Hei vaan hei, eka viestini tänne koskaan. Otsikko jo kertoneekin mistä kyse, eli tarkoituksena olisi aloittaa subutexistä vieroittautuminen kotioloissa. Itellä päivittäistä käyttöä takana nyt n. 9kk ja puolisolla 2vuotta. Vuoden vaihteesta asti ollaan pyöritty kokoajan lopettamisajatuksissa ja lopetusyrityksiä tässä onkin kertynyt jo melkoisen monia… Paras saavutuksemme on ollut 7päivää ilman. Haluamme todellakin lopettaa kokonaan, mutta selkäranka katkennut tähän mennessä aina jossain kohtaa kun ei vaan jaksa sitä hikistä ja nihkeää oloa, kylmää ja kuumaa… Olen hankkinut nyt avuksi Propralia ja Catapresaneita, aiemmin yritetty lyricalla ja bentsoilla lopetusta mutta ei siitä mitään tullut ja lyricasta tulee itselle ihan hirveä epätodellinen olo. Kysynkin nyt olisiko kellään täällä kokemusta propralista ja catapresaneista vieroitusoireiden hoidossa? Bentsoja en tähän halua enää sotkea, korvienvälin kanssa on mennyt aiemmin ihan ok. Ketipinorit löytyy kyllä nukkumista varten. Kaikki kokemukset lopettamisesta kotona ja muutenkin tervetulleita!! Huomenna aloitamme yrityksen ja varmaankin päivittelen tänne jotakin silloin tällöin, jos tänne nyt edes yhden kommentin joku kirjoittaa, tai sitten höpisen yksinäni… Katsotaan
Hei!
Tsemppiä lopetukseen!
Eri ihmisillä auttaa varmasti eri asiat Subun kotivieroitukseen, mutta itse koin nämä asiat hyödyllisiksi ja sain lopetettua aika kovan käytön missä meni nasaalisesti varmaan lähemmäs 4mg nasaalisesti päivässä. pidemmän aikaa.
-
Valmistaudu asiaan kunnolla jos mahdollista varaa töistä lomaa projektia varten.
-
Pienennä annosta todella pieniä määriä kerralla. Tässä pitää sitten olla itse kurin kohdallaan. Ise aloitin tiputuksen isommista annoksista aika nopeasti tyyliiin viikko 2 mg / päivässä seuraava viikko 1mg / päivässä.
-
Sitten alkoi ikäviä vieroitusoireita ilmentyä niin taisin vetää viikon 0,5mg annoksella sitten tiputin seuraavaksi viikoksi annoksen 0,25mg / päivässä ja taisin vielä mattopuukolla lohaista siitäkin vielä puolet niin, että viimeiset 2 viikkoa otin 0,125mg miniannoksia. Saattoi olla, että tuossa vaiheessa oli enää kyse placepovaikutuksesta. Tiputukset otin aina viikonlopulle kun jouduin loppuajasta olemaan töissä.
-
Apulääkkeinä käytin nukkumiseen eri bentsoja ja Sirdaludeja kun tiedän, että kestän kaiken muun paitsi unettomuuden. Bentsoihin en jostain kummasta jää koukkuun vaikka niitä on tullut syötyä pitkiä aikoja ajoittaisiin univaikeuksiin jolloin välissä on ollut pitkiä lääkkeettömiäkin taukoja, mutta tämä on minun joku erityispiirre, että en tunnu jäävän muuhun koukkuun kuin opiaatteihin ja nikotiiniin, joten omaa harkintaa mukaan näihin ja mielestäni kunnon unet auttaa toipuista niin hyvin, että bentsoihin kannattaa turvautua kun ei vaan käytä niitä liian kauaa, että niistä ei sitten tule uusi ongelma.
Näin pääsin aika kivuttomasti eroon pitkän ja kovan käytön jälkeen. Apuna käytin myös vitamiineja, 5-htp lisäravinnetta ja proteiinijuomia kun kiinteä ruoka ei pysynyt sisällä. Imodiumitkin auttoivat hyvin ripuliin niin niitäkin kannattaa varata reilusti kun niitä ei taideta nykyään enää edes myydä kerralla kuin pieni määrä, joten kiertelin pitkin kyliä ja apteekkeja ja keräsin näitä varastoon kun huomasin jopa, että todella iso annos niitä poisti nitkut hetkeksi aikaa kokonaan. Ripulin takia kannattaa myös panostaa nesteytykseen urheilujuomilla / hartsporteilla tai sitten vain tankkaamalla pelkkää vettä.
