Arki kun alkoi, tuli kesä. Huomenna lähden sukulaisten mökille auttamaan remontissa ja kitkemään kasvimaata. Siinä se viikko meneekin selvänä ollen. Nääs kun tämä serkkuni perhe on absolutisteja, ei edes ykköspilsneriä juoda saunan jälkeen! Työ, ulkoilu ja raittius on minulle hyväksi!
Ilmankos eilen varustin itseäni juomalla lonkeroa ihan kunnolla. Tämä päivä siis meni päätä parannellen ja tyhjää lompakkoa tuijottaen. :mrgreen: Jospa nyt “pakollisen” raittiuskauden aikana miettisin, miten pääsen eroon viinapirustani!
Viettäkääs te muutkin terassielämää cociksen kera. Selvinpäin pongailee helpommin vaikka lintuja ja kaloja.
Huh hellettä! Sama onko sisällä vai ulkona, yhtä kuumaa on. Toista viikkoa menikin ihan juomatta, mutta eilen illalla kävin terassilla nappaamassa kolme tuoppia kaljaa. Ensimmäinen tuoppi maistui ihan vaan janon takia, seuraavat join seuran takia, vaikkei enää hyvin maistunutkaan. Jospa taas pidän pientä taukoa kaljottelussa, kun kerran kylmä vesi tai kivennäisvesi maistuu paremmalta näin helteellä! Mitä ihmettä sitä söisi, kun ei ruokakaan maistu? Eläisköhän pelkällä jäätelöllä vähän aikaa?
Pahin helle on kai sitten ohi? Ja minä vaan hikoilen krapulaisena ja nuupahtaneena. Juu, kyllä Fernetti oikeassa on. Kesäisin tulee juotua useammin kuin talvella. Ja enempi. Ja kenen on syy? Minunko vai terassien?
Taasen aloitan jonkinlaisen omatoimisen katkaisun kaljan suhteen. Siivous onkin ollut katkolla reilun viikon. Pakko etsiä pölynimuri ja sinipiika jostakin kaapista. Mutta huomena vasta tartun toimeen. Ellen mene terassille! :mrgreen:
Samassa tilanteessa llaan. Siivousta mietin just minäkin.
Älä me terassille. Pidä vaik viikon tauko mun kaa, lähtien tästä päivästä? Kun mä oikeesti yritän nyt pitää sen viikon tauon ja ajattelin että vois nyt yrittää etes käyttää tätä vertaistukitoimintaa hyväksi ekaa kertaa kun täällä kerta ollaan. Ehkä se auttais kun olis joku jonka kanssa raportoida juomisia. Teilläki tääl se on niin hyvin toiminut. Viikko, aika lyhyt aika. Sen jälkeen tilanteen uudelleenarviointi. Mitäs sanot? :mrgreen:
Mää aloitan sen viikon raportoinnin huomenna. Tämä päivä meni jo harakoille
^
Itseasiassa mäkin aloitan virallisesti vasta huomenna. Löysin äsken jääkaapista eiliseltä jääneen yhden oluen ja juon sen pois nyt. Jos olisin rikas, olisi helppo vain kaataa se pois viemäriin mutta köyhälle sellainen tuhlaus kirpaisisi liikaa.
Eli huomenna! Heti huomenna!
Viikko juomatta? Hm. No ollaan sitten se yks viikko veden varassa (muutakin saa juoda, mutta ei alkoholipitoista, ei edes pilsneriä).
Kai tämä päivä sitten on minulle aloituspäivä, kun olen kahvin voimalla yrittänyt kankkusista selvitä!
Huomena me naiset sitten näytetään, kuinka viikosta selvitään selvinpäin!
Tosta pilsnerin kiellosta; toki pari ykkösolutta voi ottaa, jos se jää siihen! Mulla vaan ei jää, ikäänkuin huomaamatta siirryn kolmosen kautta neloseen. Siis kun olen kapakassa tilaamassa juomiani. Heikko nainen kun olen.
Samantien kai voin sitten aloittaa laihdutuksenkin? Mansikka- vihanneskuurilla. Ja uimalle edes kymmenen metriä jos raahaudun pari kilometriä rantaan!
Joo tiukka linja vaan. Se on paras ettei tarvitse miettiä mitään. Mä en oo mitään ykkösiä koskaan edes juonut yleensä enkä alkoholittomiakaan koska juon alkoholia humalan vuoksi, en maun (paitti viinejä joidenkin ruokien kanssa). Simakielto voimaaaaannnnnnnnn NYT! :mrgreen:
Muaki kyllä särähtää kans korvaan se että ihan oikeesti olen valunut tilanteeseen jossa haastan itseni olemaan viikon - siis vaivaisen viikon - juomatta alkoholia. Miten on voinut valua tähän jamaan että niinku yksi ainoa viikko kuulostaa suurelta saavutukselta.
Mut torstai toivoa täynnä. Toivottavasti on hyvät ilmat jos pääsis tosiaan uimaan ja ottaan aurinkoa.
8 annosta meni tänä iltana. Tosin alkaen iltapäivästä mutta mitä väliä sillä on. Nyt loppui, taas kerran. Mutta positiivista toki on, että kotona ollaan ja turvallisesti.
