TajunnanVirtaKeijo

Ja myös tätä sarjaa, kerrassaan mainioita… :laughing:

Hömppäveikot - Kisastudio - youtu.be/buSZ49Cujnw
Jopet Bemarin pyyhkijät lensi ilmaan - youtu.be/rGQYrXasRE4
jopet show treffi24 - youtu.be/lFIkbBBidTQ

kelmit, kerrotut killit, keimailevat kiltsit

kirotut kellit, today is cybermonday!

Nyt mä olen tekemässä niin upeaa sivua nettiin etten mä tiedä miten päin olis. Mut kun mulla ei ole mitään kirjoitettavaa sinne. Siitä tulee talvisivusto ilman maisemia ja joulukräpellyksiä, sellanen selkee mut hiano. Aikaa siinä kyllä palaa kun pitää samalla opetella kaikenmaailman juttuja.

Hyvä sitniin…

elli

melli, ellinoora, hellin, kellin, puhellin, ellivaara, selli

Heinäkuuhun 2017 mennessä Väestörekisterikeskuksen mukaan Elli-nimen on saanut 22 865 henkilöä, jotka kaikki ovat naisia.

kellit otsassa

Kyllä on metsien mies nyt ryvettynyt ja jopo otsassa… pirun piski otti vainun laavulla ja lähti kun ohjus korpeen…tuolla ihanassa räntävesikurapaska ilmassa olen sen perässä painanu jokusen tunnin kunnes löysin…oli koirakin sellaisessa kunnossa, että autonpesuharjalla ja mäntysuovalla oli käyttöä ennenkuin edes kodinhoitohuoneeseen oli päästäminen…meinas hermot mennä… nyt istun taas lempipaikassa kera päihdelinkin… :laughing:

Joo… tutun kuullosta. Mun tämä nykyinen kultsikka läks keväällä 2010 oletetun peuran perään,
näin Kaupin mettissä vain hyvin todellisen ison ruskeen perseen ja siitä paikasta vapaanaollut
hurtta ampui perään ja oli tuolloin n. 3½ v ja vaikkei siinä mennyt vajaata puolta tuntia kauempaa,
kun jouskariradalla sen taas näin, olin aikasta käärmeenä ja painuin siitä nelipäiväiselle alepupi-istunnolle,
joka jäikin sattumoisin tän elämäni viimeiseksi kapakissakäynniksi, mutta fillari läks lukittuna Hämeenkatu
yhdestä, joten jos joku tietää siitä mitään, niin ei se mitään, sillä tänään vastaanotin yhden toisen romun,
sillä edellinen poltettiin keskustassa ja näin… hyvä että sakemanni palas ! karmeita ovat nuo tilanteet…

jelpit vanhoilta tukkijätkiltä, kun oma keksi jäi tukkipuiden väliin ja saappaatkin unohtu yöksi suden raadeltavaksi,
kun aitassa piti päivystää, ettei ellillä tule paha uni tai äijänsä saavu kännisenä riehumaan, vaikka savoton pomo onkin

keksittömän jätkän onneton naispuutteinen hääyö

Juu kauheita tilanteita…ja onneks tuli takas… kun noi on vainun saatuaan ihan umpiluupäitä…sit saattaa mennä jalka tmv (nytkin vuotaa tassun väli kun on johkin sen repiny) ,kun painavat menemään täysiä tuolla rämeessä…koiran löydettyä on aina niin helpottunut olo…on aina vähän miettimistä kuinka olla johdonmukainen “kouluttaja” kun ei pitäisi liikaa antaa vihastuksen tulla läpi sitten kurinpalautteen aikana…siellä ihmisten ilmoilla on vielä lisävaarantekijänä näissä tilanteissa liikenne yms… aika paljon olen muuten perusluonteen piirteistä huomannut samaa kultsikoissa ja tossa sakemannissa…

Mutta kelleistä ja koirista kivessyöpään :laughing:

:unamused: …ei ole tainnu ak47:sta kuulua mitään vähään aikaan…? …onko eksyny frisbee golf radalle tai kirjastoon?..vai liekö pesiytyny peittonsa alle talviunille…?

