Syyt käytön taustalla

Hei kaikille!

En nopealla vilkaisulla löytänyt ketjua tällaisesta aiheesta… Millaisia syitä teillä muilla on ollut käytön takana alunperin? En tarkoita käytöllä ensimmäisiä kannabis tmv kokeiluita, vaan niitä syitä jotka saivat juuri sinut siirtymään kovempiin aineisiin :question:

acestoohigh.com/got-your-ace-score/

:open_mouth: :bulb: :question: :exclamation:

1. e h d o t u s käytön taustalla olevista syistä:

youtube.com/watch?v=H_7BDgNY41w

Olipa mielenkiintoisen näköisiä linkkejä! Kiitos :smiley: Täytyy katsoa ajan kanssa nuo läpi

Yksi asia, jonka Gabor Maté tossa toises linkis muistaakseni sanoo, on Keith Richardsin kertoma motiivi omal käytölleen: oblivion.

Se, että saa muutaman tunnin unohtaa itsensä, sen, millainen on. Yks pahimpia totuuksia minusta on itseä koskeva. Että saa siltä hetken rauhan, riittää mul motiiviksi tällä hetkellä.

En pidä enää mitenkään itsestään selvänä, että kaikkien k a n n a t t a a lopettaa…

Miksi pitäisi lopettaa…? Miksi on aina olevinansa -ainakin tarinaosion perusteel- niin jumalattoman itsestään selvää, että a i n a olis paree, että jokaine lopettaa jokaisen päihteen käytön, etenkin jos aine on laiton…? Perkele, jos joku -uskon, että monet kestä/ä/vät elämänsä käyttämällä jotain ainetta, eikä/eivätkä vaiks tapa itteään ja mahdollisesti pystyvät hallitsemaan käytön, miksi per-ke-lees-sä ei saisi??? Laillistaminen dekriminalisaation sijaan takaisi ainakin paremmin ostetun aineen laadun… Tosin tästä ny enää ole täysin takeita edes apteekis :imp: . Ärsyttää kategorinen suhtautuminen, että aina kaikille ois parempi lopettaa… Opioidienhan kohdalla tämä hyväksytään käsittääkseni lähinnä sosiaalisista syistä. Se ennen viljelty hokema siitä, että “opiaatit aiheuttavat pysyviä muutoksia aivoissa” muuttui taas jonkinsortin papukaija/Echolauseeksi, ei juuri mietitty, mitä muutoksia. Olen ymmärtänyt (ehkä väärin?), että opioidit/opiaatit tuhoavat pysyvästi harmaita aivosoluja, joten tämmöinen peruste o n outo. Mutta ns. “huumemaailma” ei ainakaan silloin, kun pahaksi menee, oli kovin glamourikasta. Yksi lääketieteen tarkoitus, jollei tärkein pitäisi olla inhimillisen kärsimyksen vähentäminen, eiks?? Miksi sitten kitistä vaiks tämmösel ku minä, joka olen käyttänyt 25vee bentsoja, ollut 20v riippuvainen, että minun PITÄÄ lopettaa… Siksikö, etteivät lääkärit aiemmin noudattaneet ohjeita, jotka olivat kylläkin olemassa koskien bentsojen määräämistä. Nyt sitten ei vissiin monikaan, jotkut “uskalla”/“halua” asettua ylemmän tahon, s.o.Valviran kanssa poikkiteloin, ja noudattavat yhtä orjallisesti ohjeita kuin ennen lääketuote-esittelijöiden. Tai sitten vain taas uskovat Ylempää Tahoa, Korkeinta Voimaa ja Ukko Itse Ylijumalaa.

Jooo. Syitä on taustal, mut kun niille ei saattanshelvetesjävlafittan enää voi mitään. Taidanpa melkeen mieluummin vaiks ottaa käytön haitat, kuin pohtia miksi käytän. Syyt eivät auta minua tänä päivänä. Bentsot tekevät minusta edes likimain normaalin, niin että se kaikki kaameus, joka mielen, kropan sisällä on, ei näy niin hyvin ulkopuolelle. Sitähän me emme halua kukaan.

Pööpää, ihan tällee asian vierestä, ootko millon saanu ekan kerran bentsoja?tiedän tyypin joka niistä kauan joutu kinaamaan kunnes sai sellasen diagnoosin, miten se nyt meni, tyyliin aiheutettu riippuvuus, mut et loppuelämän bentsot on turvattu sillä,sillä kun lääkäri vuonna nakki niitä määräs ekan kerran + muutaman vuoden = ei pää pelaa ilman niitä

Oisko ollu n. 1990? Tai vuosi päälle. Siis eka kertaa, ei kehittynyt riippuvuutta, koska käytin epäsäännöllisesti.

Mä tuol ^^ oon taas päästellyt kiehuvaa kiukkuani eulaalia kenkkusena. Mut kysymys siitä, miksi olisi itsestäänselvää, että kannattaa aina lopettaa ei kenties ole täysin älytön… Sikäli kuin se on itsestäänselvää :open_mouth: . Ei se kyllä ole Valviran ohjeissakaan niin, että kaikki kannattaa vieroittaa/kaikkien kannattaa vierottautua. Itsehän minä talvel päätin vierottautua ja aloitin sit taas uudestaan n.3kk jälkeen… Eka ostin laittomasti, nyt on jonkin aikaa ollut laillinen lääkitys. Katsotaan… Mä uskon kuuluvani siihen ihmisryhmään, jota ei -enää- kannata vierottaa ja että apteekkisopimuksella kontrolloitu käyttö voi olla pienempi “paha” kuin vieroitus, puhumattakaan laittomasti hankituista, koska siinä nyt ei kukaan kontrolloi mitään. Enkä haluaisi palata vanhaan… Tietty toleranssihan säännöllisellä käytöllä kehittyy, mut enivei näin aattelen nyt. Tiedä sitten, miten tunnin päästä :unamused: .