Subutexin lopetus, mikä yksityislääkäri avuksi?(KIIREINEN)

Vuosi on mennyt nyt i.v:nä tuota myrkkyä ja nyt viimein tajuan että sen on loputtava. Ilman apua en tähän kuitenkaan pysty, sillä reflojen myötä menisi työpaikka, asunto ja vaimo. Vuodepotilaaksi laittaa 4:nen päivän jälkeen, kokeiltu on.
Eli jotenkuten toimintakykyisenä olisi pysyttävä ja Panacodit sekä bentsot on siihen ennenkin auttanut. Ongelmana onkin että en ole enne yksityiseltä apua hakenut mutta nyt se on ainoa vaihtoehto, mutta en tiedä mennäkö yleislääkärille vai psykolologille vai ?.
Ja saako yksityisen kautta ylipäätänsä mitään järkevää apua kotilopetukseen(panacod tms. sekä bentsoja järkyttävään ahdistukseen ja toripelkoon), sillä a-klinikka tai vastaava ei ole mikään vaihtoehto. Tiedän että pienellä lääkinnällisellä avulla tästä selviän, kuukauden resepti riittäisi aivan hyvin.
Kokemukset tai neuvot olisivat todella tarpeen, kiitos jo etukäteen.

Kannattaa alan “kavereilta” kysellä tietävätkö paikkakunnallasi yksityisen puolen puoskaria jolle olisi tuttua opiaattivieroitus, aika hakuammuntaa on randomilla näitä etsiä, julkisella puolella taitaa olla aika nihkeää saada kunnon lääkkeitä… miksi muuten A-klinikka ei ole vaihtoehto?
Ainakin täälläpäin tuo panacod/ardinex+bentsot-setti on mahdollista saada, mutta huhua olen kuullut että kaikkialla ei onnistu. tsemppiä yritykseen.

Täälläpäin tuo onnistuu klinikalla, tai enää ei kodeiinia määrätä. Kukaan ei ole onnistunut tuossa. Opiaattireseptorit kun saavat oppareita joka tapauksessa. Kaikki ketkä tuossa hoidossa ovat olleet (niitä ihmisiä on kymmeniä ja vieläkin sama meno jatkuu); käyttävät lääkkeitä/bubrea/kontteja tms. tai ovat korvauksessa.

Ainoa järkevä tapa tehdä tuo esim. kodeiinilla (toimii paremmin kuin tramalit bubreviekkareihin ainakin lekurin mukaan, mulla trambo-annokset kadulta nousivat jopa 3000mg/pv), mutta annos tulisi laskea nopeasti alas… Prtilofex (en muista on pääte tuo, prtiloina tunnetaan ja verenpainelääke) auttaa viekkareihin melko hyvin… Sitä käytetään mm. Järvenpäässä… Itse olen korvauksessa ja olin lähes 5v kodeiini/tramal-hoidossa…

Kun oma annokseni on alle 1mg ja siirrytään kodeiiniin, ilmoitin jo valmiiksi lääkärille että itse käytän kodeiinia korkeintaan 2-3vkoa ja otan saitsua/sijoitan ajankohdan lomaan. Täällä näkee myös niitä tapauksia jotka hankkivat uuden bubre-koukun samantien ja lähtevät takaisin hoitoon; ylläpitohoitoon… Tsemppiä! Kannattaa tietää mitä on tekemässä ja korvaako toisen aineen toisella! Mikäli nuo lääkkeet saisin, poistaisin joka ikisen numeron, josta bubrea saisi…

Ennenkö voi auttaa, pitäisi tietää edes lääni mistä apua etsit.

Lappeenrannassa asustelen.

Tarkoitus ei ole todellakaan pitkäaikaisesti mitään lääkkeitä ruveta käyttämään, Rivatril-koukun olen kerran jo joutunut kärsimään ja vastaavaan en enää ikinä halua joutua. Parin viikon/kuukauden resepti riittäisi aivan hyvin jotta pahimpien olojen yli pääsisi ilman että tarvitsisi viikoksi linnottautua kotiinsa.
Kannattaisiko varata sitten psykiatri vai yleislääkäri?