^ En osaa sanoa, onko niissä samaa, mutta voivat hyvin tulla toimeen keskenään, siitä on itsellä näyttöjä ja
kokemusta, mutta kaveri vaan läks viime kuussa koirien taivaaseen ja tässä kohtaa olen hiljaisesti myöntävä
tai toivova ja jopa hieman uskovakin, että sellainen mesta todella on, vaikkei sitä tietenkään todellisuudeessa ole :cry:
Se koiran kadottaminen on puhdasta kauhua, sillä on olemassa tapauksia, että ilotulitusta on lähdetty karkuun,
eikä ole koskaan enää nähty, vaikka harvinaisempia ovatkin. Ja jenkeissä tietenkin monen leffan edestä sellaisia
tarinoita, ettei ole ihan varmaan tottakaan… että vaikkapa husky katoaa ja viiden vuoden päästä ilmestyy
jossain toisessa osavaltiossa ja siitä on tullut uuden kansalaisia valvovan organisaation yliluonnollinen
etsiväkuono, jonka avulla päästään viimeisten natsirikollisten jäljille ja selviääkin, että he asuvat
viidennessä ulottuvuudessa. noniin, päivän stephenkingit, jolta kelasin luokattoman
huonon pimeä puoli-tv-leffan, kun ei pystynyt selvinpäin kattomaan normaalinopeudella…

hatuntekijän ja superkeksin keksijä aamupalaverissa maantiekahvilassa suunnittelemassa
innovaationa markkinat valtaavaa hittiä nettikauppaan: päässä pidettävä,
auringonsäteet keräävä ja mobiilia ruokkiva päähine, joka
on myös nälissään syötävä herkku ilman kalorikertymiä

^^ Niin siitä koulutuspuolesta en osaa sanoa muuta kuin että on johdonmukainen ja tarvittaessa tiukka.
Paimenkoirat on vaan niin erilaisia kuitenkin käytökseltään, sillä noutajat haluavat miellyttää ja tollanen
betanarttu, joka on tohveli jo muutenkin, on varsin helppo. Mähän olen kuitenkin toistanut samoja asioita
tuhat kertaa, kuten esim. sisälle tullessa aina ensin vessaan joka säällä, sillä se on siten helpompaa.
Ravistellaan aina ulkona ennen sisällemenoa yms. käytännön kautta tällanen puolisotiaallinen
meininki läpi elämän

Ja vapaana pidän todella paljon, sillä olen sen luokan kriminaali, mutta ei tosiaan enää lähde mihinkään, vain oravaa ajaa takaa niin perkeleesti, mutta jänöt ja linnut on jääneet taakse, sillä ikääkin jo yli 11 vuotta. Ekat kymmenen vuotta koirien kanssa on siis vaikeinta ja fyysinen ikä on se hidaste, vaikkei este olekaan mihinkään kivaan. Itsekään en aivan hevillä lähde joka juttuun mukaan, ellei aivan varmasti saa niin hyvää seuraa, että kantsii :laughing: omaani parempaa on ihan hyvä alku.

ja kattelin tota sakemanninohjeistamista vielä tiiviimmin näinä vuosina ja naiset on usein
tiukempia ja pitkäpinnaisimpia siinä ohjaajan pestissä, jos luonne on just sopiva.
ja miehen kanssa sitten siitä ei olekaan mitään hyötyä tai ei (ollut) ainakaan mun tapauksessa, ah ´ :sunglasses:

Niin ja voihan koira lähteä joka tapauksessa, jos on lähteäkseen, se on aina riski, kun ollahan vappaana,
mutta en mä ainakaan siitä olis luopumassa tai niin aio tehdä ja teilläkin tuo lienee ideana ja on osa terapeuttista eläinohjelmaa kaiken muun ohella tässä raittihin elämänmuodon rikastuttavassa monimuotoisuudessaan…

:arrow_right:

Juu…kuulostat kyllä kaverilta joka on koirien kanssa elänyt ja kasvanu… :wink: ihan fiksuja metodeja…totutuista tavoista ja rutiineistahan koirat tykkää ja niihin olisi jopa suotavaa pyrkiäkin…niin ja tosiaan sitä tervettä maalaisjärkeä

Tuossa johdonmukaisuudessa pysyminen on itselläni välillä vaikeaa juuri näinä “karkaamiskertoina” kun palaa totaalisesti pinna ja sit tulee helposti raivostuttua koiralle…eikä se mun karjuminen auta mitään…päinvastoin…ja sit kun vähän tasaannun alkaa se anteekspyyntely…eli ei niin johdonmukaista näinä kertoina ole mun toiminta ja kasvattaminen…tääkin on niin jännä, että vieläkin sorrun tähän vaikka olen koirien kanssa elänyt koko elämäni…kyl toi Rassu tosin aina on korvat luimussa nöyränä anteekspyyntelemässä aina pari tuntia näiden töppäysten jälkeen toimin mä kuin vaan…

Koirista vielä puheenollen…meillä oli silloin kun olin vauva-n.6.vee sellanen jättiberni…se oli aivan huippukoira…äiti kuulemma luotti siihen lastenvahtina enemmän ku mun isään…joskus äiti jätti meidät veljekset hiekkalaatikolle ja komensi berniä vahtimaan meitä… niin se koira ei päästäny meitä pois siitä hiekkalaatikolta…se veti meitä sellaisilla kärryilläkin…niinku poni…ai vitsi noita aikoja… lonkat tais siltä mennä…

Kun tosta aika joskus jättää… taidan seuraavaksi ottaa Irlannin susikoiran…

Loogisuus toimii ja olen siitä itsekin diggaileva. Tuhansien toistojen kautta, kohdusta hautaan, muttei tuhannen kapakin kautta.

