Olen kuukauden lukenut muiden kirjoituksia plinkistä ja nyt sitten otan ensimmäisen askeleen ja kirjoitan itsekin. Sitähän sanotaan, että pitkäkin matka otetaan aina ottamalla ensimmäinen askel. Olen vuosia yrittänyt hillitä alkoholin käyttöä, tuloksetta. Kun katsoo taakse, on matkalle mahtunut niin paljon mogia ja tuhlattuja päiviä, että ei voi olla kovinkaan ylpeä itsestään. Toivottavasti se lähtee tästä. Minulla siis tuttu tarina, ulkoa päin kukaan ei epäilisi minua juopoksi, mutta läheiseni sen tietävät. Nyt aion kertoa myös näille läheisille, mitä olen päättänyt pitkän pohdinnan jälkeen. Kaikki tuki teiltä olisi todella tervetullutta.
Hikarityttö
Se on hyvä päätös lähteä matkalle kohti raitista elämää. Et varmaankaan tule katumaan tätä päätöstä. Tukea siihen kyllä tarvitsee mikäli on kauan lutrannut alkoholin kanssa, mutta sinulla on vielä asiat suht hyvin kun et vielä ole asioitasi kerennyt kovin pahasti sotkea. Ei muuta kuin onnea matkalle.
Tervetuloa raitisteluremmiin! …ensimmäiset hyvät askeleet olet ottanut…tästä on hyvä jatkaa!
Tsemppiä!
Tervetulotoivotukset minultakin! Itse edestakaisin rämpineenä en uskalla muuta kuin toivottaa onnea matkaan. Olet tosiaan ottanut askeleen … hyvän askeleen! Minäkin olen päättänyt selättää tämän ongelman, jatketaanko samaa matkaa?!
Kiitos ihanista kannustuksista. Tuntuu kuin olisi saanut uusia ystäviä ja ystäville annetut lupauksethan täytyy yrittää aina pitää vaikeuksista huolimatta. Pahasti en ole asioitani sotkenut, mutta siihen suuntaan olen kovasti itseäni kammennut jo parin vuosikymmenen ajan. Sitä ihmettelen, ettei töissä kukaan ole huomauttanut, koska kyllä bileviikonloput varmasti näkyvät kauas ja vaikuttavat työtehoon. Meillä suvussakin on paljon alkoholismia ja siskoni on jo saanut asiansa ihan solmuun. Rämmitään tästä yhdessä eteenpäin Thuja ja muut!
Tervetuloa kirjoittelemaan!
Rohkeasti ja ennakkoluulottomasti kohti muutosta ja raitista elämää, mitään hävittävää ei ole. Olet jo ottanut ensimmäisen, tärkeimmän askeleen ja tehnyt hyvän päätöksen, jota et tule katumaan
Tervetuloa, hyvä ja asian ytimeen osuva otsikko sulla on ketjussasi!
Avun ja tuen pyytäminen vaatii rohkeutta. Ja hyvän tuen alkoholisti saa vertaistukena niiltä kanssasisariltaan ja -veljiltään, jotka ovat jo ratkaisseet yhteisen ongelmamme.
Ensimmäiset asiat ensiksi
Hieno päätös! Tervetuloa!
Toisten tuki on ollut korvaamaton omalla matkallani. Toivottavasti sen tuen saat sinäkin täältä.
Tsemppiä sinne!
Hyvin sanottu, että uskallat aloittaa. Minustakin on pelottavaa katsoa, mitä sitä huomaakaan elämästään jos (toivottavasti kun) ei enää juokaan tiukan paikan tullen vaan ottaa vastaan mitä tulee.
Mennään yhdessä pelkoja päin täällä.
Tsemppiä! Kannattaa käyttää hyväksi kaikki apuresurssit, mitä löytyy.
Itse tein saman päätöksen nyt lievässä krapulassa tänä aamuna, työmatkalla bussissa. Tästä alkaa pelottava illan odotus, saanko päätöksen pitämään. Aivan kaikki asiat olen jo saanut solmuun, työpaikka vielä on, mutta palkka ulosotossa. Nipin napin tässä ehkä vielä pärjää, mutta kun kerran viinalla en ole vielä saanut henkeäni pois, niin ei tässä muutakaan vaihtoehtoa taida olla, kuin lopettaminen. Siis se, etten juo tänään.
En tiedä, millaisella paikkakunnalla asut, mutta Suomessa on tänäkin iltana paljon yli sata AA-ryhmää. Saa mennä, jos on halu lopettaa juominen.
Tänään et ole yksin
Olisihan noita kyllä, matka sinne on vain juuri tällä hetkellä vaarallinen (Kallion läpi). Enkä oikein tiedä, mitä auttaisi mennä sinne taas kerran valittamaan omaa kurjuuttaan. No, sain kuitenkin kokenetistä skype-ajan vartin päähän, mikä ajatus auttoi pysymään viinasta erossa ainakin kotimatkan ajan.