Muistaakseni teillä on siellä lääkäriasema, jolla oli joku hassu nimi, pilleri, tai jotain. Siellä respassa osaavat auttaa kun kysyt lekuria, joka olisi mielenterveyteen erikoistunut. Näet ne tuntee lääkkeet varman parhaiten.

Ota saikkua.

Ei kannata opiaateilla alkaa varmistelemaan. Britlofexit tai catapresanit toimii hyvin.

Vuosi subua ei oo mitää suurta, mut xanorit kuukaudeksi, ne sit kahessa viikossa pamilla alas.

Ja ota itteäs niskasta kiinni. Kuten sanoin vuosi subua ei tee isoja refloja.

^^ Itselleni teki aikoinaan n.1,5 vuotta kyllä aika vittumaiset olot kun lopetin ns. seinään, bentsoja yms. syömällä ja pilveä polttamalla.

Varsinaista korvaus/vieroitus/ylläpitohoitoa suboxonella,tai metadonilla ei voi saada yksityiseltä,laki asiasta kieltää sen.mut noi muut kyllä onnistuu,jos lääkäri haluaa.

Tuon “homman” voi ajaa alas myös tiputtamalla annosta n.0.5milliin/päivä nokkaan vedettynä! Toiminta säilyy eikä tarvi saikkuilla (kokemusta on). Niin ja reflatkin pitäis tulla vähän maltillisemmin! Nyt 4päivä ilman subuu :slight_smile: ja nuomenna a-klinikalle

jos oikein ymmärrän, niin mainitsemiasi ryynejä et tule saamaan avokatkolle, joten pelkkä saikku tuskin tuohon riittää… hyviä lääkkeitä toki ovat, mutta jos tosiaan on vuosi takana, etkä kodeiinilla ole vielä koittanut lopettaa niin kyllä imo on sekin vaihtoehto, jos ei katkolle ole mahdollista mennä…
Itsellähän ei katkosta ole kokemusta, mutta nuo Jopasjota:n suosittelemat lääkkeet kyllä kuulopuheiden mukaan ovat erittäin toimivia opiaatirefloihin…

Päivä nro5. Aivan karseet olot! ilmeisesti turun a-klinikalla on ruuhkaa, ku jättivät soittamatta! Ilman lääkkeitä tää on kyll yhtä helevettiä/ tuskaa! Viimeksi kun lopettelin noin. 10v käytön jälkeen sain a-klinikalta pami+verenpaine+unilääkkeet mukaan jolla sain edes hiukan oloja paremmaksi!

Näähän nyt on nää perinteiset kylmä/kuuma vitutus, unettomuus, levottomuus, särky kitkut :frowning:

Kroppa käy aikas kovilla!!!

Huomenna olis pakko saada helpotusta!!!

Kuinka pitkä putki päivittäistä? Millaset määrät?

Itellä parin vuoden n. jokapäiväinen käyttö, annoksella 4/6-12 milliä iv. Toi mukavat kuukauden reflat. Bentsot auttaa hiukan, edes nukkumaan, lyricat myös jeesaa. _Miedompia opiaatteja ei kannata, tai kuten itse, oksikodonia. Sitten napsahtaa konttikoukku, josta irti olikin vielä vittumaisempaa, joskin lyhyehköt.

