Tähdet ja alkoholismi

O

Mene ihmeessä käymään yksityisen psykiatrisen erikoislääkärin luona niin saattaisi selvitä mistä kenkä puristaa ja ehkä alkaa sitä tukeakin löytymään.

Ps. Olen muuten harvinaisen tietoinen siitä miten ainakin oman syntymäaikani tähtien voimakuviot ovat vaikuttaneet ja alkoholismini oli osa sitä mutta onneksi maailma muuttuu ja toipumista tapahtuu :mrgreen:

Astrologian eräs puute on, että koko astrologinen järjestelmä on siirtynyt yhdellä kokonaisella merkillä niiden 2000 vuoden aikana, jotka järjestelmän laatimisesta ovat kuluneet. Tämä merkitsee, että kun joku luulee nyt olevansa jousimies, on hän tosiasiassa skorpioni; ja jos joku nyt ajattelee olevansa vaaka, on hän todellisuudessa neitsyt. Se tarkoittaa, että jokainen laadittu horoskooppi on kuukauden verran ajastaan sivussa ja ihmiset käyttävät kuukauden verran pielessä olevia horoskooppeja.

Sä et nyt ole ottanut tätä huomioon!

On olemassa helisee tuota “astrologiaa” jossa tulokset ei oikein natsaa ja sitten on sitä toistakin vakavampaa puuhaa :mrgreen:

T

Kuulostaa hienolta idealta ja AA:han on jopa niinkin mahtava klubi, että siellä voi ihan itse päättää millaisiin Korkeampiin Voimiin haluaa tukeutua. Voi valita tähtitouhut, demonien palvonnan, tavallisen kristillisen lähestymistavan, jonkin täysin oman luomuksen, spagettihirviön tai vaikkapa pitää sitä ryhmää itsessään voiman lähteenä.

Kolmas askelhan kuuluu seuraavasti:
3. Päätimme luovuttaa tahtomme ja elämämme Jumalan huomaan -sellaisena kuin Hänet käsitimme.

Minä olen savolaisen astrologia-haaran mukaan merkiltäni “puntari”. Minun horoskoopissani lukee seuraavasti: ”tuntuu, että vanahenet ihan silimissä, korvattii alakaa työntee tupsukarvoo. Mittää et asialle maha, seon sinun kohtalos. Joskushan vanahuus ja viisaus kuuluvat yhteen — mutta ee kuitenkaa sinun tappauksessas."

Häh, täh, tähdet vaikuttaa onko alkoholisti? Onko tämä jokin trolli?

Astrologian rinnalle on noussut myös Sporalogia.

Soikannel aina vihjailee omasta “uskostaan”, vaan ei koskaan kerro sen enempää siitä.

Ehkä A-klinikan työntekijä suhtautui asiaan enemmän ammatillisesti kuin hengellisesti. Samoin kuin palomies joka pitää tärkeänä ensin sammuttaa tulipalon ja jättää sen jälkeen mietittäväksi oliko palo herrajumalan suutuspäissään sinkoama kosto, sähkövika, pyromaanin tekoja vai juopuneen päälleunohtama kaasuliesi.

Omalla kohdallani onnistuin hyvin siten että keskityin aluksi siihen että lopetan juomisen. Nuo korkeammat voimat ehtii kyllä sitten miettimään. Ehkä riittävän pitkästä selvänäolosta olisi jopa apua ajattelussa. Maailmankaikkeuden ja filosofian peruskysymysten ratkaisu ja kannanotto siihen onko “korkeampia voimia” (siis näiden maallisten nostokurkien ym lisäksi) olemassa vai ei , ei olisi ainakaan minulta onnistunut silloin kun enrgiaa tarvitttiin paljon elämäntavan muutokseen.
Eikä muuten riitä minun aivotoiminnan kapasiteettini siihen vieläkään. Onneksi olen huomannut ettei minun edes tarvitse tuota kysymystä ratkaista, voin ihan hyvin jatkaa elämääni kaikessa rauhassa.

Wikipediassa on siitä näköään jotakin fi.wikipedia.org/wiki/Sporalogia

Tuohan se paras ratkaisu on, jotta ensimmäiset asiat ensiksi.