Akuuttien nitkujen jälkeen oli toki jonkun aikaa aika tyhjä olo jota korvasin liikunnalla niin tämä vaihe keski noin kuukaden sitten koin olevani suht kunnossa.
Kylmyyteen auttoi saunominen ja saunoinkin pahimpina kylmyyskausina kaksi kertaa päivässä sitten kun alkoi olla vähän paremmassa kunnossa niin itsensä pakottaminen lenkille auttoi myös.
Näillä pääsin tuostakin subun orjana olemisesta eroon vuosiksi ja oli helpottavaa rahansäästön lisäksi kun ei ollut enää minkään substansiin talutusnuorassa.
Tässä täytyy muistaa toki se, että siihen pätee ainakin minulla sama kuin tupakoinnin lopetukseen, että paluuta viihdekäyttöön ei ole. Olen pilannut viiden vuoden tupakkalakon yhden ainoan sikarin takia ja nyt sama on käynyt jälleen tuon subun kanssa ja parin vuoden tauko katkesi vaikean elämän tilanteen yhteydessä (ero pitkästä parisuhteesta), joten sama painajainen on taas edessä, mutta olen toiveikas lopettamisen suhteen kun putki ei kestänyt nyt niin kauaa kuin aiemmmin ja aion käyttää samaa taktiikkaa kuin viimeksi jos lopetus sujuisi yhtä “kivuttomasti” kuin viimeksi kun olen löytänyt itselleni sopivan tavan lopettaa kotona ja lomaa töistäkin olisi nyt tarjolla ja uskon aikaisempaa paremman fyysisen kunnon myös helpottavan asiaa ja näin saada pidettyä ratkaisevassa asemassa oleva liikunta harrastus yllä koko lopetusprosessin ajan.
Kannattaa tehdä selkeä taulukko vähennysmäärien suhteen ja pikkoa annokset valmiiksi niin suunnitelmaa on helpompi noudattaa. yhden hyvän ohjeen haluan vielä sanoa mikä on se, että missään vaiheessa annostusta ei saa nostaa takaisin suuremmaksi. Jos vaikka 0,5mg / päivä viikon kohdalla vieroitusoireet ovat vielä liian tuskalliset, vähennys ei onnistu niin on järkevämpää jatkaa vaikka viikko vielä samalla 0,5mg annostuksella mieluumin kuin palata takaisin isompaan annokseen ja kokeilla sitten toisen viikon jälkeen uudelleen pudotusta pienempään.
En muista miten oma pudotus tarkalleen meni, mutta muistaakseni vasta annoksen tippuessa 1mg/päivä alkoi vieroitusoireet kunnolla ja vedin sitä tai 0,5mg:tä annosta viikon sijaan kaksi niin tilanne rauhoitui. Kannattaa tämänkin suhteen olla itselle arvollinen sen suhteen, että hidastaa pudotusta tarvittaessa kunhan vaan ei ota askeleita takaisin päin.
Toivon mukaan kun tästä selviää ja otttaa tästäkin sen verran opikseen, että ei lähde edes enää leikkimään tulella kun riippuvuus on kerran päässyt muodostumaan ei se alitajunnasta häviä koskaan.
Kannattaa tutkia myös eri jenkki foorumeita asiasta kun siellä oli aikapaljon hyviä neuvoja ja lopetusta tukevia lisäravinteita mitä tuli vedettyä reilusti ripulivaiheen aikana, että edes jotain vitamiineja imeytyisi. Toivottavasti löydät sinulle parhaan tavan lopettaa ,mutta ainakin minulla tuo toimi hyvin verrattuna cold turkey lopetus yrityksiin mitkä vaan pahensivat tilannetta kun iski pakokauhu kun vieroitusoireet iskivät täydellä teholla päälle.