Tasan 6kk päivittäistä 8milli/viikko! kieriskelen tässä sängyllä ja kestän paskat kuin mies :slight_smile: tosin vois kai sitä pienet…

päivä nro6. ei vieläkään yhteyttä A-klinikalta! soitin sinne ja kertovat et on ruuhkaa… vittu olkoon! ei muuta ku Bubren hommaukseen ja elämä raiteilleen!!! :slight_smile:
:laughing: :laughing: :laughing:

Nimenomaan! Yksityinen! Nyt on kulunnut 7päivää siitä kun olen odottanut TURUN A-KLINIKALTA soittoa! Tänään hoitaja vastasi puhelimeen, että ei hän voi alkaa lääkäriä leikkimään ja tehdä soittoa hänen puolesta.Tämähän se vasta kannustakin lopettamaan?

terve!

itselläni on maku mennyt täysin paikalliseen a-klinikkaan. se kiristävä, alentava, uhkaileva, peloitteleva ja mustavalkoinen hoitotyö vituttaa. en siis asioi siellä enää, paitsi, jos korvaushoitoon pitää joskud mennä.

itelläkin on muija, mukulat, työpaikka, mutsi & faija, sukulaiset ja kaverit tallella. mutta olen koukussa bubreen…

sitä käyttelen säännöllisen epäsäännöllisesti… välillä joka päivä max. 4 millii. pyrin kuuitenki pitämään välipäivä, joskus kaksikin, jota aine toimisi paremmin… tai välillä ois selvänä…

satun potemaan verenpainetautia, niin tkn omalääkärin sain kirjottamaan catapresanit, joita on nyt 90 kpl. odottamassa… tksta saan 0,5 mg. rivoja 1-2 päivässä, eikä lekuri suostu nostamaan sitä kirveelläkään. no, kävin sit yksityisellä psykiatrilla, joka kirjotti 0,5 mg xanor depottei, yritän ens kerral, jos papparainen nostais ne millisix… panacodeja saan tksta 6 kpl päivässä selkäsärkyyn… unilääkkeex tksta ketipinor 25 mg…

eli lopetuslääkkeet olis lääkekaapissa. mut perkele ku henkinen riippuvuus on niin kova. ne 4 millin vedot tekee niin eetvarttia, että niist ei tohtis luopua.

toki lopettaminen noilla lääkkeilläkin on tuskaa… joulun tienoissa olin 3 viikkoa ilman ja sen jälkeen oli todella saamaton ja flegmaattinen olo, kuinkakohan kauan sekin kestää??? no kivut ja muut fyysiset oli jo hävinneet, paitsi ilkeä päänsärky…

en tiedä millon sitä tohtis lopettaa.?. jos vielä sai tramadolia, sehän piristää mukavasti…

siinä oli ainakin hyviä lääkeohjeita… kannattaa suosia yksityisiä, mutta lääkärit ei saa määrätä mitään opioidia vieroitusoireisiin, eli ne pitää hakee sit muualta…

a-klinikalta saa kotilopetukseen yleensä tramadolii 300 mg.n alotusannoksel/päivä, mikä sitten pudotetaan nopeesti pois…

ikävä vika tää opioidiriippuvuus…

HaH! Kun lukasin äskettäin tuon Medicinemånin kirjoituksen, tuntui siltä että ollaan kohtalotovereita! Voi olla ilman, mut silloin olo on niin saamaton!!!

niinpä ja silloin muija käy kuumana, et mikä vittu on ku tekis mieli vaan maata… kai siihen jotain täytyy keksiä… ja se kestää kuulemma aika kauan… ehkä kesällä, kun silloin on muutenkin aktiivisempi… rannalle juomaa bisseä tai jotain, sanoista tulee siitäkin…

nyt muija ja mukulat lähti tapaamaan täti-ihmistä. napasi 2 mg. xanoria… ahh tätä autuutta… :wink:

tsemppiä sinne vaan!!!

Klinikalla on meilläpäin ainakin helvetinmoinen ruuhka. Tässä olen 4kk odottanut et pääsisi terapiaan. Ei saa aikoja ennen kesää tod. näk. Kannattaa olla itse yhteydessä sinne päin… Tosin täälläpäin melko harvoin ehtivät vastaamaan… :unamused: