Syrjäytynyt, työssäkäyvä nainen ja viikonloput

Hei!

Olen vielä kait nuoreksi aikuiseksikin luettava kun 30 täytin. Mulla on alkanut tuo alkomahooli luisumaan tosi pahasti. Käyn siis töissä viikon, teen “miesten” alalla duunarihommia eli aika paljon tulee sykähdeltyä ja hikoiltua työpäivän aikana kun niin raskaita tavaroita ja materiiaalejakin nostelee.

Ongelmani on se että viikonloppusin mulla on kyllä tekemistä itsekseni koirien kaa, mutta otan alkoholin siihen aina mukaan!! Saatan varsinkin kesäsin lähtee metssään koirien kaa bisset repussa ja paistaa makkaraa ja olla monta tuntia maastossa liikkumassa sekä tissuttelemassa. EN toki juo itseäni ikinä niin humalaan että en voisi koirista huolehtia kun olen niiden kanssa liikkeellä.

EI tässä mitään… koirat nauttii, minä nautin ja on hyvä fiilis. SItten kun saavun kämpille alkaa se tinttaaminen kun koirat kivasti jyrsii luita ja nukkuu ja tekee omia juttujaan. Olen todella yksinäinen ihminen ollut 10 vuotta. Mulla ei ole ollut parisuhteita ja en koskaan hengaile kenenkään kaa, kun ei ole ketään kaveria. Jos lähden leffaan menen yksin, baareiss käyn yksin. Koirat ovat minun ainoat.

Siksipä juon aivan liikaa. Joskus hyvin havrvoin saattaa jäädä six-packiin hartwallin lonkeroa, mutta tyleensä ei. Keissi voi hyvinkin mennä. JOskus punkkua ja lonkeroa ja joskus kun on rahat tiukilla niin tiukkaa viinaa.

Nytkin perjantai ja ihana päivä. En halua juoda tänään! Mutta tekee mieli, vaikka oon aikas pee-aa. KUn putki meinaa jäädä päälle et vaikka su ois aamuvuoro niin aloitan la aamuna et kerkeen ajoissa nukkumaan, ja sitten se ei oo enää hauskaa! Kun voiskin vaan pitää sen yhden päivän. Kaikista kauheinta on että aamuvuoroviikolla olen nyt jo välillä luisunut ottamaan keskiviikkonakin! SIxpacki menee helposti ja lasken et voin ajaa aamulla.

ÄÄh, kun se alkomaholi vie kaikki rahat, ja saan joskus typeriä päähänpistoja et lähen ajelee taxsilla jonnekkin vaik faijalle saunoo ja sit taas hävettää. Mitä voisin tehdä sen sijaan että nauttisin muutamat kylmät ihanat lonkerot? Lenkkeilen kyllä, siivoilen, hengailen koirakentillä, käyn mummua tapaamassa, katon leffoja…

Kaiken lisäksiu ton tissuttelun takia mun paino on ihan ennätyslukemissa ja tunnen itseni niin rumaksi sen takia… Kyllä muo on nätiksikin sanottu ja pepreita kysellään edelleen ihan kivasti, mutta mun on tukala olla mun painossa ja alkoholi vaan lihottaa lisää. OOn niin puhki kyl työpäivän jälkeen et vaan kevyt juoksulenkki ehk menee.

Moi!

Eikös olisi terveenpää käydä selvinpäin koiranäyttelyissä ja jo mainitsemissasi koirapuistoissa? Siellä tapaisi muita koiraihmisiä ja kaverisuhteitakin voisi syntyä. Pyydät vain kylään kahville. En tiedä onko sinulla autoa, mutta alkoholista säästyvällä rahalla saisi hankittua jonkun halvan vaikka osamaksulla. Näin saisit laajennettua reviiriäsi. Paljon tsemppiä! :smiley:

t. Juhani

Kiitos vastauksestasi! Siis on minulla auto ja ajelen kyllä paljon, en siis juo päivällä, vaan vasta iltapäivästä. Tänäänkin olen käynyt mummulla, faijalla, koirakentällä ja oltiin kävelemässä 3 kilsan luontopolku koirien kanssa. Ihan autolla ja oli mukavaa.

Mutta nyt kun tulin kämpille pin kävin taas perkule alkon kautta ja kyytiin tarttui 6 packki lonkeroa ja yksi strong gini :confused: Eli nyt kun ei saisi juoda niin tekee mieli ottaa siivouksen lomassa lonkeroa ja kattella sitten jotain hyvää sarjaa tai youtubea. Myöhemmin lähden luultavasti koirien kaa teputtelee lähikaupalle hakee lisää :blush: Asun aikja skuttassa, niin on sinne matkaa jonin verran et on just hyvä lenkki. Mutkun musta tuntuu niin jotenkin… tyhjälle jos en ota esim nyt. avasin juuri ekan Huoh. Miksi se on niin jotenkin hankalaa olla ottamatta ja ajattelu menee tyyliin silleen et eihän nyt perjantai pikkukännit haittaa! Mutkun se haittaa. Noh ehk osaan lopettaa tänään ajoissa :smiley:

Tää on tavallaan taas niin turhaa oman terveytensä pilaamista… Mulla on muuten kaikki hyvin, mut nyt tissuttelen vaik ei pitäis. Juon siis aina yksin, oon juonnu viimeset 10 vuotta jostain 20 vuotiaasta saakka. Ei siin mitään, tykkään olla omien ajatusten kaa, mut oon 30 ja mulla ei oo ollu parisuhdetta, mulla ei oo perhettä, lapsia, miestä.

Olin kohtuukäyttäjä pitkään ja SM tasolla urheilinkin. Mut sit oli pakko mennä töihin ja opiskella… Siis nyt kuuntelen hyvää musiikkii ja pesin just lattiat. Ihanan puhas koti :slight_smile:

Käyttäydyn kun teini… pelaan pleikkarii, katon sarjoi/leffoi ja hengailen netissä ryypäten. Ei siin mitään… oisin varmasti kunnollinen ja normaali nainen jos ois perhe ja normi jututu mitä tän ikäsellä pitäs olla :slight_smile:

moi enkeli hyvä,
koiraihmisenä vaistoan heti tekstistäsi että osaat pitää rakkaista lemmikistäsi huolen… eikö vain… mikä kertoo Sinusta ihmisenä. kunpa jaksaisit kirjoitella tänne; sekin saattaisi helpottaa.
eihän tämä rustaileminen aina huvita, mutta pitkällä tähtäimellä tämäkin saattaa olla suureksi hyödyksi kohti raittiimpaa elämäntapaa. tai edes vähän raittiimpaa sellaista.
myös hetkittäin saattaa tulla apua ahdistukseen, kun alkoholi kolkuttelee mielessä.
elämä on tuskin koskaan ongelmatonta, varsinkaan meille alkoholiriippuvaisille, muttei toki muillekaan.
tärkeintä on että edes yritämme.
harva kykenee hetkessä suuriin mullistuksiin.
etkä Sinä täällä ainakaan ole yksin!
meitä on suuri joukko painimassa samojen ongelmien ja murheiden kanssa.
lämpöisiä terveisiä Sulle!

Kiitos vastauksestasi!

Käytiin just koirien kaa JUOSTEN hakee siiderii et kerittiin! Mitä tää kertoo?? OOn ihan alkoholiriippuvainen et jos heti pitää juua kun on vapaapäivä. Juostiin 3 kilsaa jossain 17min xD Tuli kiire, koska puhuin Enon kaa puhelimessa ja meillä juttuu riitti. Mulla ei siis ole niin paha tää riippuvaisuus vielä kun joillakin muilla , mutta on se silti huolestuttavaa.

Ja ei en oo juonnu viel entisiäkään mitkä on kaapissa. Nyt on tylsää jahaluisin soittaa broidille et voinko tulla koirien kaa örveltää ja saunoo… faijaa en viiti kiusaa. Tosin tekis mieli lähtee laulaa karaokekakin, mut lompakko ei salli. Kelatkaa oon juonnu 97 % aina yksin. Normaalit ihmiset viettää tyttöjen iltaa/ poikien saunailtaa… sit me luuserit kitattaan yksikseen…

Huomenta vaan!

Uskoisin että olisi paremmat mahdollisuudet hankkia kumppani ja perhe kohtuukäytöllä tai raittiina vaikka sieltä karaokesta. Paljon tsemppiä!

t. Juhani

Tervetuloa joukkoon PunainenEnkeli !
Hyvä kun olet herännyt ajattelemaan tilannettasi ja puhut siitä nyt ääneen.
Nyt vain asetat tavoitteen mihin pyrit :slight_smile: kuulostaa helpolta eikä vaan…mutta yksin et ole! kaikki me täällä painitaan saman ongelman kanssa vaikka ollaan eri ikäsiä jne.

Mä oon 49vee ja aikoinaan biletin jatkuvasti kavereitten kanssa baareissa. Sitten vuorostaan oli illanistujaisia yms “aikuismaista”. Ja sittenpä oonkin tissutellut itekseni kotona. Musta tuntuu, että näitä kotona juojia riittää aika pitkälle nykyään. Mikä sitten on normaalia ja mikä ei…sitä en tiiä :smiley:

Tsemppiä ja jatka vain kirjottamista!

Haha joo moni sanoo että ittekseen tissutteleva on outo, mulle se on normaalii, olenhan lähes aina juonut yksi. Käyn konserteissa ja festareilla ittekseni ja juomisen avulla pääsen usein johonkin seuraan istumaan. Olen selvinpäin todella ujo ja epäsosiaalinen.

Kerran festareilla joskus 2 vuotta sitten tapasin 18-22 v seurueen ja ryyppädin sitten niiden kanssa. Kun mulla meni sitten yli niin kuulin seuraavana päivänä että olin sammunu sen yhen junnun telttaan ja se oli sitten sekstaillu mun kanssa. 0-o itte en ois edes tienny ellei ous sanonu ja pyysi anteeksi. Oli käyttäny kondoomii. Eli taas oli vika siinä etten osannu käyttää alkoa sillee etten ois sammunu :confused:

Noh eilinen! Ihan hyvin meni en örveltäny en sammunu, mut tilasin taksin ja menin koirien kaa faijan luo missö oli junnu pikkuveljen kaverit istumassa iltaa broidin kaa. Ei siin mitään oil ihan mukavaa, jauhettiin paskaa. Join joku 15 annosta eilen vaik ei ois pitänyt.

Noh huomenna töihin aamuvuoroon, tekis mieli ottaa ihan muutama tasottava mut enpä ota vaan lähen sukuloimaan 50 km päähän serkkuja tapaamaan. Hyvää lauantaita!

Huoh Helvetti Vi++u ku sorruin ! Näin torstai iltana, meen huomenna vasta lyhyeeseen iltavuoroon… tein tänään 11 h töitä. Mul on olkapää paskana polvet paskana ja sattuu joka paikkaan. Kannoin tänään liian painavaa parrua, mutta ylpeys ei antanu luovuttaaa…

Luin juoppohullun päiväkirjan ja aattelin et pitäs mennä hakee se leffa. KOirat oli hoidossa hain ne ja lenkkeiltiin tunti, vaik mun jalat huus hoosiannaa!! Niinpä sorruin perkele. OOn juonu kohta siks päckin hartwllin lonkeroo.

Oli niin kauhee vitutus ja stressi et en pärjää, et piti muutamat vetää. Tämä oli siis taas virhe. Mun ei tehny koko viikkona yhtään mieli alkoholia, vasta kun nyt. Mulla kun ei oo ketään kelle puhuu, niin juttelen koirille kuin mikäkin sekopää ihan julkisestikkin.

Hölmö olo… ei mulla oo huono fiilis, eikä hyväkään. KIva kuunnella musiikkii ja riehuu koirien kaa. Tosin ne suolesti jo sen uuden lelun minkä hommasin. OOn alkanu miettii et aistiikohan koirat sen että jos oon humalassa ? Kun ne on hieman erilaisia silloin, muun muuassa toi nuorempi alkaa kokeilee rajojaan melkeen heti ja haastaa vanhemman koiran :confused: Mulle se ei ikinä oo uskaltanu uhitella, mut toi vanhempi saa kyytii ellen nosta sitä nuorempaa seinälle .

En mää tiiä, must tuntuu et oon taas epäonnistunu… Mut jos huomen otan pari ja oon sit lauantain juomatta ? xD HUOH

No joo tällee pikku pierussa pystyn introverttioutestani huolimatta puhuumaan ja kirjoittamaan. Olen todella ujo ja sen takia olen luultavasti aikoinani joskus turvautunut alkoholiin… Miksi en osaa sanoa mitään selvinpäin ? Musta tuntuu et oon ihan eri ihminen kännissä kun selvinpäin. Ihan helposti kännissä meen festareila strippaa, mut sit selvinpäin oon huomaaamaton nörtti nurkassa, joka ei uskalla sanoo sanaakaan tai ees kommunikoida muiden kaa :confused:

Alotin kirjoittamisen tänne, koska aloin todella miettiä, että onko alkoholin tuoma minä MINÄ vai onko nörtti hissukka minä MINÄ…Normaalissa tilasssa olen se joka vaan hengaa mukana, mutta se jonka kanssa ei haluta olla kahden.

Nyt join lonkeroa, ja ei tunnun niin yksinäiseltä netin kanssa… Kierointa täs on se et alkoholi auttaaa mun yksinäisyyteen .

^ Alkoholi on kelpo seuraa… varsinkin jos pitää saada ajatuksia esiin esim kirjoituksen muodossa. Jos sitä taas käyttää sen vuoksi ettei ajatukset vainoaisi, eli turrutukseen, niin sitten on ehkä vähän väärä myrkky. Tai oikea myrkky, mutta vaarallisempi kuin jos vain avautumiseen käytettynä. Avautumisen jälkeen kun ajatukset eivät enää vainoa, mutta turrutuksen jälkeen ne ovat yhä siellä, ja vaativat lisäturrutusta.