taas minä olen se maailman paskin!

toissaviikonloppuna mies oli taas reissuillaan. Takaisin tulessa luvattiin ettei koskaan enää. Päihdeluennollakin käytiin. Nyt taas ku pienestä asiasta tulee riitaa,juominen on täysin syytäni, tulee lähtemään taas koska olen niin paska ja raivoan. Minua paskempaa akkaa ei maanpäältä löydy. Tuleekin ajatus eikö sitten parempaa saa vai? Hyvinä päivinä olen koko maailma ja upein. En jaksa tätä…en vaan jaksa…kuinka kauan täytyy jaksaa? Miten jaksaa hoitaa pienet lapset, tunne että taas sitä lahdetään kohta. Ehkä perjantaina kun työt hoidettu. Hetken olem sitten taas takas tullessa mahtavinta, parin päivän päästä 0. Pahimmalta tuntuu aina että kun menee välillä nii hyvin…tulee olo ett.ä minäkö se sitten tosiaan nämä reissut aiheutan. Viikonloppujen jälkeen hänellä on kuulemma alkoholiongelma…viikon päästä siitä pysyisi olla juomatta jos ei nii paska akka ois. Auttakaa tai helppikää edes joku…nii epätoivonen olo…

tämän siis kirjoitti voimaton2

Otan osaa - Nyt mitä pikimmiten lasten kanssa muutto sinne omaan asuntoon. Heti aamulla soitto oman paikkakunnan sossuvastaavalle ja selitetään että tilanne on kertakaikkiaan mahdoton. Peli on nyt vaan vihellettävä poikki. Seuraavat askeleet ja murheet katsotaan läpi vasta sitten kun on tämä ensimmäinen ja pakollinen askel otettu. Kaikkea hyvää ja tsemppiä, hienoa että kirjoitit! Jatketaan…

kiitos vastauksesta. Saa nähä miten tässä lopulta käy

Voimia. Kuulostaa niin tutulta. Voimia se vie,kun saa jatkuvasti kuulla olevansa “maailman paskin”… mutta täytyy vaan pysyä lujana! Se onkin niin rankkaa,kun on niitä hyviä hetkiä… Sitten yhtäkkiä kaikki taas heilahtaa. Ole yhteydessä sosiaali puoleem ja kerro tilanteenne.Se tuo kummasti voimaa nähdä asioita itsesi ja lasten kannalta. Itse olen siinä tilanteessa ja odotan “oikeaa” hetkeä,joka ei ole enää kaukana.

kiitoksia.olen itselle hakenut apua ja toivonu että mies siinä sivussa nytten sitte tajuais jtn.ei vaa jotenki haluis kaikkea sitä hyvää heittää hukkaa mitä paljon on ollut :frowning: voimia sinne myös.kiva etten ole ainut “paska” :slight_smile:

Hei,nämä sivut ovat silmät avaavat, huomaa että samoja ongelmia itsekullakin.Ongelmista eroon pääseminen vaan,huoh pitkä tie näkyy olevan,huoh.Alan miettiä että pitäisikö peli viheltää poikki ja eron harkinta-aika vireille.Jos sitten mies tajuaisi missä mennään,puhumista ollut jo vuosia sitten kaljasta.25v kaljaa on tehnyt jo terveyshaittoja,jotka nyt esille.Ei oikein elo sairaan,vmäisen,impotentin miehen kanssa ala tulevaisuuskuviona innostaa.Lapsia olen alkanut todella ajatella,millainen malli perheestä heille oikein nyt on tulossa,huoh.Sukupolvien kielteiset ketjut on halu lopettaa.Itse olen ylipainoinen,lohtusyöpön tunnistan.Pakko kuntoilla taas,että säilyy lapsilla edes äiti terveenä.Aikaa liikunnalle pakko löytää elämän ruuhkavuosissa!

Tsempit sulle sinne. Taitaa se samanlainen sairaus olla näillä jokaisella. Kaikilla samat temput.liikunta kyl auttaa mieli alaan ja itelki parempi mieli ku on hyväs kunnos. Itse tosissaan treenailen fitnesiä…ja kyl aina mieli vähä piristyy ku täysil treenaa ja on jtn omaa :frowning:

kaiken tuon kokeneena,näin miehenä.itse muistelen tuota aikaa niin että elämä pienten lasten kanssa oli niin järjettömän raskasta,ja viinaa piti saada sovitettua johonkin väliin,ja se elämäkin meni ohi kun lapset tuli,ja akastakin tuli huutava hirviö yms yms.pelotti ja oli rankkaa aikaa,joka johti kauheisiin riitoihin,joiden varjolla oli sitten mukava lähtä vetelee muutaman päivän kännit… ja sitten erottiin.mikä oli meidän kannalta viisas päätös,koska nyt lapsilla on kaksi kotia missä on hyvä,ja rauhallista olla.sen sijaan että olisi vain yksi koti,missä riidellään kokoajan.toisaalta en tiedä oltaisiko erottu,jos oltais kestetty se pahin aika kun lapset on ihan pieniä.

kiitos vastauksesta. Tämä akka ei olisi kyllä huutava hirviö jos tuo mies sais ton ongelmansa hoidettua vaan musta tulee huutava akka kun tarpeeksi kauan satuttaa. Mutta nyt ajattelin katella mitäs se tuumaa ku oon vaan hiljaa enkä “välitä” ihan sama mitä sanoo. Eroa en haluais. Ja meille ei nää lapset sitä rankkaa elämää oo tuonu vaan tuo välinpitämätön alkoholinkäyttö :frowning:

Tuo on minun mielestäni vain yksi tapa lisää sitoa oma käyttäytymisensä toisen ongelmaan. Ja perustella omaa toimintaa toisen tekemisillä. Ehkä voisi olla hyvä keino hankkia itsellesi apua ja kokeilla vaikka al-anoniin tms. Kun hoitaa itseään, laittaa omat olosuhteensa kuntoon jossa toisen juominen ei vaikuta omiin tekemisiin, voi helpottua tarve manipuloida toista erikeinoilla esim jotta hän muuttuisi raittiiksi. Joka tapauksessa miehen on itsensä varmasti tehtävä paljon työtä päästäkseen viinasta eroon.

totta tuokin. Olen hakenut itselleni jo apua että pääsisin tästä omasta syyllisyydestä ja tunteesta että olen tässä se huono ihminen. Olen oppinut nyt sen verran jo, että nämä haukkumiset yms kuuluvat taudinkuvaan. Yritän olla ottamatta niitä henkilökohtaisesti ja mietin silloin että okei taas puhuu se alkoholisti sieltä…ei mieheni. Mut toivotaan että tajuaa joskus itselleen apua hakea…ennenkuin on perheensäkkin menettänyt

Aattelen itse niin että en ota tietenkään henkilökohtaisesti, mutta ei sekään tarkoita että pitää sietää ja jäädä kuuntelemaan. Sitäkin kautta ongelma valkenee juojalle, jos asioita ei kuitenkaan paineta villasella vaan jos esim haukkuu humalassa toista, niin voi sanoa kun hän on selvinnyt että tiedän ettet haukkuisi selvinpäin mutta kerran haukut nii en jää kuuntelemaan. Haukuit minua ja tällä nimellä haukuit, minä en sitä siedä, ihmisissä on virheitä mutta henkilökohtaisuuksiin ei mennä, en minä eikä alkoholisti kummallakaan ole tätä oikeutta. Se että toinen on sairas niin ei oikeuta käytöstä, vaan käytöksen ollessa vakavaa niin siltä osin kun se johtuu alkoholismista hänen velvollisuus on jossain vaiheessa ryhtyä hoitamaan alkoholiongelmaa.
Sama koskee minua: Mikäli en humalassa hallitse tekojani, niin en silloin voi olla humalassa- en toisten seurassa joita loukkaan, taikka sitten koskaan. Ja jos en hallitse tekojani kun olen humalaisen ärsyttämä, vastaus on että mikäli en hallitse tekojani nii minun on otettava niistä vastuu että mitä voin tehdä.En halua antaa toisen muuttaa minua rikolliseksi, jos jollain toisella ihmsiellä on valta muokata minun käytökseni, esimerkiksi puhumaan rumasti, niin minunkaan on turha selittää miksi mies ei saisi alkoholin antaa vaikuttaa käytökseen.

meillä niinpäin et selvinpäin haukutaan ku esim juomisen jälkeen tulee riitaa,päissään ei hauku kun ei kotona juo. Onneksi.