitäkautta kipulääkehelvettiä. Joillain pelkkää pään sekoittamista ja joiltain paljon muutakin…

Näitä ketjuja on 100 ja 1, mutta samapa tuo. Mielenkiintoista näitä on aina lukea.

14-vuotiaana aloin kokeilemaan alkoholia, ja vuotta myöhemmin kannabista. Molempia onnistuin käyttämään kohtuudella. 17-vuotiaana aloin kokeilemaan huumeita laajemmin, ja tuolloin rakkauteni stimulantteja kohtaan syttyi. Käytin muutaman vuoden säännöllisen epäsäännöllisesti amfetamiinia, ja satunnaisesti kokaiinia. 21-vuotiaana lopetin päihteiden käytön kokonaan, ja panostin opiskeluun, työhön ja urheilu harrastukseen. Olin siinä sitten täysin päihteettömänä n. neljä vuotta, kunnes aloin taas satunnaisesti käyttämään stimulantteja. Ensimmäiset pari vuotta käytin aika hillitysti, useimmiten vain viikonloppuisin. Pikkuhiljaa homma rupesi kuitenki lipeämään käsistä, ja lopulta oltiin siinä tilassa, ettei lähteminen töihin meinannut aamuisin onnistua ilman stimulantteja. Löin homman suorilta poikki, ja nyt olen ollut muutaman kuukauden kuivilla, yhtä retkahdusta lukuunottamatta.

Mä varmaan tähän vielä kirjotan, mutta itseni tuntien ja kuinka tarkkaan haluan asiat kertoa ja kuinka paljon avaten itseäni (nykyään todella avoimesti), mun stoorista tulee aika helvetin pitkä joten se ei käy vaan pienenä iltaviestinä. Avaan kirkas nimimerkin taustoja kyllä tähän jossain vaiheessa tässä kun kerkeen ja oon ehkä sopivasti vähäsen ganjaa ja viskiä maistellut. Mielenkiintonen topikki, kun ei oo mitään mielenkiintoo alkaa selaan sivukaupalla taaksepäin topikkeja.

Tänne kuitenkin 14 vuotta sitten täysi-ikäisyyden aikoihin tullut regattua ja silloin aktiivinen, jossain vaiheessa myös uudestaan ja 2010 jälkeen ennen tätä viimeaikaista aktivointia olin 4vuotta kaikilta foorumeilta poissa. Joten eipä täälä ole matkan varrelta kun muutama tuttu nimi enään, mutta uusiin tutustuessa (foorumin luonne muuttunut myös ja ylläpidon natsiote on lisääntynyt) :wink:

Tässäpä minun tarinani, elikkäs nuoruuteeni ei päihteet niinkään kuulunnut jos ei lasketa satunnaista pilven polttelua ja alkoholin käyttöä. Mutta muutin Lontooseen kun olin 16v ja siellä löysin ensimmäisen elämäni rakkauden, kokaiinin jota tuli käytettyä 5 vuotta ja lopuksi sitä meni jo 2-3g päivässä ja minä sain todella puhdasta kokaiinia siellä. Sitten päätin lopettaa sen ja lopetinkin kokaiinin käytön kun seinään. Ainoat vierotus oireet mistä kärsin oli noin 3-4kk kestänyt masennus.

Sitten sairastuin vakavasti suomeen palattuani kun olin 29v ja siellä sairaalassa löysin uuden rakkauden, opiaatit ja kun minulle niitä määrättiin reilulla kädellä sairaalasta päästyäni oli soppa valmis, aloin smanatien vetämään hihaan kaikki minulle määrätyt opiaatit ja kun ne loppuivat kesken niin eikun katuapteekista lisää.

Sitten viime Toukokuussa lähdin hoitamaan vakavaa opiaatti riippuvuuttani, aluksi Järvenpään sosiaalisairaalaan, josta sitten yhdessä naisystäväni kanssa Savonlinnaan jatkohoitoon. Järvenpäässä minulle aloitettiin myös Metadon korvaushoito, johon olen ollut erittäin tyytyväinen, yhtä retkahdusta lukuun ottamatta olen siis ollut selvin pin viime toukokuusta lähtien.