Toinen selvä päivä menossa. Olo on vieläkin hutera ja tylsistynyt. Telkastakaan ei tule mitään kiinnostavaa näin alkuillasta. No, tarvii avata se vaan ja tuijottaa, jos ei muuta tekemistä ole. Matonpesu? Juu, senpäs teenkin ihan vaan kylppärissä. Kun saa vaikka jotakin pientä tehdyksi, piristyy mielikin! Kyllä tämä tästä, vaikka alku ei aina hauskaa olekaan. Ja vettäkin satoi lähes koko päivän. Esti terassilla istuskelun, onneksi!
Monica, herätys, juomaton viikko alkoi tänään! Kipinkapin ilmoittautumaan tänne tai Fernetille!
Heissan!
Eilen oli nettiongelmia, enkä päässyt ilmoittautumaan. Mutta siis, raittiina eilinen ja tänään myös.
Eilinen ei tuottanut ongelmia, tänään iltapäivällä kävi mielessä josko lähtisi terassille. En lähtenyt. Jääkaapissa on kaljaa, mutta ennenkään en juuri ole kotona juonut, eli ei tuota ongelmia. Ostin kaupasta hyvää syötävää, ja huomiseksikin on jo ohjelmaa, eli ei parane olla krapulassa.
Jotenkin tuntuu, että tämä plinkissä hengailu lisää haluani juoda. Kun koko ajan lukee alkoholista, se pyörii mielessäkin. Ensi viikko on varmasti helpompi kun palailen töihin. Mutta toki täältä saa tukeakin ja hyvää faktatietoa.
Mukavaa viikonloppua, tänään en juo.
Menipä taas yksi päivä raittiina! Ihan tavallinen arkipäivä kotitouhuineen. Vettä satoi niin, että vasta iltapäivällä pääsin ruokakauppaan hakemaan leivontatarvikkeita. Kokeilen ensimmäistä kertaa miten leipäkone toimii! Sain sen ilmaiseksi ja tietysti ilman käyttö- ja leivontaohjeita! Ei muuta kun internetistä etsimään reseptejä.
Kohta keitän saunakaffeet ja majoitun tv:n ääreen!
Ihan hyvin on mennyt tähän asti. Mutta huomista jo hiukan pelkään. Toivottavasti torjun kaljanhimon!
Hyvä, Monica, jaksat jättää kaljat jääkaappiin! Juomaton viikkomme on ohi tuossa tuokiossa, kyllä kai tässä vielä muutaman päivän kestää juomattakin!
Hyvä me! 3/7 päivä ilman alkoholia alkaa. Mul oli eilen niin hirvee kiire etten edes ehtinyt ajatella mitään alkoholeja. Luulen että tänään on yhtä helppo olla juomatta ku eilekin.
Leipäkoneella saa muuten tosi hyvää leipää ihan oikeesti. Isovanhemmat teki sillä eläessään aina ihanaa lämmintä leipää jonka päälle margariini suli ihanasti. Leivän teko oli vielä tosi helppoa. Ihan aliarvostettu laite on se. Jäätelökonetta vois joskus kokeilla, jos sellaisen saisi käsiinsä. Niis on se hyvä puoli että ainakin tietää mitä laittaa suuhunsa. Ei mitään lisäaineita.
Tsemiä lauantaihin Annuli ja Monica!
Hyvä tytsyt! Jatketaan hyvin alkanutta viikkoa
Tänään ei juoda.
Jee! Missähän Annuli luuraa? Onko pysynyt kolmas päivä kulauksetta?
Päivä 4/7 on alkanut. Aurinko paistaa ja linnut laulaa. Aamukahvi maistuu hyvältä. Tänään on helppoa olla juomatta koska on sunnuntai. En ole koskaan juonu sunnuntaina, mikäli maanantai ei ole ollut vapaapäivä.
Missä on Annuliiii?
Päivä kerrallaan, tänään ei juoda.
Annuuuliiiiiii tuu ikkuunaan täällää huutaa tyytööt!
Mul ei noi juomiset mee viikonpäivien mukaan koska oon työtön. Lasken yleensä vain montako päivää juomatta tai juotu viikonpäivään katsomatta.
Ei hätää, vaikka en eilen piipahtanutkaan täällä! Kävin torilla ja löysin iiihanan puseron. Se oli saatava heti, se oli ainoa kappale myyjällä, joka itse valmistaa myymänsä vaatteet. Kun pusero oli kassissa, marssin kaljapaikkaan ja tilasin tuopin. Siinä vaiheessa tajusin mitä olin tekemässä. Sen yhden join, ja sitten äkkiä pihalle. Huh, onneksi selvisin vähällä!
Kyllä sekin on niin päähän iskostunut, että iloisen asian takia pitää mennä juomaan. Ja surullisen asian takia. Ja siksi että on tylsää eikä mitään tapahdu… Syitä löytyy täysin ajattelematta. Nyt pitää oppia ajattelemaan!
Kosmetiikka; tottakai tarvin hyviä ihonhoitotuotteita. Vaihdan aina pari kertaa vuodessa merkkiä, ettei ihoni totu liikaa yhteen tuotteeseen. Silmämeikki on hiukan ongelmallista, koska silmäni valuvat vettä pienessäkin tuulessa, talvi ilmoista puhumattakaan. Huulipuna on usein Lancomen, se laatu sopii minulle.
No ni, nyt vaan sit selkä suorassa kohti torstaita. Ei se oo ku neljän päivän päässä. Se menee vaikka päällä seisten. Mullaki tekee tiukkaa juuri nyt. Tai teki mutta helpotti vähän kun pääsi sisätiloihin katselemasta puistoissa siidereitään juovia ihmisiä.