Heräsin eilen aamuyöllä. Olo oli aika huono. En saanut pitkään aikaan unenpäästä kiinni. Mietin, että nyt saa luvan riittää. En enää juo. Nukahdin ikuisuuden kuluttua.
Heräsin aamupäivästä. Olo oli huono; en ollut syönyt mitään edellisenä päivänä. Eli olin syönyt, vähän, joskus puolitoista vuorokautta aiemmin. Mietin että nyt se kyllä riitti. Kävin kaupassa ostamassa ruokaa, lainarahalla. Tulin kotiin ja tuunasin pizzan. Kun pizza oli syöntivalmis, edellisestä syömiskerrasta oli melkein kaksi vuorokautta. Pizza maistui todella hyvältä ja meni suoraan läpi. Nyt saa riittää.
Olin koko päivän kotona. Katselin leffoja ja sarjoja, sivusilmällä. Olin iloinen siitä, että nyt riitti. Rahaa olisi ollut, mutta en halunnut juoda. Kyllä, nyt se riitti: enää en juo.
Torkuin ja katselin leffoja/sarjoja koko päivän. Yöllä nukuin ehkäpä 12 tuntia, tosin heräilin vähä väliä hiestä märkänä. Ei auttanut kääntää tyynyä, kumpikin puoli oli läpimärkä. Nyt kyllä riitti. En enää ikinä juo.
Heräsin tänään joskus aamu 9. Olin iloinen; tänään oli tullut rahaa ja siitä jäisikin jotain, kunhan maksaisin velkani enkä käyttäisi rahaa alkoholiin/tupakkaan/huumeisiin. Loikoilin pitkän aikaa sängyssä ja huomasin, että tänään on nätti keli. Juuri ennen sängystä nousemista ja suihkuun menoa mielessäni kävi, että jospa silti joisin tänään. Vielä tämän viimeisen kerran. Se riitti, nyt ei riittänyt.
Kävin suihkussa ja lähdin Alkoon. Olin Alkossa aamu kympin maita. Sitten kävin vielä Lidlissä ostamassa kaljaa koska siellä on halvinta kaljaa.
Matkalla Alkoon pysähdyin suosikkipaikallani, pienen puron varrella. Istuin siinä ja poltin toisen tupakin. Yritin estää itseäni menemästä ostamaan alkoholia. En onnistunut. Mietin jotain sellaista että “mitä vittua minä oikein olen tekemässä?”. Hyvin pian kuitenkin kyllästyin itseeni ja jatkoin matkaa kohti kaljaa.
Kävellessäni Alkoon/Lidliin melkein itkin, en oikein tiedä mitä tai miksi. Jatkoin matkaa. Alkon ostokset onnistuivat helposti, enhän ollut edes krapulassa.
Heti Alkosta lähdettyäni mieleni täytti tavallaan sekä ilo että tyhjyys; tämän päivän homma on pulkassa, huominen menee krapulassa (kai), eikä tässä tarvitse miettiä mitään sen kummoisempaa.
Tulin kotiin ja aloin ryyppäämään. Ei ollut vielä edes puolipäivä. En ollut ostanut Lidlistä ruokaa, koska… Noh, tulihan sitä eilen syötyä. Ja JOS tämä päivä ei vieläkään riitä, niin säästyy sitten nekin rahat johonkin tärkeämpään…
Tämän kirjoitettuani on parempi olo. Ehkä tämä päivä riittää.