En ole koskaan päihdelinkkiin kirjoitellut, mutta tarvisin apua. Jätin edelliselle paikkakunnalle vanhan elämänpiirini ja nyt asun äitini luona. Olen n. 30v nainen ja käyttänyt subutexia IV pitkän aikaa… useamman vuoden siis. Viimeisen pallon vedin pieninä viivoina nokkaan koska hävitin kaikki neulat+ruiskut. Viimeinen (pieni) annos viime viikon torstaina. Mitään muuta en käytä, eikä minulla ole mitään lääkitystä. Cold turkey siis.
Olo on ihan hirveä ja en tiedä mitä tekisin tai miten päin olla. Pelkään hakea ammattiapua.
Ahdistus on kamala. Nukun pari tuntia yössä sellaista unihalvaus unta. Päässä surisee kun väsyttää mutta en pääse uneen. Oksettaa, sattuu. Sormiin ja varpaisiin sattuu kuin joku tukkisi kuumia neuloja kynsien alle. Sydän tykyttää, happi loppuu, haukotuttaa, aivastuttaa, kuuma, kylmä ja hiki. En pysty syömään, paino pudonnut näiden päivien aikaan pari kiloa ja nyt alipainon puolella…
Mikähän tässä auttaisi? En aio sortua enää käyttämään, enkä aio hankkia muita huumeita. Eräs läheinen toi minulle muutaman keskioluen, että saisin vaikka nukuttua edes hetken. näytän kuulema tosin huonovointiselta ja sairaalta. Silmät mustat kuin pöllöllä…
Iso pitkä halaus ja paljon voimia koitokseen! Hienoa kun olet päättänyt pistää hommalle stopin!
Oon itsekin yrittänyt monta monta kertaa lopettaa subutexin seinään, joskus paremmalla menestyksellä ja joskus huonommalla, mut aina se on helvetin hirveetä. Mulla on auttanut buranat, panadolit ja imodiumit pääasiassa ja kerran a-klinikalta sain pronaxen särkylääkettä ja pienen määrän tenoxeja ja opamoxeja.
Oisko sulla mahdollisuus käydä a-klinikalta? Tietääkseni se ei näy julkisen terveydenhuollon kannassa jos et niin halua. Sieltä voisit saada myös tukea tietoa ja ehkä viikoittaisia tapaamisia.
Lopetin aina 1-2mg annoksesta ja kyllä siinä sai yli kaksi viikkoa kärvistellä. Siitä se alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Vaikka ite aina retkahdin takasin, niin puhtaina aikoina huomasin miten elämä tuntui paremmalta (jos viekkarei ei oteta huomioon), aloin saamaan liikunnasta ja musiikista mielihyvää jota en subuissa saanut. Huomasin miten luovuus ja huumori palasi mikä teki sosiaalisista kohtaamisista mukavempia ja helpompia. Luulen et subutex estää/lamaa kehon luontaisten hyvä olo kemikaalien ja hormonien toiminnan. Mulla miehenä tuli aina todella kova panetus kun lopetin. Nyt kh omahoitaja ehdotti testosteronin mittausta kun oireet viittaa siihen ja mikäli pitää aloittaa testo hoito tyyliin geelillä, niin se olisi tosi hieno.
Lopulta usean vuoden jälkeen kun en enää jaksanut yrittää siirryin korvaushoitoon pienellä 1,4mg annoksella. Tajusin etten kykene cold turkeylla lopettamaan. Tää KH tehnyt todella hyvää ja helpottanut elämää ja kun en annosta tuota nosta niin siitä ei ole pitkä matka nolliin. Voin korvaushoidossa tiputtaa annosta pikkuhiljaa, sitten kun sen aika tulee.
Asutko isossa kaupungissa tai kunnassa jossa hyvät palvelut? A-klinikkaa suosittelen jos sellainen löytyy!