Että sellasita tarinaa täällä päin…

Samat stoorit löytyy esim. Uudet tulokkaat (esitelkää itsenne ) topikista. En jaksa kännyllä pitkiä tarinoita nyt juuri alkaa kirjoittamaan ,mutta itse olen huumeisiin tutustunut reilusti alaikäisenä ja vedimme poretta ,nipsuja,kolaa.pilveä,alkoa ja pollea . kun menin armeijaan -99 en vielä ollut pahasti koukussa mihinkään ,koska vedin aina esim.pollea vain parina kolmena päivänä viikossa . tämän jälkeen kun aloitin oppisopimuksen ja ostin ensimmäisen asuntoni oltiin n. 6kk kuluttua tilanteessa ,missä ilman n.puolta grammaa herskaa ei ollut töihin lähtemistä. Muutama vuosi siinä vierähti . Kunnes hautajaisia oli jo ollut aivan liikaa ,sekä kytät vielä yrittämässä leipoa jokaiselle viidestä vuodesta ylöspäin kakkua ,kun heidän vuosien työnsä alkoi tuottaa tulosta. Olen lyhyitä aikoja asustellut ympäri eurooppaa sekä uudessa-seelannissa muiden reissujen lisäksi. Pollen vetämisen lopetin about 2007 ja olen alle 10 krt sen kanssa tämän jälkeen puljannut. Olen edelleen kovin päihdehakuinen ja esim. Ulkomailla tulee blaadattua jokapäivä sekä tissuteltua aamusta iltaan . K-hoidossa en ole koskaan Suomessa olllut kylläkin Ranskassa ,Virossa ja Latviassa tuli muutama vuosi ravattua. Käytän siis edelleen subua rännäten tai lihakseen n. Puolikkaan päivässä (joskus vähemmän) benzot olen lopettanut kotona seinään useaan kertaan ,mutta hyvin nopeasti havahdun niitä taas kuukauden putkeen runsailla annoksilla rouskineeni. Viimeksi olin joulun tienoilla kuukauden ilman yhtäkään benzoa. Katkolla olin viimeksi 2007 ja tämän jälkeen en ole enää k-hoitoa ollut järkkäämässä. Perus piriä ja pv/apv mömmöjä kohtaan olen saanut "hyvän " inhon tunteen ,joten niiatä erittäin helppo kieltäytyä . Kokaiinin suhteen taas ihan toinen tarina . Se kun alkaa maistua niin milloin kuurin saan poikki niin pitää loppua käteinen tai kama ja onneksi sitä ei Suomessa heikki tolkulla olla piuhalle tunkemassa,kun sitä ei niin tolkuttomia määriä tänne kärrätä. Mutta uudet tulokkaat ketjussa oli n. 20 vakikirjoittelijan päihdetaustaa ja tarinaa nimimerkin takaa

Mielenterveysongelmat ovat oman päihteiden käyttöni taustalla. Diagnooseja on vaikka muille jakaa. Huumeita olen käyttänyt 16-vuotiaasta saakka. Ne ovat tuntuneet auttavan henkiseen tuskaan, vaikka varmasti ovat pahentaneet tilannetta pitkässä juoksussa.

Välillä olen “lopettanut” vaihtamalla viinaan, mutta todennut senkin huonoksi vaihtoehdoksi. Nykyisin lääkitsen itseäni vaihtelevalla menestyksellä niin alkoholilla, kannabiksella kuin reseptilääkkeilläkin.

Tässä on englanninkielinen tarina itsestäni, jonka olen kirjoittanut kolme vuotta sitten Bluelight-foorumille: bluelight.org/vb/threads/606 … -weird-guy . Viimeisen kolmen vuoden aikana tapahtuneita merkittäviä asioita elämässäni ovat olleet maisteriksi valmistuminen ja se että lopetin alkoholin käytön puoli vuotta sitten.