Jos poliisi tekee kotietsinnän, ja löytyy kovia huumeita, ja käyttövälineitä jne., niin olenko minäkin syyllinen?
Riippuu siitä mitä kuulusteluissa sanot/ avopuolisosi sanoo. Jos toinen myöntää ja toinen kiistää niin vain toinen tuomitaan.
^ Joo, Yrttiä kompaten, et jos puolisosi sanoo kuulusteluissa että sinä et tiedä asiasta mitään, ja vastaavasti sua kuulustellessa sanot ettet tiedä tollasesta mitään niin ei siinä tapauksessa sinua syytetä mistään.
Eihän kukaan voi “tietämättään” olla syyllinen toisen tekemisiin. ![]()
Siis miten helvetissä voisi olla syyllinen toisen tekemisiin? Toiseksi nämä asiat ovat muutenkin aivan ympäri. Jos poliisi tulee luvatta kotiisi, niin silloin poliisi on syyllinen. Olkaa varovaisia tuomioita jakaessanne.
Näihin edelläpohdittuihin pulmiin lienee tarjolla vain kaksi sanaa: 1. En. 2. Kommentoi.
^kutakuinkin näin… myös vastaus: mitä silmät ei nää sitä sydän ei sure… voisi toimia.
Sori offista ja sori, että olen tyhmä, mutta mitä ovat kovat huumeet? Siis kyllä mä itse tiedän suunnilleen, mitä ne ovat
, mutta tarkoitin, että erotteleeko Suomen laki niitä jotenkin tänä päivänä. Eikö huumausainerikoksissa ole lain mukaan olennaisempaa aineen määrä??? Jos mulla on hehtaarin kokoinen kasvihuone, jossa kasvatan THC-hamppua tai vaihtoehtoisesti 10 kg Sepon henoiinia jemmassa, niin voinee olettaa, etten ajatellut vain ihan itse ja omaksi ilokseni niitä käytellä joskus ja jouluna, vaan meinaan tehdä isompaakin bisnestä ja näin ollen mua rangaistaan sen mukaan, ei sen mukaan, mikä aine on kyseessä. Tietenkin sitten muut seikat voivat vaikuttaa tuomioon erikseen tapauskohtaisesti.
Edit: Noilla tapauskohtaisilla seikoilla tarkoitin siis tyyliin sellaisia asioita, että ne hamput saatan kasvattaa melko pitkälti omatoimisesti ja omavaraisesti, mutta sitä henoiinia tuskin valmistan alusta loppuun itse, joten sen kanssa puljatessa sekaannun jonkin järjestäytyneen rikollisuuden toimintaan, johon saattaa liittyä kaikenlaisia muita lieveilmiöitä, kuin vain se, että myyn eteenpäin sitä roinaa ja ne hommat sitten koventavat tuomiota.
Nyt jumalauta, olenko todella harvinainen poikkeus tajusteiden käyttöni oikeutettuna, kun en itse alista itseäni. Mietitte sitä aikaa, kun hamppua on yritetty saada lailliseksi, jollainen sekin oikeasti on. Ettekö ymmär, pidätte illuusiota laittomuudesta yllä, te käyttäjät itse. Pitäkää likaiset pikku salaisuutenne. Hyväksykää se, että teitä sorretaan. Itse olen tavallinen ihminen, enkä kuulu siihenkään pieneen sakkiin, joka tuomitsee päihteiden käytön. Kun totuus iskee poliitikkoja vasten, se iskee teitäkin vasten. Olette osa sitä uhkaa, jota en kokonaan voi itse olla tuntematta, kun hyväksytte tilanteen. Turha selitellä, kun lopulta hyväksytte tilanteen ja alistutte, myönnätte vääryyden oikeana, sinä, mikä on todellisuudessa olemassa koko ajan.
^ Erotteleehan Yk:n psykotrooppisia aineita koskeva lista, erittäin vaaralliset huumausaineet muista. Erittäin vaarallisia on juurikin sepon henoiinit, piri, kokkeli ja ekstaasi - näillä siis kai meinataan “kovia huumeita.” Ja käsittääkseni Suomen laki pohjautuu myös tuohon listaan/sopimukseen, että sepon henoiinien myymisestä saa kovemman tuomion kuin kannabiksen myymisestä, mutta joo tietystihän myös määrä vaikuttaa asiaan. Näin mä siis olen asian ajatellut, nyt en jaksa googlettaa todistaakseni ajatukseni oikeiksi tai vääriksi.
Että menisi vielä offimmaksi, niin jännä kun LSD luokitellaan myös erittäin vaaralliseksi, vaikka toksisuus ja fyysisen riippuvuuden kehittymisen mahdollisuus ovat olemattomia. Toki happo pistää pään ihan vitun sekaisin, mutta niin parhaassa tapauksessa kannabiskin, eikä se ole luokiteltu erittäin vaaralliseksi huumausaineeksi.
En tiedä, myöskään sitä, millaisia tuomioita tulee väärien tuomioiden jakamisesta, väärän lain noudattamisesta, siten että siitä koituu haittaa muille, väärien, laittomien lakien säätämisestä tai väärien asioiden puoltamisesta tai hyväksymisestä. Kait noistakin tuomioita tulee.
joo-o, niinkään suuri lauma kaikkitietäviä YK-pellejä ei tajua daturan olevan ihan vitun vaarallinen ja päihdyttävä psykotroppinen huume. Hirveän epämiellyttävä tuo datura toki on, mutta tekeekö miellyttävyys mistä tahansa aineesta loppupelissä huumeen? ![]()
et missään nimessä ![]()