Kirjoitan tänne nyt lopettamis tarkoituksissa. Olen saanut lopultakin tarpeekseni tästä narkkaamisesta, ja tällä kertaa olen todella motivoitunut lopettamiseen.
Oma tarinani on se, että aloitin Subutexin käytön noin 2,5-3v. sitten. Tarkoitukseni ei tosiaankaan ollut päätyä riippuvaiseksi. Käytin sitä alkuun tosi pieniä määriä nokitellen, sillä kärsin niihin aikoihin voimakkaista selkäkivuista sekä hammassäryistä. Pikkuhiljaa aloin mieltyä siihen, vaikka alkuun aineen käyttö aiheutti kamalaa oksentelua, opin jopa tykkäämään siitäkin. Niinpä aloin viihdekäyttää viikonloppuisin, perustelin sen itselleni sillä, että se on ok koska mulla ei ole mitään muita paheita esim. Olen täysin absolutisti, en polta jne. Jossain kohtaa viikonloppukäyttö laajeni jokapäiväiseksi ja määrät tietenkin myös nousivat.
Nokittelusta siirryin iv käyttöön noin 1v.10kk sitten, tyhmyyksissäni ja tilanteen pakosta. Sinä syksynä tuli hetkellisesti kuiva kausi ja lääkettä ei saanut mistään. Sitten oltuani reilun viikon kipeänä tuli Xonea vastaan ja siitä se iv touhu lähti käyntiin.
Aluksi läheinen joka mulle lääkettä sääti ja joka on ainoa kuka on tästä mun salaisuudesta edes tietänyt pisti mulle ja katsoin aina poispäin ja teeskentelin etten muka iv käyttäisi. Jossain vaiheessa en jaksanut olla toisesta ihmisestä riippuvainen joten opettelin itse pistämään.
Vuosi sitten yritin hetkellisesti lopettaa, sillä pelkäsin joutuvani testeihin työn puolesta. Siitä ei tullut yhtään mitään, mutta se johtunee siitä, että en ollut oikeasti valmis lopettamaan enkä nähnyt elämää mielekkäänä ilman piikkiä.
Tämän kesän kuluessa mulla on määrät nousseet siihen, että päivittäin on kulunut 4-6mg mikä on ollut mun tuloilla ihan liiallista pröystäilyä. Kun päätös lopettamisesta syntyi aloin vähentää määriä ensin 3mg/pv ja sitten 2mg/pv ja nyt viimeiset päivät menee 1mg/pv ja maanantaille mulla ole enää mitään, joten siitä se lopetus sitten lähtee käyntiin!
Olen varustautunut seuraavanlaisesti lopetukseen: Sain reseptin 15mg Opamoxiin joita pystyn ottaa max.4/pv sillä resepti on iteroitu (En ole tuosta sanasta ihan varma). Yhteensä näitä on vielä apteekissa hakematta 2 x 30 purkkia ja kotona yksi avattu josta mennyt muutama jo. Verenpainelääkitys eli Propral mulla on muutenkin ja niitä voin syödä niin paljon kuin tarvitsee.
Kaapista löytyy nyt lisäksi magnesiumia poretabletteina, kipugeeliä eli vahvinta reseptivapaata Voltarenia, Treo poretabletteja eli näissä on niinkuin aspiriini ja kofeiini yhdessä ja oon näitä käyttänyt jalkasärkyihin ennenkin ja on yllättävän tehokkaita. Joo ja ibuprofeiinia löytyy sekä vielä sellaisia Espanjasta tuotuja flunssalääkkeitä jotka on ainakin flunssaan olleet tehokkaita ottaessani niitä joskus aiemmin. Imodiumia ripuliin. Tässä mun arsenaali tällä hetkellä. Kertokaahan viisaammat jo lopettaneet ja vieroituksen läpikäyneet olenko muistanut kaiken, vai onko vielä jotain mitä pitäisi hankkia?
Mulla on vielä onneksi kesälomaa jäljellä niin, että töihin pitäis mennä päivänä 8. Haen tarvittaessa sitten saikkua mikäli en ole vielä silloin työkunnossa.
Vielä yksi asia. Mä en voi hakeutua avun piiriin enkä mennä katkolle tai edes mihinkään a-klinikalle puhumaan tästä mun riippuvuudesta liittyen mun perhetilanteeseen sekä työnkuvaan. Mun on tehtävä tämä yksin. Olen kieltänyt läheistäni joka on mulle Subua säätänyt tuomasta mulle enää mitään vaikka kuinka itkisin. Mä ajattelen, että nyt mun pitää tehdä päätös ja joko lopetan, tai jatkan jopa loppuelämäni tai hakeudun korvaushoitoon mikä sitten pilaisi mun elämän muulla tavalla.
Päädyin lopettamiseen, ja toivon täältä saavani vinkkejä ja vertaistukea jotta tästä selviäisin kunnialla.