Se, että mies sinulle öisin soittaa, on häirintää - hän käyttää siinäkin sinua hyväkseen. Pitää sinua edelleen “lieassaan”, jos noin voi sanoa. ONNEKSI teillä on pitkä välimatka!
Lähimmäisenrakkautta on myös se, että pistät nyt tuon miehen selviämään elämästään ilman sinun tukeasi. Onhan se tuossa vuodessa todistettu, että sinä et häntä pystynyt auttamaan, etkä ainakaan “parantamaan”. Jos hänen juomisensa on pääosin ollut sinun vikasi, niin eikö sinulta ole juurikin rakkauden osoitus, että poistut hänen elämästään. Minä pitäisin kyllä öisin puhelimeni äänettömällä, enkä todellakaan soittelisi perään. JOS hänellä on sinulle oikeasti asiaa, niin luulisi soittavan ns. ihmisten aikoihin ja selvänä.
Tuo, mitä kerroit isästäsi, selittää kyllä aika paljon. Kyökkipsykologina voisin sanoa, että olet hakenut mieheltä jollakin tapaa isän rakkautta tai ylipäätään sellaista rakkautta, kuin olet lapsena oikean rakkauden luullut olevan.
Onnenonkija kirjoitti tuolla aiemmin, että jos toista oikeasti rakastaa, niin hänet hyväksyy kyllä vikoineen päivineen. Tuon asian voi ajatella niinkin, että se juova ja mahdollisesti narsistinen ihminenkin pitää hyväksyä omana itsenään. Joo, noin minäkin ajattelin vuosien ajan avioliitossani; tiesin ex-mieheni luonteen olevan vähintäänkin “haasteellinen”, mutta olin sitä mieltä, että hyväksyn hänet kokonaisuudessaan hyvine ja ikävine puolineen. Lopulta jouduin kuitenkin tekemään valinnan; elänkö hänen kanssaan ja voin itse äärettömän pahoin vai huolehdinko kuitenkin ensisijassa omasta jaksamisestani ja loppuelämästäni… Valitsin minut, koska ilman minua ja minun jaksamistani ei lähimmäisenikään pysty voimaan hyvin <3
Syyllisyys, toivon todella, että näet elämäsi valon ilman tuota kyseistä miestä, joka tuntuu aiheuttaneen enemmin pahaa mieltä ja vaivaa sinulle, kuin hyvää. Opettele rakastamaan itseäsi ja hyväksymään itsesi siinä määrin vajavaisena, että sinulla ei ole sellaista taikasauvaa käsissäsi, jolla muuttaisit miehen persoonan sellaiseksi, kuin mielikuvissasi hänet näet. Sinulla on oikeuskin olla heikko ja vajavainen ja jos et miehelle omana itsenäsi riitä, niin olkoot tosiaan ilman.
Nyt juuri elät ymmärrettävästi suruaikaa, luopumisen ja menetyksen tuskaa, mutta kokemuksesta voin luvata sinulle, että olotila helpottaa, päivä päivältä, kun vain annat elämälle mahdollisuuden. Sinä itse luot arkeesi onnen, se ei ole yhdestäkään toisesta ihmisestä lopulta kiinni.