Targiniq

Njoo eli tollasii pillereitä sain käsiin.
Netistä ei oikee löytyny mitään infoo näist muutako et vahvoja kipulääkkeit.
Fudaako samaltaval ku esim contit?
Mitenkäs viihteily näitten kans ja mil taval? Frendi sano et oli nokittanu ja tuntunu samalt ku contit, mut epäilen vahvasti. I.V:nä en kuitenkaan meinannut, ei sen takia et naloksiini vaa ihan periaate.
Kuis combotus? Miten toimis esim subutexin kans?
btw: emqqqqququququuulle terQQQuui… :unamused:

Targiniqissa on sama vaikuttava aine oksikodoni kuin Oxycontineissa, mutta niissä on lisäksi naloksonia joka estää lääkettä toimimasta iv-käytössä. Eli jos otat aineen suun tai nenän kautta niin vaikuttaa samalla tavalla kuin 'contit.

Kombotus subun kanssa? Jos otat pienet annokset sekä subua että targiniqia niin yhteisvaikutus on vahvempi kuin kummallakaan yksinään, mutta jos otat liian paljon subua niin se estää targiniqin vaikutuksen.

Miksi ihmeessä haluaisit kombottaa oxya subun kanssa? :open_mouth:

Joo, subut kauaksi ja tarqiniqit murskaksi ja mahalaukkuun vaan.

allriight.
kellää tietoo tosta nokittamisest, saako parhaan viihdesuhteen sillä? vielä o ne jälel ja illalla vois koklail, en tiiä mistä oon subun tuoho kaivanu. :laughing:
oxycontteja ainaki oli mukava imuroida, harvinaist herkkuu todellaki oli. kaitmä haluisin et nyt ois samallaist, mut taitaa olla kaukana siitä jos rupeen noita imuroimaan?

Luultavasti se naloksoni ei vaikuta nokittaessa mitenkään huomattavasti, mutta jos kyseessä on debotti muodossa oleva pilleri niin onko sitä nyt järkeä nenään tunkea?

Älä vaan nokita noita äläkä Oxyconteja, molemmat sisältävät talkkia ja voivat aiheuttaa talkoosia, ei ole mikään mukava tauti.

Viisaammilta kaipaisin neuvoa ton naloksonin suhteen. Tilanne siis seuraava:

Mulla on säännöllisessä käytössä respalla oxycontin ja oxynorm. Olin tässä vähän aikaa sitten ulkomailla ja siellä eräs lääkäri kirjoitti mulle Tarqic-nimistä lääkettä, jossa esim. 10mg tabussa oli 10mg oksikodonia ja 5mg naloksonia. (Siellä ei ollut respalla saatavissa oksikodonia ilman tota naloksonia.) Toi Tarqic oli varmaan vastaava lääke kuin Suomessakin myytävä Tarqinic. Valmistajana oli Mundipharma niin kuin Oxycontinissa ja Oxynormissakin.

Joka tapauksessa menin sitten nokittamaan pari sellaista 10mg Tarqicia sillä seurauksella, että tuli helvetilliset reflat ja aloin saada mm. tärinäkohtauksia. Heti nokittamisen jälkeen, ehkä parin minuutin viiveellä, tuli jo sellainen outo olo ja toi palelu, oksentelu ja tärinäkohtaukset alkoi max. vartin päästä siitä nokittamisesta. Otin sitten suun kautta niitä pari lisää ja myös pureskelin muutaman diapamin ja otin panadolia. Kesti n. 4 tuntia, ennen kuin ne tärinäkohtaukset loppui. Tosta eteenpäinkin (seuraavana päivänä) vaikka otin ihan suun kautta noita Tarqiceja palelin tosi paljon ja jouduin ottamaan paitsi panadolia myös diapamia n. tunnin välein, jotta pystyin olemaan lennoilla ja lentokentällä. Toi palelu jne. loppui vasta, kun himassa otin pari lainia texiä. Ja mulla oli kaksi hupparia lennoilla päällä ja myös huovat, mutta silti palelin ja se panadol vain hetkeksi vähensi sitä palelua.

Olen aiemmin pari kertaa käyttänyt xonea sekä nokittamalla että suussa liuottamalla, eikä yhdelläkään kerralla ole mitään refloja tullut. Ja naloksonia olen joskus vuosia sitten saanut övereihin. Joka tapauksessa eikö ton naloksonin pitäisi olla vaikuttamatta, jos sen lääkkeen ottaa suun kautta? Olin myös luullut ton xonen perusteella, ettei naloksoni vaikuttaisi nokittamalla?! Uskaltaako noita loppuja Tarqiceja enää ottaa? Ja siis ihan suun kautta kokonaisena niitä otin sitä yhtä epäonnista kertaa lukuun ottamatta. Tarkoitus olisi siis käyttää ne konttien ja oxynormien ohessa pois kuljeksimasta, jolloin voisin noista omista lääkkeistäni säästää parin päivän hätävarasetin kotiin.

Toivottavasti joku osaa kertoa mitä tehdä ja että vaikuttaako toi naloksoni todella noin ihan vatsastakin (tai mistä se imeytyykään, jos on kokonaisena sen lääkkeen ottanut)?!