Suurkuluttajalle Selincroa

Mä kun yritän kerrankin olla diplomaattinen, enkä teilata noita selincroja ja muita nappuloita het laakista!

Ja sää Seiskakypä tuut sotkeen koko jutun ja kertoon mistä lopulta onkaan kysymys.

Mä olisin voinut kiertää kuin kissa kuumaa puuroa satojen viestien muodossa, joiden pituus olisi jaarittelun merkeissä kasvanut vähintään A4:seen.

Ihan vaan jonkun verran työtön?
Mä oon kyll sellanen. Eli olen työttömänä työnhakijana, mutta teen ajoittain keikkatöitä, istun kokouksissa, kirjottelen kirjoja ja jotain muutakin.

Sen verran kuitenkin pakko sanoa, että vaikka Selincro olisi tehoton, niin se ei kuitenkaan ole päihdyttävä tai koukuttava samalla lailla kuin bentsot.
Ja jos se on tehoton, niin harvapa siihen pitkää aikaa rahojaan haaskaa, kun on kalliskin. Bentsoihin ja muihin päihdykepillereihin sen sijaan ihminen voi haaskata rahojaan kauankin, ne kun tuppaavat tekemään itse itsensä tarpeellisiksi, kuten tiedämme.

Vilma 1966, oliko sulla tupakoinnin lopetuksessa Zyban tai Champix siis? Minulla oli ennen tupakoinnin lopetusta lääkäriltä pyydettynä Zyban-resepti, mutta en koskaan hakenut sitä apteekista. Löysin sattumalta jotain parempaa: Allen Carrin “Stumppaa tähän” -kirjan. Se riitti. Tai no oli mulla pari viikkoa purkkaa.

Minulla oli tupakan lopetuksessa Zyban. Tätä Champixia ei silloin (2006) edes mainittu. En tiedä kuinka iso osa oikeasti lopettamisessa oli lääkkeen todellisella vaikutuksella ja kuinka iso osa plasebolla, mutta ihan sama lopputuloksen kannalta. Olin siihen asti ollut aivan täysin vakuuttunu, että en ikinä pysty lopettamaan polttamista. Olin todella pahasti fyysisesti addiktoinut. Aina ekana aamulla menin tupakalle samoin vikana illalla. Ja työmatkojen pitkät lennot oli ihan painajaista. Kropan oli pakko saada nikotiinia 1,5 tunnin välein (minkä sitten myöhemmin luin olevan se aika kun se katoaa elimistöstä). Lääkkeen avulla lopetus oli kuitenkin tavallaan helpompaa kuin ikinä kuvittelinkaan. Siksi en dumaa mitään lääkettä mitä yritetään johonkin toiseen riippuvuuteen. Että se syytön ekan kiven heittäköön, en mitä. :slight_smile:

1970 on siinä mielessä oikeassa että täydellisen lopputtoman raittiuden saavuttaa vain lopettamalla juomisen. Mutta se millaista reittiä siihen pääseen niin voi olla eri ihmisillä hyvinkin erilainen. Joku voi mennä sinne lääkkeen kautta. Joku toinen taas on riittävän vahva ilman. Ihan sama, kunhan lopputulos on se mitä haluaa.

1970 on siinä mielessä oikeassa että täydellisen lopputtoman raittiuden saavuttaa vain lopettamalla juomisen.

1. Ei tämä ole mikään oikeassaolokilpailu
  2. Mikähän mahtaa olla “täydellinen loputon raittius” ???
  3. Vain dokaamisen lopettamalla voi lopettaa dokaamisen ja siitä on palstalla kyse
  4. Tää on kyl lopettamo eli siinä mielessä olen tietenkin oikeassa tuossa edellisessä
  5. Tarkemmin mietittynä ei ole muita keinoja ja syömisen lopettaja lopetti syömisen lopettamisella
  6. Tää elämä ei kuitenkaan ole kilpailu lopettamon laskurin lukemista
  7. Tähän mulla ei ollutkaan enää vissiin mitään muutakaan, mutta kohta kaksi kiinnostaa kovasti !
  8. Sitten voidaankin varmaan mennä tästä klikaten eteenpäin

:laughing: