Tampereella liikkuu koekemikaaleilla laimennettua piriä, joka saa aikaaan sen että elimistö pettää: sydän, munuiset, aineenvaihdunta ym. Kaksi ihmistä on jo kuollut tuskallisen kuoleman käytettyään tätä “piriä”. Joten jos ostatte vauhtia, ostakaa vain ja ainoastaan ihmisiltä,joilta tiedätte saavanne aitoa amfetamiinia. Please, ei enää turhia kuolemia.
Ei piriä kannata muutenkaan ostaa/ottaa.
Vituttaa kun jotkun älypäät menee myymään nuorille laimentamattomana aineita, joiden normaali kerta-annos saattaa olla niinkin pieni kuin alle 5 milligrammaa. Sitten kun näillä vedetään övereitä niin seurauksena tulli alkaa luokittelemaan mielivaltaisesti kaiken mahdollisen lääkeaineiksi eikä tutkareita pysty enää tilaamaan nekään jotka tietäisivät mitä tekevät niillä. Mullakin on tainnut juuri jäädä kannabinoiditilaus tulliin.
p.s. tavallisesta piristäkin voi saada rabdomyolyysin (lihashajoaman) ja munuaisvaurion, jos sitä vetää laimentamattomana jonku 500mg:n norsunannoksen ilman toleja.
Nyt ei ole kysymys nuorista vaan pitkän linjan käyttäjistä. PIriä kun ihmiset vetää kuitenkin niin turha mun on alkaa paasaa että “älkää vetäkö”. Koekemikaalit ois saatava pois Suomen markkinoilta, koska aina niihin delaa jengiä----vaikka kuinka tietää mitä tekee niillä, niin aina sattuu vahinkoja. Oi kultaista aikaa ennen 2000-lukua, kun huumeeet oli vielä aitoja eikä mitään muuta. Omaksi onnekseni oon ollut yli 11 vuotta käyttämättä, olen hengisssä ja terve.
Koekemikaaleja/tutkareita ei tulla saamaan nykyisellä päihdepolitiikalla kuriin vaan päinvastoin ongelma tulee vain lisääntymään. Ainoa vaihtoehto on kaikkien huumeiden dekriminalisointi ja mahdollinen laillistaminen myöhemmin. Tällöin ihminen joka haluaa käyttää stimulantteja voi hankkia niitä puhtaana (tai oikeaan annoskokoon titrattuna), saa tarvittavan informaation (rehellisen tieteeseen perustuvan) kemikaalin riskeistä/vaikutuksista ja täten koekemikaali kauppa kuihtuu pois kun parempaa saa helpommin, turvallisemmin ja asiallisemmin.
Tälläisessä tilanteessa niiden stimulanttien käyttö ei kuitenkaan räjähdä vaan päinvastoin vähenee kuten olemme esim. Portugalista saanneet huomata (ihmisistä vain 90% on niitä jotka päihdeaddiktioon sairastuvat koska se ydinongelma ei koskaan ole mikään yksittäinen psykoaktiivi vaan jokin psykologinen yksilöllinen ongelma siellä kunkin korvien välissä sekä sosiaaliset taustavaikuttimet)). Ihmiset pääsee tällöin helpommin hoitoon ja addiktien “pamputtaminen” loppuu kun heitä aletaan kohtelemaan sairaina yksilöinä jatkuvan vainoamisen sijaan. Kaikki osapuolet hyötyvät eli selkeä “win win-tilanne”.
^Tuota, vain 90% päihteidenkäyttäjistä “sairastuu” päihdeaddiktioon? Faktat hallussa? Aika marginaalinen osahan se on päihteen kuin päihteen käyttäjistä joista tulee addikteja Vaiko kirjoitusvirhe kenties?
Juu siis tarkoitukseni oli kirjoittaa 10%:tia. Lennelty ilmeisesti liian korkeella satelliittiperspektiivissä aiemmin… Sitä se teettää ku touhottaa :mrgreen:
Totta, että pitkänlinjan konkareille, jotka “tuntevat rajansa” vasta sattuukin vahinkoja, enkä suinkaan kiistä sitä, etteikö tutkareissa olisi ne omat, tietyt riskinsä, kun eivät läheskään kaikki vaivaudu niin maan perusteellisesti selvittämään, mitä vetävät ennen kuin vetävät, mutta kylläpä niihin “aitoihinkin” huumeisiin vain kovasti kuoltiin/kuollaan. Sitä paitsi, nykyisin suuren osan (laittomatkin) huumeet ovat ihan lääkefirmoilta tullutta tavaraa, josta ainakin tietää, mitä se nappi X pitää sisällään ja niihinkin roippeisiin kuollaan .