Itse aloitan tiputus suunnitelman huomenna. Jos aiot kokeilla tuota niin ilmoittele ihmeessä toimiiko se sinullakin niin voin itsekin raportoida onnistuuko tämä enää samaan tyyliin kuin viimeksi. Vaikeasta elämäntilanteesta johtuen unet ajattelin turvata bentsoilla ainakin toistaiseksi, mutta pitää pyrkiä pitämään ne minimissä.
Tsemppi terveisin toinen nitkusoturi joka ei aio antaa elämän, terveyden ja rahojen enää valua hukkaan noin mitään sanomattoman paskan takia!
Hei vaan kaikille!
Tsemppiä ja voimia vieroitukseen teille jokaiselle todella paljon! Sydämeni pohjasta toivon, että onnistutte!
Itsekin yritän vieroittautua suhteellisen vähäisestä, mutta kuitenkin jo yli vuoden kestäneestä käytöstä Olen psyykkisesti hyvin riippuvainen subusta. Tämä on ensimmäinen kerta ikinä, kun yritän vieroittautua siitä enkä tiedä yhtään mitä se tulee omalla kohdallani olemaan. Muista aineista irti pääsemisestä on kyllä kokemusta. Pelottaa jo valmiiksi, kun kaikki mitä olen kuullut ja lukenut subuviekkareista pyörii päässäni. Lähipiiristäni ainoastaan mieheni tietää, että käytän. En halua kertoa muille enkä hakea apua tähän ammattilaisilta, koska en ole valmis siihen. En halua, että papereihini tulee merkintöjä käytöstäni. Kokemuksesta tiedän, että ne ikävä kyllä voivat aika laillakin vaikuttaa esim. siihen millaista kohtelua saa vaikkapa potilaana joutuessaan sairaalaan
Aloitan huomenna annoksen vähentämisen. Suurkiitos noista vinkeistä ! Päätös on nyt tehty. Haluan elää vapaana tästä aineesta, joka pitää minua otteessaan. Haluan elää ilman salailua ja käyttää rahat johonkin ihan muuhun. Haluan kohdata itseni ja elämäni sellaisena kuin se on, vaikka ajatus pumpulimaailmasta todellisuuteen heräämisestä kauhistuttaa. Olen kamppaillut erilaisten addiktioiden kanssa niin kauan kuin muistan. Olen aikaisemmin selättänyt monia riippuvuuksia joten tiedän, että onnistun jos vain teen töitä sen eteen. Helppoa se ei tule olemaan, mutta aion taistella. Yritän myös muistaa olla niin armollinen itseäni kohtaan tämän vieroituksen aikana kuin pystyn. Jos (ja kun
) takapakkeja tulee, en haluaisi soimata itseäni. Teen parhaani niillä voimavaroilla mitä minulla kulloisellakin hetkellä on. Wish me luck
Tsemppiä kukkamaaria yritykseen
Itselläni projekti lopettamiselle alkoi keväällä ja hyvällä mallilla olin pari kuukautta. Sit se yksi kaunis päivä ajattelin että kyllähän minä nyt voin kerran viihteen vuoksi kokeilla… Ja koko paska taas alusta. Nyt viisaampana olen päättänyt että sen aineen osalta en voi lipsua yhtään. Pahimmat 10 päivää kun jaksat sinnitellä, niin pahin on jo takana. Itselläni unettomuus kesti noin 3 viikkoa lopetuksesta. Kannattaa varata jotain millä saa nukuttua. Reilun kk nyt kuivilla ja enää ei ole mitään mielihaluja kyseistä ainetta kohtaan.
Suurin syy miksi porukka repsahtaa tähän paskaan uudestaan ja uudestaan on tylsyys.
Itse aloitin liikunnan melkein heti lopettamisen jälkeen. Sitä kun tulee uupuneena lenkin jälkeen kotiin, niin viimeisenä tulisi mieleen alkaa subua ottamaan.
Mikä tilanne teillä on tällä hetkellä?
Kiinnostas tosiaan kovasti tietää mitenkä menee?
Mikä näissä kotilopetuksissa on muuten se parempi puoli vrt KH?