Kun kuitenkin on ihmisiä, joilla ryyppäämisestä huolimatta, on vahva usko “korkeampiin voimiin”, niin tottahan se määrittelee myös raittiuden viitekehyksen.

Olen samaa mieltä, Helisee. Joskus voi tosin olla jopa niin, että juuri ryyppäämisestä johtuen usko korkeampiin ym muille näkymättömiin voimiin on tajunnassa päällimmäisenä.

Mutta, onnistuu se niihin uskominen toki ryyppäämättäkin. Ja aivan varmasti, tuon filosofisen kannanoton -suuntaan tai toiseen- tehty ratkaisu vaikuttaa kovin moniin valintoihin ja asennoitumisiin ihan automaattisesti.

Teologiystäväni selvitti minulle joskus ylihengellistämisen ongelmaa.

Useissa asioissa, kuten vaikkapa nyt sitten raitistumisessa tai kaljapullojen eestaaskuljetuksessa pohjastaan puhkipalaneen äitimuorilta perityn kernikankaisen kauppakassin uuteen vaihtamisessa voi päästä vähemmällä kun ottaa asian asiana eikä tee siitä teologista kysymystä.

Jos asiaan pitää kytkeä oman elämän luovuttamista Jumalan keinuteltavaksi vaikkpa höystettynä ympäripyöreillä lausekkeilla siitä että Jumalan saa sitten määritellä minkäkokoiseksi ja väriseksi tahansa kuten sen itse ymmärtää, on kysymys kuitenkin asioiden koplaamisesta toisiinsa. Kytkykaupasta parhaimmillaan.

mies metsänreunasta kirjoitti

Tähän tapaan minunkin raitistumiseni tapahtui. Kun tuli halu lopettaa, tiesin jotakin AA:sta ja päätin luovuttaa juomiseni sen haltuun. Muuta en odottanut enkä pyytänyt. Raittiuden jatkuessa olen sitten saanut selville syitä, miksi turvauduin alkoholiin. Alkoholismin perimmäistä olemusta tai syytä en tiedä eikä sitä kai osaa selittää toistaiseksi mikään tiedekään.

Uskon että saan pitää raittiuteni päivä kerrallaan pysymällä AA:n piirissä ja hoitamalla palvelutehtäviä omalla vuorollani.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

“Alkoholilla on Neitsyeen maaginen vaikutus, hänestä sukeutuu härskien juttujen kertoja ja reikäpäinen koheltaja, ja jo ensimmäisessä baarissa hän on ripustautunut ensimmäisen kelvollisen näköisen vastaantulijan kaulaan ja häipynyt harrastamaan seksiä tämän kanssa ravintolan vessaan. Yökerhon tanssilattialla hän saattaa intoutua strippaamaan tai vähintäänkin vilauttelemaan strategisia paikkojaan kavereilleen, jotka tapauksesta riippuen tuntevat hämmästystä, hilpeyttä, myötähäpeää tai kauhistusta Neitsyen tempausten johdosta. Loppuillasta Neitsyt on niin humalassa, että ravintolasta poistuessaan unohtaa takkinsa narikkaan, kaatuu kuralätäkköön ja löytää itsensä aamulla alastomana jostakin kummallisesta paikasta vielä kummallisemman tyypin vierestä. Mitään muistikuvia hänellä ei ole, miten on tuon tyypin viereen joutunut ja hän häipyy vähin äänin kotiin, ennen kuin sängyssä makaava tursake herää. Kotiin päästyään Neitsyt kieriskelee ankarissa itsesyytöksissä, viihtyy monta tuntia suihkussa ja käy vaivihkaa etsimässä hukkaan joutuneet tavaransa. Muutaman viikon hän elää taas kuin pyhimys ja toivoo, ettei kukaan muistuttaisi häntä baari-illan tekemisistä. Turha toivo, näistä seikkailuista häntä muistutetaan vielä 80-vuotiaanakin.”

Luin horoskooppi.comin sivulta oman merkkini luonnehdinnan,ja tämähän on täyttä faktaa :wink:

Minun kartalla on ainakin voimakas Neptunus:
" On erittäin tavallista nähdä voimakas Neptunus esim. muusikoiden, tanssijoiden, näyttelijöiden, arkkitehtien ja elo- tai valokuvaajien kartoilla. Neptunuksen negatiiviset vaikutukset näkyvät myös yleisesti näissä ammattiryhmissä alkoholi –ja huumeongelmina tai mahdollisesti seksi –tai peliriippuvuuksina. Toisinaan ongelma(t) ei ole itsellä vaan jollakin lähipiiriin kuuluvalla, kuten esim. Bob Geldofilla, jonka ex-vaimo kuoli heroiinin yliannostukseen. Neptunus ei ole yksinomaisesti (juoppojen) taiteilijoiden planeetta, vaan se symboloi vahvastikin sosiaalista tiedostavuutta. Neptunuksen kautta koetaan yhteenkuuluvuutta kanssaihmisiin tai jopa koko maailmankaikkeuteen. Neptunus auttaa laajojen kokonaisuuksien hahmottamisessa. Siinä on järkeä uhmaavaa vaistomaista hengellisyyttä ja ihanteellisuutta, minkä takia vahvalla Neptunuksella tullaan helposti leimatuiksi tietynlaiseksi hörhöksi tai taivaanrannanmaalariksi"
Faktaa edelleen :wink:

Mulla vaikuttaa tähtikartalla korkeampi voima. Tänään on päiväkokous, niin ehkä siellä voisi käydä. Eiku nyt pitääkin tehdä yhtä opiskelutehtävää…

M

Irwin tarinoi
youtube.com/watch?v=WqfHY3DgnUo

astro.fi sivulta kopsattua;
"
KAHDEN KUUKAUDEN ASTROLOGISET VAUHTIPÄIVÄT ALKAVAT NYT

01.02.2016

Nyt vain kypärä päähän ja näkymätön suojakilpi kehon ympärille heti helmikuun alusta lukien. Planeettakuviot ovat niin massiiviset, ettei kukaan oikeastaan pysty jäämään paikoilleen. Liikkeelle sinut tulee pakottamaan jompi kumpi näistä vastakkaisista voimista: Innostus tai Ahdistus.

Molemmat ovat yhtä hyviä ja tarkalleen yhtä tärkeitä liikkeelle laittajia. Voit halutessasi vaihtaa lennossa tunnelmasta toiseen, kun tiedostat että molemmat ajavat sinua samaan suuntaan eli kohti oman henkisen päämääräsi suorittamista. Ahdistus on kosminen jänniteaita, joka ei anna lupaa mennä väärään suuntaan.

Innostus antaa toisenlaiset suuntaviivat, jolloin ei kertakaikkiaan malta poistua hyvältä tuntuvalta reitiltä mistään hinnasta. Koska jokainen meistä mielellään valitsee tämän jälikimmäisen vaihtoehdon, lienee syytä vilkaista miten tuohon innostuksen kenttään pääsee parhaiten sisälle silloin kun ahdistaa.

Ahdistus on poikkeuksetta merkki pysähtyneisyydestä elämässäsi. Se on toimintakäsky, eikä toiminnan kohteesta ole mitään epäselvyyttä. Ahdistus liittyy aina toiseen ihmiseen tai toisiin ihmisiin lähipiirissä, laitoksissa, instituutioissa, työpaikalla jne.

Tilanne selviää vain ottamalla härkää sarvista ja tekemällä jotain asian selvittämiseksi. Joskus pelottaa aivan hirveästi tällaisen selvitystyön tekeminen, koska sisimmässään tietää sen johtavan hetkellisiin menetyksiin omassa elämässä. Silloin on turvallisempaa kipuilla oman ahdistuksen kourissa. Valinta sekin, mutta valinta, joka ylläpitää ahdistuksen sydämessäsi.

Poikkeuksetta kuitenkin ahdistavan tilanteen kohtaaminen johtaa vapautumiseen alitajuisista ja täysin turhista peloistasi, jonka jälkeen Innostus tulee ja valtaa paikan sydämessäsi. Ei ehkä kovin helppo tehtävä, mutta lopulta ainoa keino ja nyt siihen kannattaa panostaa tosissaan heti helmikuun alusta lukien."