Subutex masennuslääkkeenä

Olen taistellut masennuksen kanssa lähes koko elämäni ja vaikeana se on ollut nyt noin vuoden verran. Kaikenlaisia lääkkeitä on kokeiltu, mutta mikään ei ole tepsinyt. Lähinnä olo on vain huonontunut lääkkeistä.

Keväällä 2017 aloin käyttämään erinäisiä lääkkeitä, lähinnä mietoja opiaatteja jaksaakseni hoitaa työni ja arkiaskareet. Jossain vaiheessa kokeilin pienen määrän Subutexia (n. 1mg) ja rakastuin siihen heti. En saanut siitä mitään euforiaryöppyä vaan oloni oli ”normaali”. Tunsin oloni normaaliksi ensimmäistä kertaa vuosiin.

Aloin tutkia enemmän asiaa ja törmäsin muutamiin jenkkitutkimuksiin buprenorfiinin käytöstä hoitoresistentin masennuksen hoitoon ja nyt olen puolisen vuotta käyttänyt 1-2mg Subutexia viitenä päivänä viikossa ja masennusoireet ovat pysyneet poissa.

Mitä mieltä olette tästä? Osaatteko kertoa paljonko mahdollisesti teen hallaa terveydelleni? Puhuin tästä Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin psykiatrisen puolen lääkärin kanssa ja hän nauroi minulle päin naamaa. Kyllä vain, estyneelle vaikeasti masentuneelle ihmiselle. En siis saanut sieltä mitään apuja.

Toivottavasti kykenet maksamaan joka napin ja yritä pitää annos mahdollisimman alhaalla sillä se lääke koukuttaa todella kovaa ja toleranssit nousee. Onhan se heroiinin korvaushoitolääke alunperin.

Sitten tutustu siihen aineeseen todella hyvin koska äkkiä masennuksesi pahenee ja vaikuttaa se fysiikkaankin. On tottakai erityistapauksia mutta oletko se sinä niin en tiedä. Suomessa yksityispuolella määrätään esim. morfiinia lääkeresistenttiin masennukseen mutta toi aine on aikalailla erilainen.

Ps. Laita ne rahat mieluummin yksityisiin psykiatrisiin erikoislääkäreihin.

Mulla menee kuukaudessa max. 200 euroa lääkkeeseen. Sillä summalla saisi käydä istumassa lääkäriaseman eteisessä lukemassa Eevaa puoli tuntia. (Korjaa jos olen väärässä.)

Tosiaan annos pysynyt samana ja alhaisena sen puoli vuotta, eli toleranssi ilmeisesti nousee vain jos haluaisin saada aineesta pään sekaisin.

[/quote]

[/quote]
No ehkä se sitten toimii mutta suosittelen tosiaan olemaan tarkkana. Puolivuotta on vielä loppujenlopuksi aika lyhyt aika mutta kyllä se jostain kertoo. Ja ne julkisenpuolen lääkärit nauraa kaikille lääkkeille jotka ei ole Käypä-Hoidon piirissä joka on oikein korruption huipentuma.

Se kuva mullekin on julkiselta puolelta jäänyt. Kiitos sulle ajatuksistasi. Täytyy ottaa varovasti.

[/quote]
No ehkä se sitten toimii mutta suosittelen tosiaan olemaan tarkkana. Puolivuotta on vielä loppujenlopuksi aika lyhyt aika mutta kyllä se jostain kertoo. Ja ne julkisenpuolen lääkärit nauraa kaikille lääkkeille jotka ei ole Käypä-Hoidon piirissä joka on oikein korruption huipentuma.
[/quote]

Mitenkäs menee nykyään?

Tulee mieleen näin ulkopuolisena todeta, että aika kovia lääkkeitä vetelet masennukseen. Toivottavasti voit nykyään hyvin!

Tuosta lääkkeen hinnasta pitää se sanoa, että omavastuuosuus taitaa olla kelan tukemaan terapiaan 25e per kerta. Eli jos 200e kuussa haluat käydä terapiassa niin sun pitää käydä siellä 8 kertaa kuussa. Kaksi kertaa viikossa. Eihän se kovin montaa kertaa ole, jos sulla oikeasti on paljon mitä purkaa auki omasta mielestäsi.

Silti sanoisin, että mielummin terapiaa kuin subutexiä masennuslääkkeeksi.