Eli mä olen ihmiskoe-eläin, aika usein on vaihdettu peruslääkettä: Viimeisimpänä Ixel, Valdoxan ja Optipar(eri aikaan tietty). Nyt sanoin lääkärille, että kun tässä on soudettu ja huovattu ees taas, niin enköhän siirry venlaflaksiiniin, kun sitä saa nyt halpana versiona. No, lääkäri suostui, ja eilen aloitin. Mutta kun mulla oli vanha respa, annoksella 2x75mg/vrk, niin mä hölmö menin aloittamaan sillä.
Nyt on tosi etova ja paha olo, ei nyt ihan yrjötä, mut melkein. Auttaako mikään reseptivapaa lääke tähän? Postafen? Jotkut ovat kuulemani mukaan saaneet apua myös b-vitamiinivalmisteista, urbaanilegendaa? Kannattaiskohan huomenna vähentää lääkeannosta yhteen pilleriin ja nostaa viikon päästä kahteen, vai mitä olette mieltä?
Xanorit vaihdettiin sitten Rivatriliin, on ollut paljon tasaisempi olo
. Tosin kohtauslääkkeenä Rivat ei taida toimia, en tiedä onko rouskimisesta hyötyä, jos panic attack yllättää vaikka kaupassa. Mutta tosi tyytyväinen olen, että 10 vuoden Xanor-helvetti on ohi(toivottavasti)
.
Mä syön B Neutin tabletteja kuin karkkia ja ja käyn vielä hakemassa sitä piikin viikossa, lekuri sanoi että normaaliannon on normaalille terveelle ja jos kuten mulla koitetaan parantaa hermoja annokset on hyrjia. Sanoi jos 2kk ei auta yhtään niin sitten kannattaa hissukseen lopettaa, gapapenten ja nämä muut on laskenut sen viivan missä kiou kulkee lujinmillaan hieman polvien alle. Lonkkia ei särje ja sillee, kun sanon ettei särje meinaan että voin elää. Huomenna menenkoittamaan veneen pohjan puhdistusta jotta siihen saisi komean mustan kovan myrkkymaalin niin ei syksyä kohti vauhti tippuis ja pesu olisi helppoa. Nyt sain pestyä semmosella korkeapaine pesurillä jossa öljypoltin nostaa veden lämmöm 130 astetta ja painetta niin että monesta lähtis maali pois. Itkua silmäkulmasta pitää pyyhkiä mutta mitä se helppo elämäon kun ei onnistu edes sarjassa joka nut tulee, no niin eksyin taas aiheesta mutts ehkä hurja määrä B vitaniiniä auttaa ja ylimääräisen näkee kusen värissä.
Kannattaa aloittaa pikkuhiljaa, monesti menee hyvät lääkekokeilut pilalle kun aloittaa liian kovalla annoksella. Ja onnittelut xanorin vaihtamisesta rivatrilliin, itse en ainakaan tähän jyvään ole jäänyt koukkuun ja onnistuu tarvittaessa käyttö. Mm. temestaa ja oxaminia piti lapioida vaikka kuinka ja toleranssi vain nousi. Xanori ei itselläni kyllä edes auttanut niin tehokkaasti kuin rivat, mutta kuullut ja nähnyt kauhukokemuksia kyseisen lääkkeen vieroituksesta/ongelmista.
Efexor hyvä lääke, mutta pitää tosiaan aloittaa hitaasti. Itse kestin hyvin aloituksen annoksella 75mg, josta viikon päästä 150mg. Nyt annos 225mg.
Lääkäri määräs vatsaoireita helpottamaan somacin 40mg, joka on muutenkin hyvä lisä, jos lääkkeitä säännöllisessä käytössä. Kannattaa ehdottomasti hakea reseptillä, 100kpl ei maksa montaa euroa.