T

H

No jos ulkopuolisen näkökulmaa haluat, niin musta sulla on ongelma. 12 annosta yhdessä illassa naisihmiselle on PALJON juotavaa. Ainakin yleisesti ottaen. Ja on se sullekin, kun kerran muisti lähtee. Kohtuukäyttäjällä ei lähde muisti. Itse join 13 vuotta yhtä paljon kuin sinä, kerran viikossa sen 12-14 annosta, eli kaatokännit toisin sanoen. En tosin yleensä koskaan juonut yksin kotona, vaan biletysmielessä, mutta ei sillä nyt ole kai väliä, kun juomamäärä on joka tapauksessa sama. Vähensin, ja nyt parina vuonna olen juonut ne kaatokännit kerran kuussa, mikä sekin on liikaa. Sekin vaikuttaa mielenterveyteen ja jaksamiseen ja koko ihmisen persoonaan. Jos alkoholi on tärkeä osa elämää, vaikka se kuuluisi elämään “vain” kerran viikossa tai kerran kuukaudessa, on kyseessä jo ongelma. Miehesi ei ole asian suhteen yhtään yliherkkä, juot suoraan sanottuna paljon.

Tämä ei siis ole syyttelyä, enkä halua pahoittaa mieltäsi tai mitään sellaista. Sama ongelmahan on mullakin! Samassa veneessä täällä siis kaikki ovat. Toisaalta, omaan ongelmaan puuttuminen edellyttää sitä, että tajuaa itse, että on kyseessä ongelma. Siihen ei siis yleensä riitä se, että on jonkun ulkopuolisen mielestä ongelma. Kaikki lähtee omasta itsestä. Toivottavasti jaksat tutustua täällä kirjoituksiin ja saat niistä jotain eväitä elämääsi. Tsemppiä! :slight_smile:

N

Kyllähän sinulla tuntuu alkoholin kanssa ongelma olevan. Kohtuudella toki vielä hallinnassa, mutta silti. Sen viikonloppukännin merkitys tuntuu olevan sinulle aika iso ja jotain asialle kannattaisi tehdä ennekuin ongelma pahenee. Kun aika kuluu, ongelma yleensä pahenee, mutta ennenkaikkea toimeen tarttuminen käy vaikeammaksi. Sen kirjahyllyssä säilyvän Strohh-pullon varaan ei kannata laskea. Minulla se ei toki olisi siellä säilynyt, mutta meillä kaikilla on omat tapamme roikkua tuossa ongelmassa. Miten olisi vierailu A-klinikan suunnassa? Ongelmasi tuntuu vielä olevan sen verran hallittavissa, että ehkä siellä keskustelemalla ne riittävät eväät löytyisivät. :smiley:

M

Peili pyytelee kovasti anteeksi piirtämämäänsä muotokuvaa. :laughing: Tai eipä pyytelekään. Jos pieni pelästys auttaa ottamaan itseään niskasta kiinni, niin hyvähän se niin on. :laughing: Asia nyt vain on sellainen, että tankkilaivaakin on helpompi käännellä, kun se tekee reilusti ennen matalikkoa. :slight_smile:

Sanotaanko vielä näin, että jos sulla ei ole ongelmaa alkoholin kanssa, voit varmaan olla juomatta sitä kokonaan helposti vaikkapa puoli vuotta? Ihan vaan kokeilumielessä pitää pidempi tipaton. Kuukausi on kuitenkin todella lyhyt aika. Puolessa vuodessa jo varmasti huomaa, millaisia vaikutuksia alkoholin lopettamisella omaan elämään on, ts. löytyykö vaikka muuta ohjelmaa viikonloppuihin, paraneeko mieliala, ilahtuuko puoliso jne. Jos taas on vaikeaa olla puolikin vuotta juomatta yhtään alkoholia, on alkoholiin selvästi olemassa jonkinlainen riippuvuus, ja riippuvuushan on ongelma.

HUOKAUS.

Kuten nimimerkkinikin jo osoittaa, viski maistuu. Ja valkkari. Huokaus. Viikonloppuna saattaa mennä iso viski ja valkkaripullo. Ja koska olen nainen, se on paljon se.

Ei sen puoleen, sama satsi voi mennä viikollakin. Sama tahti on jatkunut voisi sanoa läpi vuoden. Rahaa menee ja liikunta on jäänyt. Koska asun kissojeni kanssa, ne rakastavat minua, vaikka olisin huppelissakin. Töistä kotiin tullessa on niin mukava ottaa lasi pari tuota ainetta ja sukankudin käteen ja katti syliin. Ja pullo pöydälle.

Nyt sitten olen laittanut itseni tipattomalle. Auttakaa minua pysymään siinä oi kanssasisaret !

P.S. Mun tarttis löytää itselleni raitis mies, joka pitäisi mut kurissa ja järjestyksessä…

Kaikkemme yritämme pitää lupauksemme,mutta helppoo ei oo.Jotenkin on tylsää en tiedä mitä tekisin,flunssast
pääsisin vois kuntoilla ees ?? Tsemppiä vaan loppiaisellekkin,samas venees keikutaan !

No

:unamused:

Tää on tosi hyvä neuvo. Ihan hirvittää ajatella että olisin puoli vuotta ilman rakasta punkkupulloani :blush:
Kuten toisessa ketjussa mainitsinkin, aloitin tipattoman tammikuun kunnon huppelilla ja unilääkkeellä mutta nyt olen (taas) päättänyt ryhdistäytyä. Olin tänään kaupassa (meillä täällä saa viiniä ja väkeviäkin ruokakaupasta mikä on todella huono asia mun kannalta) ja päätin, että JUURI TÄNÄÄN, ehkä vain tänään, en ota sitä pulloa hyllystä käteeni. Siis täksi illaksi ei ole pulloa kotona. Huomenna on sama koettelemus edessä jos joudun käymään kaupassa. Onneksi ostin viikonlopun ruuat ettei sinne kauppaan tarvitse mennä oikeastaan ollenkaan. Jos tämän viikonlopun ensin pärjäisin selvin päin.

No niin nyt ollaan edellä viimevuotista viikkoa hyvä minä.Tsemppiä kaikille :smiley: