^ Tottahan ne pro-ana -blogistit ovat sairaita tapauksia, mutta ei niillä ainakaan vielä mitään oikeaa anoreksiaa ole. Toisaalta toivon, että niille sellainen tulisi, jotta tietäisivät, millaisella asialla pelleilivät, mutta toisaalta tätä vaivaa ei kyllä kenellekään toivoisi
. Musta tuo on aivan samanlaista settiä, kuin se, että joku toivoisi itselleen kovasti esim. syöpää ja hekumoisi niiden kärsimyksillä, joilla syöpä oikeasti on
. No, luultavasti netistä sellaisiakin blogeja löytyy, sen verran sairasta paskaa on netti pullollaan. Onhan niitä ihan asiallisiakin anoreksiablogeja, jotka keskittyvät mm. siihen, miten sairaudesta voisi parantua, ja joissa asiaa ei todellakaan esitetä mitenkään positiivisesta näkökulmasta, mutta en mä liiemmin pysty niitäkään lukemaan. Ahdistavat nekin niin perkeleesti. Tietysti niistä voisi jotakin tukea saada itselleen, mutta mä en jaksaisi kelata muidenkin syömishäiriöitä, kun tässä omassanikin on aivan tarpeeksi työtä. Mitä tulee huomiohakuisuuteen, niin periaatteessahan kaikki julkisesti nettiin kirjoitettu on jossakin määrin huomion hakemista, tosin motiivit asialle vaihtelevat paljonkin ja moni kirjoittaa omista asioistaan sen vuoksi, että pystyisi auttamaan muita. Jollei niille jutuilleen kuitenkaan tahtoisi mitään huomiota, niin silloinhan ne voisi kirjoitella ihan yksityiseen, salaiseen päiväkirjaansa tai olla vaikka kokonaan kirjoittamatta. No niin, meni vähän sivuraiteille.
Äh… Mä kirjoitan nyt tähän, enkä tuonne Vittumaisiin, koska musta tuntuu, että jauhan täällä aivan liikaa syömishäiriöstäni, eikä porukkaa jaksa paljoa kiinnostaa
. No, tämä vaiva vain on niin iso osa elämääni, että haluan sitä tännekin purkaa, ja tätä ketjuahan ei tarvitse lukea niiden, jotka eivät ole syömishäiriöistä kiinnostuneita
. Repsahdin siis jo heti aamusta suklaaseen. Mies oli ostanut tuonne kaappiin levyn Fazerin punaista ja mulla alkoi tehdä niin pirusti mieli sitä, kun olin saanut pari kuppia kahvia kumottua kiduksiini. Ja kun tämä ei jää tähän. Mulla on ne mun tietyt ruokani(puurot, mehukeitot, litkuiset kasvissosekeitot, marjat, hedelmäsoseet, jogurtit, rahka, raejuusto, ananas ja tonnikala(ehdottomasti vedessä)), joilla saan itseni pidettyä siinä hyvin tiukassa dieettimoodissa ja sen vuoksi syönkin lähinnä niitä. Niiden kanssa ei lipsuta. Jos alan syömään jotakin hyvää ja ns. kiellettyä, en pysty lopettamaan sitä. Se aina vaivaava nälkä ja järjettömät verensokerin heittelyt sen tekevät. Se on mulla kaikki tai ei mitään; tämänkin asian kanssa
. Tuolla pakastimessa on vielä miehen vieraille leipomia muffineja ja kohta taitavat mennä nekin ja sen jälkeen uppoaa kevyesti vaikka kaikki kaapista löytyvä leipä juustolla ja meetvurstilla, jollen sitten hyökkää kauppaan ostamaan lisää makeaa mässyä. Saisin mä tämän ehkä vielä jotenkin katkaistua esim. suurella benzoannoksella tai mieluiten jollakin opparilla, tai sitten sillä, että lähden tuonne pihalle juoksemaan lenkkiä aivan jaksamiseni äärirajoilla. Pirikuurikin voisi auttaa tähän nyt kummasti :mrgreen: , mutta toistaiseksi mun ei tee mieli piriä. Mä tosin olin pari päivää ihan vesi-mehu-kahvi-tee -paastolla ja sitten olen syönyt pelkkää kaurapuuroa, joten ehkei se mässäily niin pahasta olisi, mutta ei tätä touhua kyllä voi terveelliseksi/terveeksi kehua millään muotoa
.
Hitto, mä olen kateellinen tuolle ukolle, kun se voi syödä yhden rivin suklaata/yhden pienen pullan/kourallisen karkkeja/yhden pienen jäätelötuutin, se jää siihen, eikä hänellä tee mieli enempää, eikä todellakaan lähde touhu lapasesta. No, sillä ei olekaan syömishäiriötä, vaan syö ihan säännöllisesti ja tavallista kotiruokaa, jota kokkailee itse kovin mielellään. Niin, sillä tavoin ne “normaalit” ihmiset kai yleensä elävät ruokansa ja herkkujensa kanssa
. Vituttaa sekin, kun tuo mies on niin hyvä kokki ja loihtii milloin mitäkin hyviä aterioita, mutta minä se vain tuskailen puuron kanssa, enkä uskalla koskea hänen pöperöihinsä. Tunnen itseni jokseenkin kiittämättömäksi ja nirppanokkaiseksi paskaksi, mutta kyllä mies sen ymmärtää, että mulla syömishäiriö on, enkä suinkaan tee noita kaikkia ihme juttujani häntä kiusatakseni. Mulla se vain vaikeaa on tämän oman pääni kanssa
.
Heh. Muistuipa mieleeni, kun menin joskus apteekkiin ostamaan Nutrilet-pakkausta, eivätkä ne suostuneet myymään sitä mulle, kun olin niin laiha
. Noin voi siis käydä apteekissa Nutriletin kanssakin, ei pelkästään esim. ruiskujen ja neulojen
. Yritin kyllä selittää, etteivät nämä minulle tule, vaan olen äitini asialla, mutta eivät myyneet siltikään ja lopulta ajoivat mut ulos, kun innostuin hieman liikaa vänkäämään siinä
. Tilasin sitten netistä ne Nutriletit, eivätkä ne paljoa mun painoindeksiäni kyselleet, joten sainpa ne hommattua, vaikka apteekkihenkilökunta kuinka yritti estää :mrgreen: . Tosin se nutraaminen sillä alipainolla oli aikamoista itsemurhatouhua, mutta kun kerran sain sellaisenkin hullun idean hulluun päähäni, niin pitihän se toteuttaa
.