Ei mulloo kuin kolmannes elämästä mennyt koirallisena. Useimpien kanssa tulen hyvin toimeen ja saan luotua nopeasti yhteyden. Olenhan itsekin melkein jalorotuinen.

Eläimet on parhaita !

Bernit on aivan huippuluonteisia ja irkkusakemannin tavoin säkää on ainakin tarpeeksi.

Kyllä mä olen löytänyt omani n. 400 rodun joukosta: kultainennoutaja !

Ainakin itselleni sen mukana tulleet terapeuttinen vaikutus, sosiaalinen puoli ja liikunnallisuus on olleet todella tärkeitä. Raitistuminen tuskin olisi muuten tapahtunutkaan…

koi

koitere, coitus int, aamunkoi, koiperhonen, haarukoi, koittaa, hiekoittaa

Äääääääääääääääääääh

koittaa sormella, hieroa älynnystyrällä, avata imukupilla, tempasta kerralla juurineen, senkka nenästä, verenkuva, pitäjä ja varallisuus, ulkonäkö ja sisälukutaito, tulentekomysteeri, leirin tilapäisyys, naapurin tontille kipattaessa, täytemaa,
täytekakku, pikku kakku istuttavaksi, kuten viininpolkijan rapulapäivänä ja sato muutoin oli riittävän päihdyttävä käliförniän ihanissa maisemissa, jossa monet mamut ovat sulassa sovussa ajoittan, mutta rotumellakat jatkuu

sopuisana eläkkeelle, eläkesopu, sopeutumiseläke

Eläke lääkäri, lääkärieläke,tuija nurmi, nuija turmi

lääkärit eläkkeellä, eläkkeen sopeuttaminen lääkärin eläkkeeseen, varaeläkkeen lisäeläkejärjestelmä

kansanedustajien asettama ja valtioneuvoston palkkakomitealle alistama sopeutuseläkkeen tutkimusryhmä
ja lopputuloksena miljoonan käytetyn tutkimuspalaverikulujen jälkeen on: tarvitaan enemmän tutkimusta ja myös yksityiseltä puolelta voidaan ostaa riippumattomia asiantuntijapalveluita, mutta ennen sitä on asetettava uusi
tutkimuslautakunnan hyväksymä ja virallisesti äänestämä ja valitsema lautakunta, joka päättää näistä asioista ja siihen tarvitaan rahoitusta, jota ei siis vielä ole, mutta asiaa pyydetään kiirehtimään ensi viikon meno- ja tuloarviokierroksella

byroraakki suvun käskystä ja vaimon kiristämänä ja koirankin hyväksymänä

[i]Lähetetään eduskunnan valitsema sopeutumiseläkettä tutkiva työryhmä tutustumaan muiden maiden kansanedustuslaitosten vastaaviin eläkejärjestelmiin sekä muihin palkka-, sekä kulukorvausjärjestelmiin. Työryhmä koostuu kansanedustajista, koska mikään muu taho ei voi tietää kansanedustajien palkkioiden sudenkuoppia. Työryhmä koostuu 200 edustajasta ja koska asia on kiireellinen päätettiin aloittaa tutustumismatka nopeutetussa aikataulussa. Työryhmä aloittaa tutustumismatkansa ensi maanantaina Saudi-Arabiasta, käy sen jälkeen Bahrainissa sekä jatkaa sieltä välittömästi Australiaan. Sieltä matka jatkuu Karibian saarille.

Matkan arvioidaan kestävän ensi kevääseen saakka. Kotiin palattuaan kansanedustajat jäävät välittömästi kesälomille.[/i]

[i]Karibialla meidän kansanedustustuslaitoksen kansanedustajat ja avustajat (poikkeusluvalla 17 per edustaja, sillä tarvitaan joka-alojen spesialisteja ja hlökohtaisia valmentajia pari, sekä toki apuvalmentajia…) kokivat pahan takaiskun,
sillä kaikki eivät olleet ehtineet ostaa tuliaisia ja koko matkaseurue päätti näin pikaisen palaverin jälkeen jäädä vielä kuukaudeksi paikan päälle ns. pidennetty kokousmatka ja pääasialliset perusteet, jotka olivat tässä tapauksessa… ne olivat… no, ne olivat vaikkapa pitemmän jakson tutustuminen paikallisen työvoimaviranomaisen toimintapoihin ja yrittäjien rangaistusmenettelyjärjestelyihin ja näistä suomalaiset lainsäätäjät tulevat saamaan uutta pontta

ihan kaikenlaiseen säätämiseen[/i]