Olen yhtä mieltä Soikkelin kanssa siitä, että mikään tutkareiden jahtaaminen ja vahtaaminen ei ole ratkaisu, vaan dekriminalisointi auttaisi paremmin ehkäisemään näitä tapaturmia, kun ei “tarvitsisi” turvautua tutkareihin, vaan voisi helpommin ja huolettomammin vedellä nyt vaikka sitä ehtaa piriä. Tutkareita toki saavat puolestani aivan vapaasti käyttää ne, jotka haluavat moisia itseensä testata.
Eli tiedoksenne: pääkaupunkiseutu ja Tampere taas kehissä: koekemikaaleilla jatkettua lirpakkaa liikkeellä. Olkaahan varovaisia.
Ehkä tuo ei nyt kuitenkaan ole AINOA vaihtoehto. Joku välimalliratkasu tohon pitää kehitellä mun mielestä.
Välimallin ratkaisuhan olisi nimenomaan käytön ja hallussapidon omaan käyttöön dekriminalisointi ja kokonaan laillistaminen olisi sitten se lopullinen ja paras ratkaisu. Uskon että tämä tulee tapahtumaan vielä minun elinaikanani, sillä huumausaineiden kieltolaki tulee päivä päivältä kalliimmaksi ylläpitää.
Huumeidein laillistamiseen pitää tietenkin yhdistää oikeaa tietoa levittävää valistusta. Päihteidein myynti tapahtuisi apteekkien kautta, jolloin työntekijät voivat varoittaa aineiden yhteisvaikutusista ja vaaroista. Päihteitä ei saisi myöskään markkinoida (tämä koskisi myös alkoholia), mutta niistä saisi kuitenkin jakaa tietoa.
^
Petri.
Sinun pitäisi ehdottomasti olla lakeja säätämässä,koska mielestäni tuo apteekki-idea olisi varsin toimiva .
Itse uskon myös ,että elinaikanani tulee huomattavia vapautuksia päihteisiin ,mutta joo ehdottamasi malli toimisi mielestäni erittäin hyvin .
Räsäs Päivi ohoi & muut tukarit ,nyt teidän pitäisi herätä ,myös niistä herätysjuhlistanne hoitamaan asioita kondikseen.
Tänään kun saatiin lupa olla halutessaan ihan homona- perhettä perustamassa ,olisi voinut myös pienen lisä pykälän säätää,joka olisi sallinut streitinkin ihmisen halutessaan ,vaikka päihteillä aivan homona & metskata seksuaalisuuttaan vaikka silokkipäissään …
Ugh- umpihetero on puhunut ( ja nukahtaa seuraavaksi ,ennen semi sekavia muminoita)
Ei se vika mielestäni koekemikaaleissa ole vaan ajattelemattomissa ihmisissä, jotka ei viitsi ottaa asioista selvää vaan vetävät samantien hirveät pikajunat ränniin ja sitten ovat hätää kärsimässä…
Kannattaisi hankkia hyvät pohjatiedot aineesta kuin aineesta ennenkuin käyttää, etenkin koekemikaaleista.
Itse olen kokeillut varmaan yli 10 erilaista tutkimuskemikaalia enkä kertaakaan ole ottanut sellaista yliannostusta, että olisin tarvinnut ambulanssia. Miksiköhän?
Mutta toki Alexandra45 tekstin perusteella syy ei ole täysin käyttäjissä vaan niissä, jotka ovat pirin laimentaneet koekemikaaleilla eivätkä ole rahan ahneuksissaan asiasta käyttäjille kertoneet.
Kuitenkin jokaisen käyttäjän, kokeneenkin käyttäjän olisi hyvä kokeilla uutta “piri” erää ERITTÄIN varovaisesti. Luulisi sen jo vähän soittavan hälytyskelloja, jos yksi on kyseiseen aineeseen jo kuollut…